Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Žalioji banga: debiutuoja ekologiški FIAT „Ducato“ ir „Fiorino CNG“

Po sėkmingo „Doblo Cargo CNG“ starto FIAT Hanoverio tarptautinėje automobilių parodoje IAA pristatė du naujus modelius su suslėgtų dujų jėgainėmis. Kadangi šie alternatyvūs degalai ne tik ekologiški, bet ir ženkliai pigesni už benziną ir dyzeliną, Vakarų Europoje, Skandinavijos šalyse, net Rusijoje ir Ukrainoje sparčiai daugėja CNG (Compressed Natural Gas) varomų lengvųjų automobilių, autobusų bei sunkvežimių.

Pratęsdamas ekologiškų transporto priemonių gamybos tradiciją, FIAT ir toliau plaukia ant žalios bangos. Prieš keletą metų pristatytas „Doblo Cargo“, kurio ratus suka suslėgtos dujos, jau tapo populiariu miesto krovininiu mažyliu. Dabar rinkoje startuojančio FIAT „Ducato“ pirmtakas taip pat turėjo gamtinėmis dujomis varomą versiją. Naujojo „Ducato Natural Power“ variklis pakeis 3 l „Multijet Power“ turbodyzelį, kurio cilindrų bloko galvutę FIAT specialistai pritaikė dujoms. Panašus dujinis variklis jau suka ir IVECO „Daily CNG“ ratus.

Ekologiško rinkos debiutanto „Ducato“ CNG jėgainė pasiekia 136 AG ir maksimalų 350 Nm sukimo momentą, esant 1500 aps/min. Kita išskirtinė naujojo transporterio ypatybė – maksimalus 153 km/h greitis ir sprinteriškas įsibėgėjimas, kuriam nuo pajudėjimo pradžios iki 100 km/h pasiekti pakanka 13,9 sekundės, nuo 60 iki 100 km/h penktąja pavara – tik 10,1 sekundės. „Ducato Natural Power“ – ne tik greitas, bet ir stiprus: „Maxi“ furgono su aukštu stogu ir vidutine baze bendra keliamoji galia – 3,5 tonos, jis gali gabenti iki 1295 kg krovinių. Pagal šį rodiklį jis tik 165 kg nusileidžia giminaičiui su „120 Multijet Power“ turbodyzeliu ir yra lengvesnis už daugelį dyzelinių transporterių.

Nors FIAT jau naudoja ir bivalentines jėgaines, „Ducato Natural Power“ iš tikrųjų yra monovalentinis: 15 l benzino bakas skirtas tik rezerviniams degalams, kurie kaip pagalbos priemonė naudojami varikliui paleisti arba nuvažiuoti iki artimiausios gamtinių dujų degalinės. Penkiuose po furgono grindimis įtaisytuose balionuose telpa 220 litrų arba 37,4 kg suslėgtų gamtinių dujų, kurių pakanka nuvažiuoti 400 km, esant vidutiniškoms 9,3 kg/100 km sąnaudoms.

Bivalentinis FIAT „Fiorino“

Dar ekonomiškesnis ir ekologiškesnis už „Ducato“ – jo giminaitis „Fiorino Natural Power“. Skirtingai nei FIAT „Ducato“, jo ratus suka bivalentinė jėgainė, galinti vienodai naudoti benziną arba gamtines dujas CNG. Rinkos debiutanto gamintojai pirmenybę, žinoma, teikia pigesnėms ir ekologiškesnėms dujoms. Automobilis startuoja naudodamas benziną, po to jėgainė automatiškai įsijungia dirbti dujomis. Skirtingų degalų naudojimo režimą rankiniu būdu gali keisti ir vairuotojas, kai, pavyzdžiui, dujų atsargos baigėsi, o iki artimiausios jų degalinės dar toli.

Gamtines CNG dujas naudojančiai jėgainei pritaikytas benzininis 1,4 l darbo tūrio 73 AG variklis. Dirbdamas dujomis jis pasiekia šiek tiek mažesnę – 65 AG – galią. Nuo 118 iki 104 Nm sumažėja ir maksimalus sukimo momentas, tačiau jo visiškai pakanka maksimaliam 150 km/h greičiui pasiekti.

Bivalentinis FIAT „Fiorino“, perėjęs nuo benzino į dujų naudojimo režimą, pasiekia itin ženklų ekologinį efektą: anglies dvideginio emisija nuo 164 sumažėja iki 136 g/km. Su abiejų rūšių bendromis degalų atsargomis „Fiorino“ gali nuvažiuoti beveik tūkstantį kilometrų. 86 litrai, arba 14,6 kilogramo, gamtinių dujų telpa dviejuose plieniniuose balionuose, įtaisytuose po krovinių skyriaus grindimis. Šio dujų kiekio pakanka nuvažiuoti ne mažiau kaip 300 kilometrų, dar 600 kilometrų kelio – su 45 litrais benzino. Grakščios išvaizdos 1680 kg bendrosios masės bivalentinis „Fiorino“ gali gabenti 405 kg krovinių, arba tik 35 kg mažiau nei benzininis jo brolis. „Kombi“ versijos bivalentiniame automobilyje pakanka vietos penkiems asmenims ir 65 kg krovinių.

Pasak gamintojų, nereiklų, ištvermingai keleivius ir jų mantą gabenantį asiliuką primenantį bivalentį „Fiorino CNG“ galima laikyti ekonomiškumo ir ekologiškumo lyderiu tarp savo klasės atstovų.

Parengė Tomas LABŽENTIS

"Transporto pasaulis"
Gruodis Nr.12 (96)

"Linava" informuoja

Baltarusija

Kazachstanas

Keleivių vežėjai ir savivaldybės kreipėsi į šalies Seimą ir Vyriausybę

Kronika

Lenkija

„Linavos“ socialinė akcija „Būk matomas kelyje“ sostinės mokyklose

„Linavos” vadovai su darbo vizitu lankėsi Maskvoje

Aktualijos

Kova su vėjo malūnais?

Nuo Naujųjų – išankstinis TIR elektroninis deklaravimas

Egzotika

Didžiausias mobilus betono straublys

Eismas

Baudų griežtinimas – ne be pagrindo

Ekologija

Žalioji banga: debiutuoja ekologiški FIAT „Ducato“ ir „Fiorino CNG“

Idėjos

Sandėliai tampa technikos muziejumi

Padangos

Restauruotosios „Treadmax” rieda lyg naujos

Priekabų ūkis

FELDBINDER - cisternų specializacijos lyderis

Rinka

MAN gamins „Volkswagen“ sunkvežimius Brazilijoje

Servisas

Prisirišti ar būti laisvam?

Lietuvoje ir pasaulyje

Energetikos muziejuje – ir transporto priemonės

ICE – atsitikus nelaimei

Ličio – polimerų akumuliatoriai

Naujas terminalas – spartesniam darbui

Naujos kartos ksenono žibintai

Saugaus ir ekonomiško vairavimo mokymai

„Dakare“ neliko ne tik Dakaro, bet ir Afrikos

„Krone“ puspriekabių naujovės

Žinotina

Vairavimo ir poilsio režimas: baudos už pažeidimus vairuotojams ir įmonių vadovams

Keleivinis transportas

Dar viena kilpa ant keleivių vežėjų kaklo

Prancūzai siūlo pagalbą

Muziejus

Žvilgsnis ne pro langą, o į langą