Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Energetikos muziejuje – ir transporto priemonės

Gruodžio 9-ąją Energetikos muziejaus darbuotojai visuomeninio transporto specialistus pakvietė apsilankyti muziejaus transporto ekspozicijos pristatyme bei seminare „Vilniaus viešojo transporto istorija ir perspektyvos“.

Transporto ekspozicija čia kol kas nėra gausi, ji užima vieną iš muziejaus salių. Joje lankytojai gali susipažinti su lengvaisiais automobiliais, motociklais bei jų detalėmis, automobilių raida daugiau nei per šimtą metų.

Daug dėmesio muziejuje skiriama ir Vilniaus miesto viešojo transporto istorijai. Pirmieji autobusai, manoma, į Vilniaus gatves išvažiavo 1909-aisiais, taigi kitais metais autobusų transportas Vilniuje švęs šimtmečio jubiliejų. Dabar sunku pasakyti, kokios markės buvo pirmoji keleivinio transporto priemonė mieste, tačiau kai kurie šaltiniai leidžia teigti, kad praėjusio šimtmečio pradžioje miestiečius vežiojo „Gaggenau“ markės autobusas. Transporto priemonė kursavo maršrutu Katedros aikštė – Verkiai. Tiesa, šis maršrutas nebuvo reguliarus – jis tarnavo kaip pramoga turtingesniems miestiečiams, norintiems egzotiška transporto priemone nuvykti į užmiestį.

Chaotiškai visuomeninis transportas plėtojosi iki pat 1932-ųjų – tuomet Vilniuje įkurta „Miesto ir tarpmiestinio susisiekimo autobusais bendrovė“, organizavusi autobusų eismą iki Antrojo pasaulinio karo. Austrijoje užsakyti „Saurer“ autobusai, tiksliau sakant, jų važiuoklės, kurios savarankiškai atvažiavo į Vilnių. Čia, manoma, Žvėryne ant jų buvo montuojami kėbulai. Šie autobusai miestiečius vežiojo iki Antrojo pasaulinio karo. Prasidėjus karui, „Saurer“ išgabenti į Lenkiją. Po karo kūrėsi naujos įmonės, augant Vilniui, plėtojosi ir visuomeninis transportas.

Muziejaus ekspozicijoje surinkta ir daugiau įdomių faktų, nuotraukų, nušviečiančių Vilniaus miesto viešojo transporto istoriją.

Apie visuomeninio transporto dabartį ir ateities perspektyvas kalbėjo Vilniaus miesto vadovai, visuomeninių organizacijų atstovai.

"Transporto pasaulis"
Gruodis Nr.12 (96)

"Linava" informuoja

Baltarusija

Kazachstanas

Keleivių vežėjai ir savivaldybės kreipėsi į šalies Seimą ir Vyriausybę

Kronika

Lenkija

„Linavos“ socialinė akcija „Būk matomas kelyje“ sostinės mokyklose

„Linavos” vadovai su darbo vizitu lankėsi Maskvoje

Aktualijos

Kova su vėjo malūnais?

Nuo Naujųjų – išankstinis TIR elektroninis deklaravimas

Egzotika

Didžiausias mobilus betono straublys

Eismas

Baudų griežtinimas – ne be pagrindo

Ekologija

Žalioji banga: debiutuoja ekologiški FIAT „Ducato“ ir „Fiorino CNG“

Idėjos

Sandėliai tampa technikos muziejumi

Padangos

Restauruotosios „Treadmax” rieda lyg naujos

Priekabų ūkis

FELDBINDER - cisternų specializacijos lyderis

Rinka

MAN gamins „Volkswagen“ sunkvežimius Brazilijoje

Servisas

Prisirišti ar būti laisvam?

Lietuvoje ir pasaulyje

Energetikos muziejuje – ir transporto priemonės

ICE – atsitikus nelaimei

Ličio – polimerų akumuliatoriai

Naujas terminalas – spartesniam darbui

Naujos kartos ksenono žibintai

Saugaus ir ekonomiško vairavimo mokymai

„Dakare“ neliko ne tik Dakaro, bet ir Afrikos

„Krone“ puspriekabių naujovės

Žinotina

Vairavimo ir poilsio režimas: baudos už pažeidimus vairuotojams ir įmonių vadovams

Keleivinis transportas

Dar viena kilpa ant keleivių vežėjų kaklo

Prancūzai siūlo pagalbą

Muziejus

Žvilgsnis ne pro langą, o į langą