Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Common railsistema: kartų kaita

„Bosch“ antrosios kartos common rail sistema pasiekia maksimalų 1 800 barų slėgį, tačiau variklių konstruktoriai tebeieško būdų, kaip jį dar ženkliai padidinti. Netrukus galėsime pamatyti ir jų darbo rezultatą: beveik vienu metu turėtų pasirodyti trečiosios ir ketvirtosios kartos common rail sistemos, kurių maksimalus įpurškimo slėgis – 2 500 barų.

Kodėl aukštas įpurškimo slėgis toks aktualus, kartais prilyginamas net stebuklingai pasakų burtininko lazdelei? Atsakydami į šį iš pirmo žvilgsnio paprastą klausimą, beveik visi variklių konstruktoriai vienu balsu teigia: tai efektyvi priemonė, padedanti sumažinti variklio išmetamosiose dujose kietųjų dalelyčių emisiją jų susidarymo židinyje. Common rail sistemos efektyvumas labiausiai priklauso nuo degalų įpurškimo ir jų sudeginimo efektyvumo. Tai įrodė „Scania“ ir „Cummins“ gamintojai, XPI varikliuose jau dabar pasiekią maksimalų 2 400 barų įpurškimo slėgį.

„Bosch“ konstruktoriai taip pat sparčiai skverbiasi į Euro 6 ir EPA 10 ekologinių standartų ateitį. Pasak jų, trečiosios kartos „Bosch“ common rail sistema (CRSN3.3) jau dabar gali pasiekti maksimalų 2 200 barų įpurškimo slėgį. Iki serijinės gamybos starto 2012 metais „Bosch“ konstruktoriai numatę padidinti slėgį iki 2 500 barų su aštuoniais įpurškimais per ciklą.

Variklių ekspertai vieningai tvirtina, jog ateitis priklauso įpurškimo optimizavimo sistemoms, tačiau ar netolimoje ateityje pakaks 2 500 barų įpurškimo slėgio – dar ginčytinas klausimas. Juolab, jog MAN inžinieriai, ketindami pradėti Euro 6 variklių gamybą be SCR įrangos, jau prakalbo apie dar didesnį – 3 000 barų –įpurškimo slėgį.

Parengė Tomas LABŽENTIS

"Transporto pasaulis"
Lapkritis Nr.11 (95)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Draudėjas ir klientas: draugai ar priešai?

Eismas

"Visiom zero"

Ekologija

Žingsnis į švaresnę aplinką

Ekonomika

Rytų rinka: viliotinis sunkvežimių gamintojams iš Vakarų

Įkurtuvės

Patikimiems sunkvežimiams – patikimas servisas

Nauji modeliai

Naujas veidas, naujas ir vardas

Naujienos

Lietuvos rinkai – BMC autobusai

Padangos

„Dunlop” universaliosios: tinka ir tolimiems, ir regioniniams maršrutams

Pažintys

“Volvo”: egzaminuoja kalnai

Priekabų ūkis

Specializuotos FELDBINDER transporto priemonės

Lietuvoje ir pasaulyje

DAF modelių CF ir XF evoliucija

Elektrokurjeriai

Hibridinis „Renault Premium“: mažiau triukšmo ir degalų

Kiniški FAW sunkvežimiai su europietiškais agregatais

Leidinyje - susisiekimo istorija

Supersunkiasvoris „Komatsu“

“Volkswagen Caddy” 4x4”…

„Ford Transit“ su visų ratų pavara

„LDV Maxus“ bus gaminami ir Rusijoje

Keleivinis transportas

Suomija: savita šalis su specifine visuomeninio transporto sistema

Vilniuje brangsta visuomeninio transporto bilietai

Technika

Common railsistema: kartų kaita

Naujausias pasaulinio projekto dyzelis: perspektyva ir galimybės

Teisė

Teismo dokumentų įteikimas

Muziejus

Improvizacija retro tema