Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

„Temsa Tourmalin“ debiutas Lietuvoje

Turkų gamintojui „Temsa“ atstovaujanti Kauno UAB „Kautra“ pakvietė apžiūrėti per Baltijos šalis keliaujantį demonstracinį „Temsa Tourmalin“ modelį. Autobusas Lietuvos rinkai pristatytas pirmą kartą.

Keičia mokyklinį

„Tourmalin“ nėra naujovė autobusų rinkoje: anksčiau modelis tarnavo vežti moksleivius bei didelių įmonių darbuotojus. Pastaruoju metu turkai atnaujino autobusą, pritaikydami jį priemiesčio vežimams. „Autobusas, kurį turėjome progos eksploatuoti mėnesį, įdomus tuo, kad jame montuojamas Euro 4 reikalavimus atitinkantis „Cummins“ variklis. Dėl šios priežasties transporto priemonės kaina šiek tiek mažesnė nei kitų „Temsa“ modelių su DAF varikliais. Be to, autobusas yra nestandartinio – 12,8 m – ilgio, salone telpa net 63 sėdimos bei 15 stovimų vietų“, – apie transporto priemonę pasakojo UAB „Kautra“ Technikos tarnybos vadovas Giedrius Zaluba. Pasak gamintojų, gana paprasto dizaino, be šiuolaikiniams autobusams įprastų futuristinių elementų bei žvilgančio metalo detalių gaminamas „Tourmalin“ – darbinis arkliukas, tinkamas vežti didelį kiekį keleivių ne itin gerais priemiesčio keliais. Tam transporto priemonėje montuojama nepriklausoma, su oro pagalvėmis, dvipusio veikimo amortizatoriais bei torsioniniu stabilizatoriumi priekinė pakaba, kuri užtikrina „minkštą“ važiavimą. Galinė pakaba – su keturiomis oro pagalvėmis bei dvipusio veikimo amortizatoriais.

„Tourmalin“ konstrukcija – berėmė, priekinė ašis – ZF RL 75-E, nepriklausoma, galinė – ZF A 132-S. Pavarų dėžė – ZF 6 S 1700 BO, mechaninė. Stabdžiai – oriniai, dviejų kontūrų, visuose ratuose diskiniai, su ABS. Kaip standartinė įranga montuojamas kondicionierius, elektromagnetinis arba hidraulinis lėtintuvas, konvektoriniai šildytuvai. „Potencialiems pirkėjams patraukli turėtų pasirodyti autobuso kaina – 465 750 litų. Jis gana ekonomiškas – šimtui kilometrų sunaudoja apie 27 litrus degalų“, – teigė G. Zaluba. Naujuoju autobusu kauniečiai mėnesį vežė keleivius priemiesčio keliais. Atlikta apklausa parodė, kad transporto priemonė gyventojams patiko. Autobusą „Kautros“ darbuotojai pristatė ir Kauno rajono savivaldybės darbuotojams. „Jei šiuo metu turima sutartis aptarnauti priemiesčio maršrutus bus pratęsta bent penkeriems metams, ketiname įsigyti du–tris naujus „Tourmalin“. Tiesa, rinksimės ekonomiškesnius dešimties ar dvylikos metrų ilgio modelius“, – žadėjo UAB „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.

Turkiškais gaminiais patenkinti

Naujosios transporto priemonės dar labiau atjaunins kauniečių transporto priemonių parką, kuris ir taip, lyginant su kitais šalies autobusų parkais, yra naujas: vidutinis UAB „Kautra“ autobusų amžius – vos aštuoneri metai. „Pastaruoju metu parką atnaujiname daugiausia turkiškais autobusais. Esame vieninteliai gamintojų atstovai, patys važinėjantys siūlomais autobusais, todėl apie jų kokybę galime spręsti ne iš nuogirdų ar pasakojimų. Šiuo metu eksploatuojame dviejų rūšių „Temsa“ – „Opalin“ bei „Safari“. Visų jų kokybė – gera. Galiu teigti, kad rekomenduojame kolegoms tik tai, kas pasiteisino praktiškai “, – teigė G. Pakusas. Visus, abejojančius „Temsa“ autobusų kokybe, parko darbuotojai kviečia juos apžiūrėti iš arčiau: pasak G. Pakuso, ketverius metus šalies keliais važinėjantys „Opalin 8“ atlaiko darbo krūvį, jų agregatai nesusidėvėję, nematyti prarūdijimo požymių. „Psichologinio barjero dėl turkiškų autobusų jau senokai neturime, žinome, kad „Temsos“ produkcija patikima, o kainos ir kokybės santykis – vienas iš geriausių“, – kalbėjo G. Pakusas. 2009-aisiais kauniečiai ketina parką atnaujinti dar 5–7 vidutinės klasės „Opalin 9“.

