Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Elektrokurjeriai

Pasirodo, elektra įkraunamos baterijos maitina ne tik mažus kompaktiškus lengvuosius automobilius, bet ir sunkvežimius, kurių bendroji masė – iki dvylikos tonų. Naudoti elektromobilius naudinga tiek ekonominiu, tiek ekologiniu požiūriu.

„Žaliasis“ TNT desantas

Olandų kompanija „TNT Ekspress“, teikianti skubias siuntų pristatymo paslaugas, prisidėdama prie aplinkosaugos programos „Mano planeta“ vykdymo, paįvairino transporto priemonių parką „žaliais“ sunkvežimiais. Indijoje, Olandijoje ir Vokietijoje kompanija eksploatuoja grynais biodegalais, gamtinėmis dujomis, vandenilio kuro elementais varomus automobilius. Australijoje eksperimento tvarka siuntos gabenamos dešimčia sunkvežimių „Hino“ su hibridiniais dyzelinu bei elektra varomais varikliais. Šie automobiliai į aplinką išmeta 14 proc. mažiau anglies dvideginio nei dyzeliniai, gerokai sumažėja ir kitų į aplinką patenkančių kenksmingų medžiagų kiekis. Kinijos Vuchano mieste „TNT Ekspress“ išbando du elektra varomus furgonus „Donfen“: jų keliamoji galia – viena tona, maksimalus greitis – 80 km/val., sunkvežimis vieną kartą pakrautais elementais gali nuvažiuoti 160–200 kilometrų.

Didžiojoje Britanijoje - „Niuton“

Didžiojoje Britanijoje eksploatuojami elektromobiliai „Niuton“, kurių keliamoji galia – 3,4–7,4 tonos. Planuojama, kad po pusantrų metų šimtas tokių elektromobilių pakeis dyzelinu varomus sunkvežimius, gerokai sumažindami į aplinką išmetamų kenksmingų medžiagų kiekį. Šių transporto priemonių dėka, į aplinką per metus paklius 1300 tonų mažiau anglies dvideginio. Jei eksperimentas pasiteisins, elektromobilius TNT pradės naudoti ir kituose didžiuosiuose Europos miestuose.

„Niuton“ sunkvežimius surenka didžiausias pasaulyje elektromobilių gamintojas – Didžiosios Britanijos kompanija „Smith Electric Vehicles“, kuri šioje srityje darbuojasi nuo 1920-ųjų. Jie montuojami ant Čekijos kompanijos „Avia“ gaminamos važiuoklės, kabina taip pat čekiška. Po kėbulu ties šoniniais rėmais sumontuoti keturi ličio jonų akumuliatoriai su geležies-fosfato katodais – šios baterijos 35 proc. lengvesnės nei švino-rūgštinės. Nuo trifazio tinklo jos pakraunamos per aštuonias valandas. Baterijoms suteikiama penkerių metų eksploatavimo arba tūkstančio krovimo ciklų garantija. 120 kW galingumo variklis leidžia pasiekti maksimalų 110 km/val. greitį, vieną kartą pakrautomis baterijomis sunkvežimis gali važiuoti 240 kilometrų. Svarbu ir tai, kad „Niuton“, nepaisant sunkių akumuliatorių, sveria neką daugiau už standartinius panašios klasės automobilius.

Gamintojų teigimu, eksploatuoti elektromobilį pigiau nei varomą tradiciniu dyzelinu: kasdienės išlaidos elektros energijai sudaro 50 eurų, tuo tarpu dyzelinis kuras kainuotų apie 300 eurų. Be to, Didžiojoje Britanijoje elektra varomi automobiliai atleidžiami nuo kelių mokesčio, o Londone – ir nuo transporto mokesčio, kuris sudaro 2225 eurų per metus. Nors „Niuton“ dvigubai brangesnis nei jo dyzelinis „brolis“, elektra varomas automobilis dėl pigesnės eksploatacijos atsiperka per 4–5 metus.

„Niuton“ – ne vienintelis „Smith Electric Vehicles“ gaminamas modelis. Didžiosios Britanijos specialistai sukūrė ir „Edison“ elektromobilį, kuris gali tarnauti kaip furgonas ar kaip mikroautobusas. Bendroji automobilio masė – 3,5–4,6 t, jis montuojamas ant „Ford Transit“ važiuoklės. Ant „Ford Connect“ važiuoklės montuojamas modelis „Amper“, kurio bendroji masė – 2,3 tonos.

"Transporto pasaulis"
Lapkritis Nr.11 (95)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Draudėjas ir klientas: draugai ar priešai?

Eismas

"Visiom zero"

Ekologija

Žingsnis į švaresnę aplinką

Ekonomika

Rytų rinka: viliotinis sunkvežimių gamintojams iš Vakarų

Įkurtuvės

Patikimiems sunkvežimiams – patikimas servisas

Nauji modeliai

Naujas veidas, naujas ir vardas

Naujienos

Lietuvos rinkai – BMC autobusai

Padangos

„Dunlop” universaliosios: tinka ir tolimiems, ir regioniniams maršrutams

Pažintys

“Volvo”: egzaminuoja kalnai

Priekabų ūkis

Specializuotos FELDBINDER transporto priemonės

Lietuvoje ir pasaulyje

DAF modelių CF ir XF evoliucija

Elektrokurjeriai

Hibridinis „Renault Premium“: mažiau triukšmo ir degalų

Kiniški FAW sunkvežimiai su europietiškais agregatais

Leidinyje - susisiekimo istorija

Supersunkiasvoris „Komatsu“

“Volkswagen Caddy” 4x4”…

„Ford Transit“ su visų ratų pavara

„LDV Maxus“ bus gaminami ir Rusijoje

Keleivinis transportas

Suomija: savita šalis su specifine visuomeninio transporto sistema

Vilniuje brangsta visuomeninio transporto bilietai

Technika

Common railsistema: kartų kaita

Naujausias pasaulinio projekto dyzelis: perspektyva ir galimybės

Teisė

Teismo dokumentų įteikimas

Muziejus

Improvizacija retro tema