Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

„Dunlop” universaliosios: tinka ir tolimiems, ir regioniniams maršrutams

Lietuvos rinkoje nuo šio rudens pradžios pasirodė universalios krovininiųautomobilių padangos „Dunlop SP 344” vairuojamajai ašiaiir „Dunlop SP 444” varančiajai ašiai. Jos skirtos transporto įmonėms, vežančioms krovinius ir tolimais, ir vietiniais maršrutais.

„Dunlop“ padangų istorijos akimirkos

Svarbiausios „Dunlop” padangų gamybos istorijos datos rodo, kad ši kompanija per 120gyvavimo metų pasižymėjo inovaciniais sprendimais, kuriuos lydėjo įspūdingos pergalės.

1888 m. – John‘as Boyd‘as Dunlop‘as pagamino pirmąją pneumatinę padangą.

1889 m. – pradėjo veikti pirmoji pasaulyje padangų gamykla Dubline, Airijoje.

1923 m. – „Dunlop“ šventė pirmąją pergalę „Grand Prix“ lenktynėse.

1924 m. – pirmoji „Le Mans“ lenktynių pergalė, kurią iškovojo „Bentley“ su „Dunlop“ padangomis.

1927 m. – pasiektas pirmasis „Dunlop“ sausumos greičio rekordas (327 km/val.).

1947 m. – „Dunlop“ padangos pasiekė 648 km/val. greitį.

1950–1960-ųjų metų – „Formulės-1” laimėtojai pasiekė 66 pergales važiuodami su „Dunlop“ padangomis.

1964 m. – sukurtos naujos „Dunlop“ padangos, eliminavusios akvaplanavimo efektą.

1972 m. – „Dunlop“ sukūrė pirmąsias padangas su ištisiniu plieniniu karkasu.

1973 m. – „Dunlop“ padangos pripažintos saugiausiomis pasaulyje.

1988 m. – „Dunlop“ švenčia pergalę su 1–2 vietų laimėtojais – „Jaguar“ ir „Porsche" – „Le Mans“ lenktynėse.

1994 m. – „Dunlop“ sukūrė lengviausios pasaulyje konstrukcijos padangą.

2002 m. – „Dunlop“ pasiekė 100-ąją pergalę motociklų „Grand Prix“ varžybose.

„Dunlop“ yra tapatinamos su 24 valandų „Le Mans“ lenktynėmis, kai 34 iš 75 lenktynių laimėjo automobiliai, važiavę su „Dunlop“ padangomis.

Jauskite kelią

Šia mintimi – jauskite kelią – „Dunlop“ išreiškia padangų gamybos siekius, filosofiją, kuri orientuota į vairuotoją. Kokią transporto priemonę bevairuotų žmogus – motociklą, lengvąjį ar krovininį automobilį, autobusą – jis turi labai gerai jausti transporto priemonę ant kelio, patikimai ją valdyti tiek vairuodamas, tiek stabdydamas įvairiausiomis sąlygomis – važiuodamas per lietų, apsnigtu, apledijusiu keliu ar bekele.

Naujosios „Dunlop SP344” ir „Dunlop SP444” – universalios krovininių automobilių padangos. Gamintojas sugebėjo suderinti padangųsavybes, kurios iki šiol padangas atskirdavo, specializuodavo – tolimiesiems reisams ir regioniniams.

Universalių padangų karkasas – naujos konstrukcijos protektorius – iš patobulinto gumos mišinio. Geresnes universalių padangų savybes pirmiausia pajus vairuotojas: dėl gero padangų sukibimo su keliu jam bus lengviau vairuoti krovininį automobilį, jis galės patikimiau stabdyti transporto priemonę ant šlapio ar apsnigto kelio, varomosios ašies padangų trauka išliks nepakitusi iki protektorius sudils.

Transporto įmonėms tokios padangos naudingos tuo, kad nedvejojant galima priimti užsakymus vežti krovinius vietos ar tolimais maršrutais. Dėl atstumų padangos sparčiau nedils, degalų sąnaudos nepakils. Patobulintas protektorius padangų ridą netgi padidino. Be to, šias premium segmento padangas pagal gamintojų rekomendacijas galima gilinti ir restauruoti.

Padangų pardavėjams universalias padangas lengviau parduoti – bus paklausesnės dėl jų tinkamumo vietiniams ir tolimiems reisams. Be to, bus taupoma sandėliavimo vieta – užuot dideliame sandėly turėjus dvejopas – regioninių ir tolimųjų reisų padangas, pakaks turėti universaliąsias, kurios tenkins skirtingus vežėjų poreikius.

Kompanijos „Goodyear Dunlop” padangas gamintojai montuoja ant visų markių naujų krovininių automobilių, pagal populiarumą jos užimą antrą vietą Europoje.

Konstrukcinės naujovės ir savybės

Lietuvoje nuo šių metų rugsėjo pradžios imta prekiauti naujomis trijų dydžių „Dunlop SP344“ ir „Dunlop SP444“ padangomis – 315/80 R22,5, 295/80 R22,5, 315/70 R22,5. Jų konstrukcinės naujovės suteikia ypatingų savybių ir padidina eksploatavimo galimybes, tarnavimo laiką, pagerina važiavimo savybes.

Gamintojai naujų padangų karkasui naudoja labai tampraus plieno gijas, kurios aplietos gruntine guma, gerai sukimbančia su metalu ir padangos guma. Kiekvieną viją izoliuojantis gumos sluoksnis, netgi pažeidus padangą, neleidžia drėgmei pasklisti tarp vijų ir sukelti koroziją. Padangos turi siauresius bortus, jų karkasų geometrija – optimizuota.