„Kautros“ darbuotojai prasitarė artimiausiu metu ketinantys pristatyti Lietuvos rinkai ir dar vieną „Temsa“ naujovę – atnaujintą „Opalin Prestige“ modelį. Autobuse bus montuojami japonų gamintojo „Mitsubishi“ agregatai, o jo kaina turėtų būti mažesnė nei dabartinio „Opalin“.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Balandis Nr. 4 (28)

"Linava" informuoja

"TransBaltica“ – transporto ir logistikos naujienos

Asociacijos nariams ir kandidatams

Bendra Lietuvos ir Latvijos Pareigūnų kontrolė

Chronologija

Dėl darbo sutarties su užsieniečiu nutraukimo

Didžiausias pavojus - dyzelino kaina

Estija

Gyvenimas ant ribos

INFORMACIJA keleivinio transporto sekcijos nariams

IRU:Eurazijos ekonominė erdvė - XXI amžiaus perspektyva

Kaip bus apmokestinamos transporto paslaugos

Kelyje į ES - vis mažiau nežinomųjų

Lenkijos apribojimai

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ XIII KONGRESAS 2003 m. gegužės 9 d., Vilnius

MAN: kartų kaita

Naujienos

Naujienos

Norvegija

Nuo rugsėjo - naujas mokestis

Prezidiumo posėdyje

REISAS - VALANDA TRUMPIAU

Rusija

Seminaras keleivių vežėjams

Su draudimo ir išperkamosios nuomos įstaigų atstovais aptartos vežėjų aktualijos

SUDėTINGAS SUNKVEžIMIO AGREGATAS

Susitikimas Ūkio ministerijoje

Teismo sprendimų vykdymas

TimoCorn TRUCK & CARGO

Transporto priemonių atitikties įvertinimo ir techninės apžiūros pakeitimai

VISKAS, KА NORėJOTE SUžINOTI APIE…

„Temsa Tourmalin“ debiutas Lietuvoje

Dilerių naujienos

Vilnius - VOLVO sostinė baltijos šalyse

Gamintojai siūlo

NESTE TURTO LXE ATITINKA DYZELINIų VARIKLIų ALYVų NAUJAUSIų KLASIFIKACIJų REIKALAVIMAMS

Kelių transporto inspekcija

Valstybinės kelių transporto inspekcijos informacija apie gautus ir išduotus kelionės leidimus 2003 m. sausio 1 d. - birželio 30 d.

Parodos

alt 2003

Poleminės pastabos

DVIGUBAS APMOKESTINIMAS: PASIRODO, KAI KAM TAI PATINKA

Norėta kuo greičiau, o...

Požiūris

KONGRESUI ARTėJANT

Psichologija

Derybos: svarbiausias pagalbininkas - šaltas protas

Rinkos naujienos

Naujienos

Rytų rinkoje

Modernizuoti MZKT savivarčiai

šeima

Lemtingas atsitiktinumas

Užsienyje

Ko laukia europos krovinių vežėjai?

Veteranų klubo svetainė

Su gimtadieniu, kolegos!

Vežėjų žinios

Krovininės transporto sekcijos posėdis

Lietuvoje ir pasaulyje

KELEIVIų VEžėJAI CELėJE

Lietuviškos žaliosios – nuo spalio

NAUJAS SENAS GERAS PAžįSTAMAS

REKORDINė KONTRABANDA

SOSTINėJE - „MERCEDES-BENZ CITO“

VERSLO SАLYGOS SUNKėJA

„DAILY“ SMULKIų KROVINIų IšVEžIOTOJAMS

Transporto politika

Ar gyvens proektas 2K?

EKOTAšKAI IšLIEKA

Vž informacija

Naujienos

Žinotina

Galvos skausmas - firmos vardas

Nepasvėręs - nevažiuosi

Pavojingi korviniai: kas už ka atsako?

VEžėJAI LAUKIA KVALIFIKUOTų VAIRUOTOJų

Perspektyvos

Susisiekimo ministerija: planuojamų darbų apimtis auga

Paslaugos

šaldytuvu ant ratų laboratorija

Keleivinis transportas

Pagaliau priimta nuostolingų maršrutų kompensavimo tvarka

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos Europoje

Technika

Airlight Direct - konfortiškesnė, stabilesnė, lengvesnė

Ilgaamžiai guoliai

Lietuvos rinkoje nauja savivartinė puspriekabė

Naujos kartos centrifuga alyvai valyti

„Požemių jautis“ iš Suomijos

Muitinėje

Aptartos mokesčių surinkimo gerinimo priemonės

Teisė

Bylos su vairuotojais ekspeditoriais

Valstybė pasilieka teisę reikalauti ...

Verslo etika

Kalbos paprastumas

Muziejus

RED BALL EXPRES logistikos pergalė