Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Mokyti padeda imitatorius

Lankantis Suomijoje, vairuotojų mokymo centre, keleivių vežėjams iš Lietuvos pristatytas imitatorius „Bus 3000“, skirtas autobusų vairuotojams mokyti.

Direktyvų reikalavimai

Europos Sąjungos institucijos krovininių automobilių bei autobusų vairuotojams mokyti skiria vis daugiau dėmesio: 2003 m. liepos 15 d. Europos Parlamento ir Europos Tarybospriimta Direktyva 2003/59/EB nustatė reikalavimus komercinio transporto priemonių vairuotojų pradinei kvalifikacijai ir periodiniam mokymui.Direktyva keleivinio transporto priemonių vairuotojams įsigaliojo nuo 2008 m. rugsėjo 10 dienos. Suomijoje direktyvos įsigaliojimui rengtasi iš anksto: keturios privačios bendrovės įkūrė Mokymo centrą, skirtą vairuotojams mokyti bei jų kvalifikacijai tobulinti.

ES direktyvos numato, kad dalis mokymų gali būti atliekama naudojant specialius imitatorius. Tuo ir pasinaudojo suomiai, drauge su prancūzų kompanija „Thales“ sukūrę imitatorių autobusų vairuotojams mokyti. Kol kas Europoje jų yra trys - Belgijoje, Danijoje bei Suomijoje. Tačiau pastaruoju metu dėl jų pardavimo deramasi su Lenkija, Turkija, Vokietija, Izraeliu. Suomiai tikisi, kad per artimiausius penkerius metus Europos šalyse turėtų atsirasti apie 100–150 imitatorių, skirtų vairuotojams mokyti.

Veikimas

Pasak Mokymo centro vadovų, imitatorius negali visiškai pakeisti tradicinio vairavimo mokymo gatvėse, tačiau tam tikromis situacijomis gali jį papildyti. Geriausios „Bus 3000“savybės – ekonomiškumas bei saugumas: įrenginys sunaudoja nedaug energijos, be to, nesibaiminant avarijų, juo galima išbandyti bet kurias kompiuteriu sumodeliuotas ekstremalias situacijas. Pratybas imitatoriumi galima kartoti tiek, kiek reikia – tai padeda suformuoti saugaus važiavimo įgūdžius. Kiekvieno vairuotojo pratybų duomenys išspausdinami kompiuteriu – tai leidžia analizuoti padarytas klaidas bei atrasti būdus joms ištaisyti. Skandinavams itin svarbu ir tai, kad simuliatorius yra ekologiškas ir visai nekenkia aplinkai.

Atlikti tyrimai rodo, kad mokęsi imitatoriumi vairuotojai ne tik daro mažiau smulkių avarijų, bet ir vairuoja taupiau. Apskaičiuota, kad taip mokant sutaupoma apie15–20 proc. degalų. Tai, be abejo, didžiulis stimulas įmonių vadovams mokėti už mokymus bei siųsti savo vairuotojus tobulintis – išleisti pinigai sugrįžta mažesnėmis degalų išlaidomis. Suomių teigimu, kai kurios keleivinio transporto įmonės imitatoriais pasimokiusiems vairuotojams padidina atlyginimus.

„Bus 3000“yra efektyvi mokymo priemonė: atliktos studijos parodė, kad 40 minučių imitatoriuje atstoja valandą mokymų keliuose. Danų specialistai šį prietaisą vertina dar geriau: jų manymu,15 minučių mokymo imitatoriumi atstoja valandos važiavimą keliuose.

Brangus malonumas

Keleivių vežėjai iš Lietuvos turėjo progos ne tik apžiūrėti simuliatorių bei susipažinti su jo veikimo pricipais, bet ir išbandyti „kelyje“. Pripažintina, kad įrenginyje sudarytos realaus važiavimo sąlygos: kabina nesiskiria nuo tikro autobuso, realus kelias bei aplinka. Tikri ir pojūčiai: atsitrenkus į priekyje važiuojančią mašiną, jautiesi lyg po tikros avarijos.

Vienas iš mokymo priemonės trūkumų – didelė „Bus 3000“kaina, siekianti 600 tūkst. eurų. Pasak suomių, brangiausiai kainuoja sudėtinga kompiuterinė įranga, sukurianti realybės įspūdį. Tačiau, pasak Mokymo centro vadovų, kaina atrodo didelė tik iš pirmo žvilgsnio: simuliatorius atsipirktų įmonėse, turinčiose daug vairuotojų. Apskaičiuota, kad 348 autobusus turinčiai įmonei reikalingas vienas simuliatorius. Šiuo metu rinkoje laukiama jau trečios kartos autobusų vairuotojų mokymo simuliatorių, kurių kaina turėtų būti mažesnė.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Spalis Nr.10 (94)

"Linava" informuoja

Asociacijos „Linava“ atstovai dalyvavo II Baltarusijos transporto kongrese ir logistikos parodoje Minske

Eurovinjetė: Belgija, Danija, Liuksemburgas, Olandija, Švedija

Kronika (rugsėjo mėn.)

Vokietija

Aktualijos

Problemas aptarė keleivininkai

Įkurtuvės

Servisas, kokio dar nebuvo

Iš antrų rankų

Naudoti sunkvežimiai su garantija

Mūsų kalba

Dažniau transportininkų netaisyklingai kirčiuojami žodžiai

Padangos

AUTOSERVISAS VAIŠVYDAVA”: moderni technologija antram padangos gyvenimui

“Michelin” naujovės Hanoverio IAA

Parodos

IAA-62: technologijos keičia modelius

Patirtis

Būti žingsniu priekyje

Stambiu planu

“Berlingo”: žavus mažylis kasdieniam darbui

Tendencijos

Pavažinėti vilkikai pinga...

Užsienyje

Galvijai kelyje

Sunkvežimio plovimo rekordininkai

Lietuvoje ir pasaulyje

Aštuonetas transporto lyderių

Atnaujinti du "Linavos" serviso skyriai

Dešimtoji, bet eilinė

Greičio matuokliai

Indija – patraukli rinka automobilių pramonei

Navigacinių sistemų vagys – už grotų

Vilniuje iškils naujas logistikos centras

Žinotina

Vagystės užsienyje: dvi tų pačių istorijų pusės

Perspektyvos

Mėnesį sostinėje važinės naujas ekologiškas autobusas

Mokyti padeda imitatorius

Keleivinis transportas

Suomija: savita šalis su specifine visuomeninio transporto sistema

Teisė

Teismo įsakymo procesas

Muziejus

Automobilio žibintai – nuo žvakės iki ksenono