Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

„Dakare“ neliko ne tik Dakaro, bet ir Afrikos

30-ojo „Dakaro ralio“ trasa pirmą kartą nusidrieks ne Afrikos dykumomis, bet kalnuotomis Pietų Amerikos vietovėmis

Nauja klasikinio ralio pradžia

Po to, kai dėl teroristinių išpuolių grėsmės turėjo būti atšauktas 2008 m. „Dakaro ralis“, organizatoriai sukūrė naują šių varžybų koncepciją. Jos dėka pakeista vieno iš garsiausių pasaulyje ralio vieta: dabar varžybos vyks Pietų Amerikoje – regione, kur, kaip mano renginio organizatoriai, atsiveria naujos geografinės perspektyvos. Ir anksčiau vingiuotais Pietų Amerikos kalnų keliais vyko daug įvairių ralių, tad neabejojama, jog daugelyje etapų naująjį „Dakaro ralį“ šiltai sutiks gausi entuziastų minia. Įvairus Argentinos ir Čilės kraštovaizdis teikia galimybių organizuoti besikeičiantį ir daug iššūkių pateikiantį maršrutą. Tačiau patirtis ankstesnėse „Dakaro ralio“ varžybose pravers – Čilės šiaurėje esanti Atakamos dykuma pareikalaus vairavimo Afrikoje įgūdžių.

Kelionė į sunkiausią pasaulio ralį, startuosiantį 2009 m. sausio 3 d., prasideda penkių savaičių kelione iš Europos į Argentiną. Dabar, įpusėjus gruodžiui, varžybose dalyvausianti technika keltu plukdoma į Buenos Aires. Dabartinė „Dakaro ralio“ trasa driekiasi 9500 kilometrų: po keleto lenktynių etapų pietų Argentinoje jų dalyviai „peršoks“ Andus, lenktyniaus Čilėje ir paskui grįš atgal į Argentiną. Bendras greičio etapų ilgis abiejose šalyse – 5600 km.

Lenktynių komandos ir jų sunkvežimiai

2009-ųjų Dakaro ralyje ketina startuoti 517 ekipažų iš 48 valstybių. Į Argentiną iš Prancūzijos Duvro uosto plukdoma 820 transporto priemonių. Jų paskirtis – labai skirtinga. Vienos iš jų (710) dalyvaus varžybose, kitos teiks techninę pagalbą, trečios gabens viso varžybų karavano įrangą bei buities reikmenis.

Sunkvežimių kategorijoje varžysis 83 ekipažai. Manoma, kad lemiama kova kaip paprastai vyks tarp tradicinių šių varžybų lyderių (abėcėlės tvarka) – „Ginaf“, KAMAZ , MAN bei „Tatra“ komandų. Tačiau tarp ralyje dalyvaujančių sunkvežimių markių šį kartą akivaizdžiai pirmauja MAN: 30 šios markės automobilių dalyvauja varžybose, o dar 50 – ekipažų techninės paramos komandose bei veža karavano įrangą iš vieno varžybų etapo į kitą. Lenktynėse dalyvaujantys MAN sunkvežimiai varomi modifikuotų šešių cilindrų 12,4 litro D26 tiesioginio įpurškimo (common rail) variklių, tokių pačių, kurie buvo naudojami FIA Europos sunkvežimių lenktynių čempionate. Jie buvo suprojektuoti taip, kad būtų galima pasiekti kuo didesnę galią ir sukimo momentą varikliui veikiant įvairiomis apsukomis. MAN patikimų, visais varomais ratais sunkvežimių pageidauja specializuotų mobiliųjų techninės pagalbos stočių, lydinčių motociklų, ralio automobilių bei sunkvežimių varžybose dalyvaujančių komandų atstovai. Į kiekvieno etapo paskirties vietą būtina saugiai pristatyti atsargines dalis, įrankius, generatorius, kompresorius, apšvietimo bokštus, palapines ir asmeninius daiktus. MAN sunkvežimius, kaip aptarnavimo parko transporto priemones, naudoja daugelis žinomų techninės priežiūros komandų. Joms MAN siūlo dviejų modelių trijų ašių visų varomų ratų TGS 26.480 6x6 sunkvežimius kartu su dešimties tonų specialių įrankių ir atsarginių detalių kroviniu.

Komandų nuotykiai prasideda gruodžio 27-ąją, o varžybos – 2009-ųjų sausio 3 dieną.

"Transporto pasaulis"
Gruodis Nr.12 (96)

"Linava" informuoja

Baltarusija

Kazachstanas

Keleivių vežėjai ir savivaldybės kreipėsi į šalies Seimą ir Vyriausybę

Kronika

Lenkija

„Linavos“ socialinė akcija „Būk matomas kelyje“ sostinės mokyklose

„Linavos” vadovai su darbo vizitu lankėsi Maskvoje

Aktualijos

Kova su vėjo malūnais?

Nuo Naujųjų – išankstinis TIR elektroninis deklaravimas

Egzotika

Didžiausias mobilus betono straublys

Eismas

Baudų griežtinimas – ne be pagrindo

Ekologija

Žalioji banga: debiutuoja ekologiški FIAT „Ducato“ ir „Fiorino CNG“

Idėjos

Sandėliai tampa technikos muziejumi

Padangos

Restauruotosios „Treadmax” rieda lyg naujos

Priekabų ūkis

FELDBINDER - cisternų specializacijos lyderis

Rinka

MAN gamins „Volkswagen“ sunkvežimius Brazilijoje

Servisas

Prisirišti ar būti laisvam?

Lietuvoje ir pasaulyje

Energetikos muziejuje – ir transporto priemonės

ICE – atsitikus nelaimei

Ličio – polimerų akumuliatoriai

Naujas terminalas – spartesniam darbui

Naujos kartos ksenono žibintai

Saugaus ir ekonomiško vairavimo mokymai

„Dakare“ neliko ne tik Dakaro, bet ir Afrikos

„Krone“ puspriekabių naujovės

Žinotina

Vairavimo ir poilsio režimas: baudos už pažeidimus vairuotojams ir įmonių vadovams

Keleivinis transportas

Dar viena kilpa ant keleivių vežėjų kaklo

Prancūzai siūlo pagalbą

Muziejus

Žvilgsnis ne pro langą, o į langą