Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Vilniuje brangsta visuomeninio transporto bilietai

Lapkričio 12-ąją vykusiame Vilniaus miesto savivaldybės tarybos posėdyje pagaliau ryžtasi pritarti visuomeninio transporto tarifų didinimui.

Paskutinį kartą bilietų kainos sostinėje buvo peržiūrėtos dar 2005-ųjų liepos mėnesį. „Per šį laikotarpį darbuotojų atlyginimai didėjo 70 proc., augo degalų, atsarginių detalių, paslaugų kainos. Pastaruoju metu iš keleivių surinktos lėšos padengdavo tik apie 34 proc. vežimo išlaidų“, – kalbėjo UAB „Vilniaus autobusai“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis. Likusius du trečdalius privalėjo dengti savivaldybė. Šiemet vežėjams atseikėta 103 mln. litų, o tai sudaro apie 10 proc. viso savivaldybės biudžeto. Tačiau ir šios sumos vežėjams nepakanka – norint, kad parkai sėkmingai funkcionuotų, jiems šiais metais iš savivaldybės biudžeto reikėtų bent 150 mln. Lt.

Autobusų bei troleibusų parkų vadovai didinti važiavimo tarifus miesto valdžios prašė ne sykį: 2007-ųjų gegužę teiktas pasiūlymas kelti bilietų kainas iki 1,50 Lt, tiek pat didinti bilietų kainas siūlyta ir šių metų pavasarį. Tačiau iki šiol miesto tarybos nariai tarifų didinimo klausimo nesvarstė. „Tiek autobusų, tiek troleibusų parkai jau išnaudojo visas galimybes skolintis iš bankų pagal faktoringo sutartis, dėl Lietuvos finansų krizės bankai įmonėms pinigų skolinti nenori. Todėl pastaruoju metu susiklostė itin grėsminga situacija ir bilietų tarifus didinti būtinai reikėjo “ – kalbėjo G. Nakutis.

Padidinus kainas iki 1,80 Lt, autobusų bei troleibusų parkai už bilietus papildomai surinks apie 40 mln. Lt per metus, tiek pat mažiau reikės pinigų iš savivaldybės, kuri šias lėšas galės skirti kitoms miesto reikmėms. Savivaldybės skolos vežėjams šiuo metu jau pasiekė 90 mln. Lt. Europos šalyse iš bilietų vidutiniškai dengiama apie 50 proc. vežimo išlaidų, panaši situacija turėtų būti ir mūsų sostinėje. „Visuomeninis transportas neturi būti pigus – jis privalo būti patogus, patikimas, greitas bei tvarkingas. Bent pusę bilieto kainos privalo dengti keleivis. Jei jam kaina per didelė, belieka rinktis kitas transporto rūšis ar vaikščioti pėsčiomis. Gyventojai pagaliau turi suprasti, kad viskas turi savo kainą, o nemokamų pietų nebūna”, – apie būtinybę didinti tarifus kalbėjo UAB „Vilniaus troleibusai“ generalinis direktorius Jonas Bagdonavičius.

Naujieji tarifai įsigalios nuo šių metų gruodžio 1 dienos. Vienkartinis bilietas važiuoti autobusu ar troleibusu kainuos 1,80 Lt (perkant iš vairuotojo – 2,50 Lt). Už bilietą naktiniame autobuse teks mokėti tris litus, jį bus galima nusipirkti iš vairuotojo. Važiavimas mikroautobusais taipogi brangs – iki 3–4 Lt. Lengvatinis bilietas kainuos 0,90 Lt (perkant iš vairuotojo – 1,25 Lt). Mėnesinio bilieto kaina – 100 litų, lengvatinio – 50, studentams ir moksleiviams – 20 Lt. Vienos, trijų bei dešimties dienų troleibuso bei autobuso bilietai kainuos 10, 20, 40 litų.

Miesto taryba pritarė ir dar vienam vežėjų siūlymui – vietinio susisiekimo bilietų kainas svarstyti kiekvienąsyk, kai vežėjų, dirbančių bendrojoje bilietų sistemoje, pajamos už pastarąjį pusmetį parduotus bilietus dengs mažiau nei 50 proc. vežėjų išlaidų.

„Džiaugiamės, kad miesto taryba pagaliau pritarė tarifų didinimui. Be abejo, tai padaryti reikėjo gerokai anksčiau – tuomet autobusų bei troleibusų parkai nebūtų atsidūrę tokioje sudėtingoje padėtyje. Tačiau geriau vėliau, negu niekada“, – kalbėjo projektą miesto tarybos nariams pristatęs SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Vaidotas Antanavičius. Jo teigimu, senojo nominalo bilietai keleiviams galios iki sausio 1-sios dienos. Vėliau juos bus galima pakeisti į naujuosius atvykus į įmonę „Susisiekimo paslaugos“.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Lapkritis Nr.11 (95)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Draudėjas ir klientas: draugai ar priešai?

Eismas

"Visiom zero"

Ekologija

Žingsnis į švaresnę aplinką

Ekonomika

Rytų rinka: viliotinis sunkvežimių gamintojams iš Vakarų

Įkurtuvės

Patikimiems sunkvežimiams – patikimas servisas

Nauji modeliai

Naujas veidas, naujas ir vardas

Naujienos

Lietuvos rinkai – BMC autobusai

Padangos

„Dunlop” universaliosios: tinka ir tolimiems, ir regioniniams maršrutams

Pažintys

“Volvo”: egzaminuoja kalnai

Priekabų ūkis

Specializuotos FELDBINDER transporto priemonės

Lietuvoje ir pasaulyje

DAF modelių CF ir XF evoliucija

Elektrokurjeriai

Hibridinis „Renault Premium“: mažiau triukšmo ir degalų

Kiniški FAW sunkvežimiai su europietiškais agregatais

Leidinyje - susisiekimo istorija

Supersunkiasvoris „Komatsu“

“Volkswagen Caddy” 4x4”…

„Ford Transit“ su visų ratų pavara

„LDV Maxus“ bus gaminami ir Rusijoje

Keleivinis transportas

Suomija: savita šalis su specifine visuomeninio transporto sistema

Vilniuje brangsta visuomeninio transporto bilietai

Technika

Common railsistema: kartų kaita

Naujausias pasaulinio projekto dyzelis: perspektyva ir galimybės

Teisė

Teismo dokumentų įteikimas

Muziejus

Improvizacija retro tema