Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Baudų griežtinimas – ne be pagrindo

Europos kelių policijos tinklo TISPOL savaitinė akcija spalio 6–12 dienomis, kai Lietuvos pareigūnai iš 5860 patikrintų krovininio transporto priemonių nustatė 526 Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus, verčia susimąstyti, ar visa padaryta, kad situacija šioje srityje gerėtų. Per minėtą savaitę prie krovininių automobilių vairo sulaikytas net 21 neblaivus vairuotojas, nustatyti 128 leistino greičio viršijimo atvejai ir kt.

Tad nenuostabu, kad ir Lietuvoje, ir kitose šalyse griežtinamos nuobaudos už tuos KET pažeidimus, kurie sukelia sunkias pasekmes.

Baudos gerokai didesnės

Štai Lenkijoje nuo lapkričio 27-osios įsigaliojo nauji baudų tarifai pažeidėjams. Baudos gerokai didesnės nei kad būdavo anksčiau. Pavyzdžiui, važiavę per sankryžą ar gatvę degant raudonai šviesoforo šviesai vairuotojai anksčiau būdavo baudžiami nuo 20 iki 500 zlotų (maždaug 20–500 litų) bauda. Nuo lapkričio 27-osios už šį pažeidimą vairuotojai baudžiami nuo 300 iki 500 zlotų. Pėstiesiems, perėjusiems gatvę degant raudonam šviesoforo signalui, baudos sumažintos nuo 250 iki 100 zlotų. Motyvas gana paprastas: grėsmė, kurią sukelia pėstysis, žengdamas degant raudonai šviesai, yra daug mažesnė, nei ta, kurią sukelia automobilis.

Už avarinės situacijos sukėlimą bauda nuo 200 zlotų šoktelėjo iki 500.

Lenkijoje, kaip ir Lietuvoje, tiek dieną, tiek naktį nepamirškite įjungti trumpąsias šviesas. Už važiavimą neįjungus jų naktį teks mokėti 200 zlotų, dieną – 100. Pasivažinėjimas tunelyje be trumpųjų šviesų baudžiamas kaip ir važiavimas naktį – 200 zlotų. Beje, Lenkijos taisyklės reikalauja, kad tunelyje nuo kito automobilio būtų laikomasi 7 metrų atstumo.

Pastatę automobilį aikštelėje į vietą, skirtą neįgaliesiems, baudžiami 500 zlotų (anksčiau tekdavo mokėti 100).

Nepakito baudos dydis (300 zlotų) už automobilio sustabdymą pervažoje, ant tramvajaus linijos, sankryžoje arba jeigu atstumas iki pervažos, sankryžos yra mažesnis nei 10 metrų.

Dviratininkai už važiavimą šaligatviu ar per pėsčiųjų perėją turės mokėti ne 50 zlotų, kaip anksčiau būdavo, o visą šimtinę.

Tikimasi, kad didelės baudos ne tik patuštins neklaužadų eismo dalyvių kišenes, bet ir sudrausmins juos.

Beje, vairuotojams pravartu žinoti, kad vietoje jie gali būti nubausti tik tuo atveju, jeigu neneigia padarę pažeidimą ir sutinka su baudos dydžiu. Jeigu vairuotojas nesutinka būti baudžiamas, surašomas protokolas, ir byla keliauja į vietos teismą, kuris spręs, kaip bausti pažeidėją.

Važiuojantiems į Lenkiją pravartu žinoti dar vieną aplinkybę: tokios baudos taikomos tik Lenkijoje gyvenantiems asmenims. Užsieniečius vairuotojus lenkų kelių policininkai baudžia dar griežčiau.

Reikalavimai krovininio transporto vairuotojams

Lenkijoje padidintos baudos ir automobilių, kurių masė viršija 3,5 t, ir autobusų vairuotojams. Numatytos baudos už vairuotojų poilsio laiko sutrumpinimą, važiavimą ilgiau nei leista be pertraukos, be tachografo ir kt.

Jeigu krovininis automobilis ar autobusas užima daugiau nei vieną eismo juostą (kaip pažymėta kelio dangoje), gresia bauda iki 150 zlotų. Jeigu gabenate krovinį, kuris uždengia krovininio automobilio žibintus ar signalizacines šviesas, mokėsite 200 zlotų. Jeigu puspriekabė sveria daugiau nei leidžiama – bauda nuo 100 iki 300 zlotų. Jeigu trūksta gabenamo krovinio dokumentų – bauda 50 zlotų už kiekvieną trūkstamą dokumentą, bet ne daugiau nei 500 zlotų.

