Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Lietuvos rinkai – BMC autobusai

Nuo šiol šalies keleivių vežėjai, norėdami įsigyti autobusų, turės dar vieną pasirinkimą – Turkijoje pagamintus įvairių tipų BMC. Juos šalies rinkai pristatė UAB „BMC Baltic“, tapusi Turkijos gamintojo atstove Lietuvoje.

Naujas vardas

„British motor company“ – sutrumpintai BMC – yra vienas iš didžiausių Turkijos lengvųjų automobilių bei komercinio transporto priemonių gamintojų. Tiesa, su britais kompanija šiuo metu neturi nieko bendro: nuo 1989-ųjų ji priklauso vienai iš šešių Turkijos šeimų, valdančių visą šios šalies ūkį. Gamykla įsikūrusi Izmire, tačiau, pasak turkų, visą kompleksą artimiausiu metu ketinama iškelti toliau už miesto, tam šiuo metu rengiami projektai bei ruošiamasi naujoms statyboms.

Autobusus BMC pradėjo gaminti 1992-aisiais. Šiuo metu turkai siūlo rinkai septynių, devynių, dvylikos metrų ilgio miesto bei priemiesčio autobusus bei midi klasės turistines transporto priemones. Baltijos šalis – Lietuvą, Latviją bei Estiją – turkai tikisi užkariauti miesto bei priemiesčio autobusais. Baltijos šalyse įkurtas servisų tinklas, kur bus atliekama garantinė bei pogarantinė priežiūra, įrengti sandėliai su detalėmis.

Paklausa

Pasak turkų gamintojų, apie 80 proc. jų produkcijos eksportuojama į Europos Sąjungos šalis. BMC autobusų gali sutikti Italijos, Didžiosios Britanijos, Ispanijos keliuose. Šiauriausia šalis, kur ketinama teikti turkiškus gaminius – Estija, šiam regionui autobusus ketinama specialiai pritaikyti. Turkijoje BMC autobusai yra vieni iš populiariausių. Pasak gamintojų atstovo Ruşen’o Dönmez’o, apie 90 proc. šalies keliais važinėjančių didžiųjų autobusų pagaminti šiame koncerne.

Per dieną gamykloje Izmire surenkami šeši autobusai. Vidutiniškai nuo užsakymo pateikimo iki autobuso išvažiavimo nuo gamyklos konvejerio praeina šeši mėnesiai.

Turkai savo autobusams naudoja pripažintų gamintojų agregatus. Varikliai – „Cummins“, atitinkantys Euro 4 reikalavimus, pavarų dėžė – ZF. Montuojamos patikimos stabdžių sistemos su ABS bei ASR sistemomis, retarderis. Naudojami cinkuoti profiliai, apsaugoti nuo prarūdijimo. BMC autobusams suteikiama dvejų metų arba 200 tūkst. km ridos garantija. Kaina, lyginant su Vakaruose gaminamų autobusų, yra žemesnė – tai turėtų tapti pagrindiniu turkiškų autobusų koziriu.

Modelių įvairovė

Lietuvos keleivių vežėjai galės įsigyti įvairių tipų turkiškų autobusų. Gamintojai tikisi, kad keleivinio transporto įmonių vadovus labiausiai turėtų sudominti miesto bei priemiesčio autobusai. Baltijos šalių rinkai siūlomi trejopi miesto autobusų modeliai. Žemagrindžiame midi klasės „Probus 215 SCB“ telpa iki 60 keleivių (27 sėdimos ir 33 stovimos vietos), variklis – 6 cilindrų, dyzelinis, 225 ar 250 AG „Cummins ISBe-4“. Pageidaujantieji galės įsigyti ir talpesnių turkiškų autobusų – žemagrindį „Belde 250 SLF“, kuriame galima vežti 102 keleivių (32 sėdimos ir 68 stovimos vietos), bei tokios pat talpos pusiau žemagrindį „Belde 250 CB“. Siūlomos ir dviejų rūšių turistinės transporto priemones. „Probus 850 TBX“ – 8856 mm ilgio, jame 35+1+1 sėdimos vietos, variklis – 6 cilindrų, tyrbodyzelinis, 225 ar 250 AG. Dar vienas vadinamasis midi liuks autobusas – vos 7410 mm ilgio, jame telpa 27+1+1 sėdimos vietos. Variklis – Euro 4 reikalavimus atitinkantis 160 AG „Cummins“. Galima pasirinkti ir priemiesčiui bei tarpmiesčiui tinkantį „Belde 250 SB“, kuriame telpa 50 keleivių. Artimiausiu metu turkai ketina pristatyti suspaustomis gamtinėmis dujomis varomą autobusą „BMC 320 SLF CNG“, kuriame bus galima vežti 85 keleivius. Autobuse bus montuojamas 6 cilindrų dujinis 320 AG „Cummins ISL G 320“ variklis.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Lapkritis Nr.11 (95)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Draudėjas ir klientas: draugai ar priešai?

Eismas

"Visiom zero"

Ekologija

Žingsnis į švaresnę aplinką

Ekonomika

Rytų rinka: viliotinis sunkvežimių gamintojams iš Vakarų

Įkurtuvės

Patikimiems sunkvežimiams – patikimas servisas

Nauji modeliai

Naujas veidas, naujas ir vardas

Naujienos

Lietuvos rinkai – BMC autobusai

Padangos

„Dunlop” universaliosios: tinka ir tolimiems, ir regioniniams maršrutams

Pažintys

“Volvo”: egzaminuoja kalnai

Priekabų ūkis

Specializuotos FELDBINDER transporto priemonės

Lietuvoje ir pasaulyje

DAF modelių CF ir XF evoliucija

Elektrokurjeriai

Hibridinis „Renault Premium“: mažiau triukšmo ir degalų

Kiniški FAW sunkvežimiai su europietiškais agregatais

Leidinyje - susisiekimo istorija

Supersunkiasvoris „Komatsu“

“Volkswagen Caddy” 4x4”…

„Ford Transit“ su visų ratų pavara

„LDV Maxus“ bus gaminami ir Rusijoje

Keleivinis transportas

Suomija: savita šalis su specifine visuomeninio transporto sistema

Vilniuje brangsta visuomeninio transporto bilietai

Technika

Common railsistema: kartų kaita

Naujausias pasaulinio projekto dyzelis: perspektyva ir galimybės

Teisė

Teismo dokumentų įteikimas

Muziejus

Improvizacija retro tema