Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Mėnesį sostinėje važinės naujas ekologiškas autobusas

Sostinės gyventojai ir svečiai gali susipažinti su nauju suspaustomis gamtinėmis dujomis varomu autobusu: Čekijos gamintojas “Tedom” UAB “Vilniaus autobusai” mėnesiui paskolino aukščiausius ekologinius standartus atitinkančią transporto priemonę.

Pirmoji degalinė

Pastačius pirmąją suspaustų gamtinių dujų degalinę, vilniečiai šiems metams įsigijo apie 30, o iki kitų metų birželio įsigis dar 70 dujinių autobusų. Tiesa, visi jie bus nenauji, Europos keliais nuvažiavę ne vieną tūkstantį kilometrų. “Eksploatuojant pavažinėtas transporto priemones, susidaryti nuomonę apie degalų sąnaudų dinamiką, ekologinį ir ekonominį efektą, variklio darbo režimą, jo sukeliamą vibracijos bei triukšmo lygį gana sudėtinga. Naujas gamtinėmis dujomis varomas autobusas parke atsirado pačiu laiku: turėsime puikią progą pasitikrinti, koks tikrasis šių transporto priemonių efektyvumas, kokios realios jų eksploatavimo savybės”, – kalbėjo UAB “Vilniaus autobusai” technikos direktorius Juozas Grabys. Vilniečiams laiko susidaryti nuomonę apie šią transporto priemonę turėtų pakakti: standartinis 12 metrų ilgio žemagrindis autobusas “Tedom K 23 G” sostinėje įvairiais maršrutais keleivius vežios mėnesį. Kad naujojo autobuso galimybės būtų išnaudotos maksimaliai, jam nustatytas dviejų pamainų darbo grafikas, tai leis geriau pažinti “Tedom K 23 G” eksploatacines savybes.

Techninės savybės

Suspaustomis gamtinėmis dujomis varomi autobusai Čekijos Trebičo mieste gaminami nuo 2003-iųjų, kai bendrovė “Tedom” tapo buvusios variklių gamyklos “Liaz Jablonez nad Nisou” savininke. Gamintojų teigimu, “Tedom K 23 G” atitinka Euro 5 ekologinius standartus. Be to, autobusas pasižymi ir ekonomiškumu: atlikus bandymus kalnuotame Libereco mieste paaiškėjo, kad šimtui kilometrų jis sunaudoja 40 kg (56 m3) suspaustų gamtinių dujų. Analogiško dyzelinio autobuso sąnaudos – 45 litrai, tuo tarpu šių degalų kaina yra maždaug 30 proc. didesnė.

Ant “Tedom K 23 G” stogo sumontuoti keturi iš specialių kompozitinių medžiagų pagaminti balionai suspaustoms gamtinėms dujoms. Maksimalus autobuso greitis – 80 km/val. Salone telpa 86 žmonės, sumontuota 29+4 sėdimos vietos.

Autobuso variklis – “Tedom TG 210 AV TA 04”, montuojamas autobuso gale, 6 cilindrų, 12 litrų, aušinamas skysčiu, su turboįpūtimu ir tarpiniu oro vėsinimu, elektroniniu dujų įpurškimu. Jo galingumas – 210 kW (280 AG), 2000 min-1. maksimalus sukimo momentas – 1200 Hm/1200–1450 min-1. Pavarų dėžė – “Voith DIWA-V”, automatinė, valdoma elektroniniu būdu. Galinis tiltas – ZF AV 132/80o SLF, priekinis – ZF RL 85, su torsioniniu stabilizatoriumi. Stabdžiai – “Knor”, pneumatiniai, dviejų kontūrų, diskiniai. Montuojamos ABS bei ASR sistemos.

Išorė

Žasiminga ryškiai oranžine spalva nudažyto autobuso kėbulas gaminamas iš nerūdijančio plieno, suvirinant atskirus profilius. Tokiu būdu avarijos atveju juos lengviau pakeisti, nepažeidžiant visos konstrukcijos. Gamintojų teigimu, jei eksploatojant laikomasi taisyklių, kėbulas be kapitalinio remonto tarnauja mažiausiai dvylika metų. Atskiros autobuso detalės gaminamos iš aliuminio bei plastiko. “Tedom K 23 G” lubose sumontuoti stoglangiai, pagerinantys salono apšvietimą. Autobusas – trejų durų, ties vidurinėmis sumontuota speciali platforma įvažiuoti žmonėms su negale, transporto priemonė šaligatvio link pasvyra 270 mm.

Vairuotojo kabina uždara, šildoma atskiru radiatoriumi. Įrengta ventiliacinė sistema, skaitmeninis spalvotas informacinis ekranas, rodantis pagrindinius autobuso eksploatavimo duomenis.

Apie 40 suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų “Tedom” autobusų jau važinėja Čekijos, Slovakijos, Bulgarijos ir Lenkijos keliais.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Spalis Nr.10 (94)

"Linava" informuoja

Asociacijos „Linava“ atstovai dalyvavo II Baltarusijos transporto kongrese ir logistikos parodoje Minske

Eurovinjetė: Belgija, Danija, Liuksemburgas, Olandija, Švedija

Kronika (rugsėjo mėn.)

Vokietija

Aktualijos

Problemas aptarė keleivininkai

Įkurtuvės

Servisas, kokio dar nebuvo

Iš antrų rankų

Naudoti sunkvežimiai su garantija

Mūsų kalba

Dažniau transportininkų netaisyklingai kirčiuojami žodžiai

Padangos

AUTOSERVISAS VAIŠVYDAVA”: moderni technologija antram padangos gyvenimui

“Michelin” naujovės Hanoverio IAA

Parodos

IAA-62: technologijos keičia modelius

Patirtis

Būti žingsniu priekyje

Stambiu planu

“Berlingo”: žavus mažylis kasdieniam darbui

Tendencijos

Pavažinėti vilkikai pinga...

Užsienyje

Galvijai kelyje

Sunkvežimio plovimo rekordininkai

Lietuvoje ir pasaulyje

Aštuonetas transporto lyderių

Atnaujinti du "Linavos" serviso skyriai

Dešimtoji, bet eilinė

Greičio matuokliai

Indija – patraukli rinka automobilių pramonei

Navigacinių sistemų vagys – už grotų

Vilniuje iškils naujas logistikos centras

Žinotina

Vagystės užsienyje: dvi tų pačių istorijų pusės

Perspektyvos

Mėnesį sostinėje važinės naujas ekologiškas autobusas

Mokyti padeda imitatorius

Keleivinis transportas

Suomija: savita šalis su specifine visuomeninio transporto sistema

Teisė

Teismo įsakymo procesas

Muziejus

Automobilio žibintai – nuo žvakės iki ksenono