Jeigu iki vienos valandos sumanėte sutrumpinti privalomą poilsio laiką, turėkite pasiruošęs 100 zlotų, jeigu ilgiau nei valandą (iki 3 val.) – 300 zlotų, ilgiau nei 3 val. – 500 zlotų.

Jeigu be poilsio važiuojate nuo 15 iki 30 minučių ilgiau nei leidžiama, mokėsite 150 zlotų, nuo 30 min. iki 2 valandų – 300 zlotų, ilgiau nei 2 valandas – 500 zlotų.

Važiavimas naudojant daugiau nei vieną tachografo kortelę užtraukia 500 zlotų baudą. Tiek pat teks mokėti, jeigu naudojamasi ne savo kortele.

Britanija taip pat griežtina vairuotojų atsakomybę

Kelių eismo chuliganais susirūpinta ir Jungtinėje Karalystėje. Šalies vyriausybė siūlo griežtinti vairuotojų atsakomybę. Siūlydama galimus pakeitimus, vyriausybė atkreipia visuomenės dėmesį į 2007 metais įvykusių tragiškų avarijų skaičių: jose žuvo 2946 žmonės, apie 30 tūkstančių buvo sunkiai sužeisti.

Vairuotojai, kurie viršys nustatytą maksimalų greitį daugiau nei 20 mylių per valandą, gaus šešis baudos taškus savo vairuotojo pažymėjime. Jei šį KET pažeidimą vairuotojas padarys du kartus, jam bus atimta teisė vairuoti (nes bus gauta 12 taškų).

Taip pat siūloma sugriežtinti leistinas svaigalų vartojimo normas. Šiuo metu policininkai neturi įrangos patikrinti, ar vairuotojas vartojo narkotikus, todėl yra priversti vadovautis nuojauta.

Iš statistikos matyti, kad maždaug kas penktas keliuose žuvęs vairuotojas važiavo vartojęs narkotikų. Dažniausiai jais piktnaudžiauja 25–35 metų vyrai, todėl valdžios reikalaujama, kad būtų įvestos narkotikų normos, o svaigalų vartojimo – sumažintos nuo 0,8 iki 0,5 promilės.

Viktoras TAMOŠIŪNAS

"Transporto pasaulis"
Gruodis Nr.12 (96)

"Linava" informuoja

Baltarusija

Kazachstanas

Keleivių vežėjai ir savivaldybės kreipėsi į šalies Seimą ir Vyriausybę

Kronika

Lenkija

„Linavos“ socialinė akcija „Būk matomas kelyje“ sostinės mokyklose

„Linavos” vadovai su darbo vizitu lankėsi Maskvoje

Aktualijos

Kova su vėjo malūnais?

Nuo Naujųjų – išankstinis TIR elektroninis deklaravimas

Egzotika

Didžiausias mobilus betono straublys

Eismas

Baudų griežtinimas – ne be pagrindo

Ekologija

Žalioji banga: debiutuoja ekologiški FIAT „Ducato“ ir „Fiorino CNG“

Idėjos

Sandėliai tampa technikos muziejumi

Padangos

Restauruotosios „Treadmax” rieda lyg naujos

Priekabų ūkis

FELDBINDER - cisternų specializacijos lyderis

Rinka

MAN gamins „Volkswagen“ sunkvežimius Brazilijoje

Servisas

Prisirišti ar būti laisvam?

Lietuvoje ir pasaulyje

Energetikos muziejuje – ir transporto priemonės

ICE – atsitikus nelaimei

Ličio – polimerų akumuliatoriai

Naujas terminalas – spartesniam darbui

Naujos kartos ksenono žibintai

Saugaus ir ekonomiško vairavimo mokymai

„Dakare“ neliko ne tik Dakaro, bet ir Afrikos

„Krone“ puspriekabių naujovės

Žinotina

Vairavimo ir poilsio režimas: baudos už pažeidimus vairuotojams ir įmonių vadovams

Keleivinis transportas

Dar viena kilpa ant keleivių vežėjų kaklo

Prancūzai siūlo pagalbą

Muziejus

Žvilgsnis ne pro langą, o į langą