Tarp karkaso ir protektoriaus – 6 mm gumos mišinio sluoksnis. Kadangi tinkamai parinktos gumos mišinio sudedamosios dalys, gumos molekulės mažiau trinasi viena į kitą, todėl šis sluoksnis garantuoja gerą savybę – padanga neįkaista netgi važiuojant tolimus atstumus ar prastesniais regioniniais keliais.

„Dunlop SP344“ vairuojamosios ašies padangos protektorius iš polivalentinio gumos mišinio. Protektoriaus penkios išilginės juostos su keturiais grioveliais turi fleksomatines įpjovas, kurios padangai liečiant kelią užsidaro ir suteikia automobiliui papildomą stabilumą. Ratui riedant ir protektoriui nesiliečiant su keliu, įpjovos atsidaro, tai pagerina padangos aušinimą, o kuo padanga vėsesnė, tuo lėčiau ji dėvisi.

Greta to, naujos sudėties protektorius mažiau kaista dėl trinties su keliu, palengvina vairavimą, užtikrina važiavimo stabilumą, padeda vairuotojui geriau jausti kelią. Protektoriaus kraštinės juostos – masyvūs ir dėvėjimuisi atsparūs padangos pečiai – saugo padangą nuo dilimo netgi važiuojant provėžuotu asfaltu. Grioveliuose esantys guminiai 2 mm aukščio dantukai išstumia protektoriuje įstrigusius akmenukus, neleidžia jiems pažeisti giluminių protektoriaus sluoksnių ir kordo.

„Dunlop SP444“ varančiosios ašies padangos protektorius kryptinis, su trijų dimensijų blokų įpjovų sistema. Jų dėka su kelio paviršiumi kontaktuojantys protektorių blokai tvirtai sukimba vienas su kitu, taip padidindami padangos stabilumą, pagerindami sukibimą tiek su šlapiu, tiek su sniegu ar ledu padengtu keliu. Masyvesni protektoriaus blokai užtikrina padangos atsparumą važiuojant prastesniais keliais, o naujos kartos protektoriaus gumos mišinys užtikrina didelę ridą ne tik važinėjant vietiniais, bet ir tolimųjų reisų maršrutais.

Visų padangų protektoriai turi dilimo ir gilinimo indikatorius.

Gamintojas naujoms padangoms suteikia penkerių metų garantiją arba garantiją iki jų visiško sudilimo.

Testai

„Dunlop“ atliko naujų universalių padangų testus, rezultatus palygino su pirmtakių, t.y. padangų, skirtų regioniniams ir tolimiems reisams, rezultatais.

Pirmame paveikslėlyje matome rezultatus testo, kuriame universali vairuojamosios ašies „Dunlop“ padanga SP344 (žalia spalva) lyginama su regionine SP341 (mėlyna spalva) ir tolimųjų reisų SP352 (raudona spalva). Buvo fiksuojama padangų rida, dėvėjimosi tolygumas, sukibimas ant šlapio ir sauso asfalto, pasipriešinimas riedėjimui. Testo rezultatų procentinė išraiška rodo, kad universalių vairuojamosios ašies padangų SP344 rida 10 proc. didesnė nei tolimųjų reisų padangos SP352 ir 20 proc. – nei regioninių SP341.

Antrame paveikslėlyje matyti, kad „Dunlop“ varančiosios ašies universalios padangos SP444 (žalia spalva) rida maždaug 15 proc. didesnė nei regioninių SP442 (mėlyna spalva) ar tolimųjų reisų SP452 (raudona spalva). Universaliųjų padangų sukibimas ant apsnigto kelio taip pat gerokai stipresnis nei pirmtakių.

"Transporto pasaulis"
Lapkritis Nr.11 (95)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Draudėjas ir klientas: draugai ar priešai?

Eismas

"Visiom zero"

Ekologija

Žingsnis į švaresnę aplinką

Ekonomika

Rytų rinka: viliotinis sunkvežimių gamintojams iš Vakarų

Įkurtuvės

Patikimiems sunkvežimiams – patikimas servisas

Nauji modeliai

Naujas veidas, naujas ir vardas

Naujienos

Lietuvos rinkai – BMC autobusai

Padangos

„Dunlop” universaliosios: tinka ir tolimiems, ir regioniniams maršrutams

Pažintys

“Volvo”: egzaminuoja kalnai

Priekabų ūkis

Specializuotos FELDBINDER transporto priemonės

Lietuvoje ir pasaulyje

DAF modelių CF ir XF evoliucija

Elektrokurjeriai

Hibridinis „Renault Premium“: mažiau triukšmo ir degalų

Kiniški FAW sunkvežimiai su europietiškais agregatais

Leidinyje - susisiekimo istorija

Supersunkiasvoris „Komatsu“

“Volkswagen Caddy” 4x4”…

„Ford Transit“ su visų ratų pavara

„LDV Maxus“ bus gaminami ir Rusijoje

Keleivinis transportas

Suomija: savita šalis su specifine visuomeninio transporto sistema

Vilniuje brangsta visuomeninio transporto bilietai

Technika

Common railsistema: kartų kaita

Naujausias pasaulinio projekto dyzelis: perspektyva ir galimybės

Teisė

Teismo dokumentų įteikimas

Muziejus

Improvizacija retro tema