Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Būti žingsniu priekyje

Sudėtinga pastarojo meto ekonominė situacija, pasaulį gąsdinanti krizės šmėkla verčia vežėjus keisti darbo principus, ieškoti išeičių kaip išgyventi ir išlaikyti savo verslą. Vienas iš būdų išlikti rinkoje – diegti naujoves, plėsti teikiamų paslaugų spektrą. Šiuo keliu nuėjo ir Klaipėdoje įsikūrusi bendrovė „Taurus Ekspres“, be krovinių gabenimo, siūlanti ir daugybę kitų paslaugų.

Priešnuodis krizei

Pasak bendrovės vadovo Kęstučio Norkaus, ekonominės krizės padariniai jau smogė vežėjams: mažėja krovinių srautai, kinta ir jų nomenklatūra. „Manau, vežimų verslo krizę sukėlė ne vienas veiksnys: tai ir Europos Sąjungos plėtra, atvedusi į rinką naujus vežėjus, ir pasaulinė ekonomikos krizė, ir pastaraisiais metais buvęs pernelyg spartus šalies įmonių augimas. Tačiau kokios bebūtų sąstingio priežastys, jį būtina išgyventi, bandant ieškoti kuo įvairesnių verslo sričių“, – sakė įmonės vadovas.

Veiklą pradėjusi 1992-ųjų metų pavasarį nuo krovinių gabenimo konteineriais bei tank konteineriais, bendrovė nuolatos plėtė verslą. Anksčiau vežusi daugiausia skystus bei pavojingus krovinius specialiai šiam tikslui pritaikytomis transporto priemonėmis, šiuo metu „Taurus Ekspres“ tarp Vakarų ir Rytų Europos valstybių veža bet kokius krovinius, iškyrus šaldytus maisto produktus. Transporto priemonių parke – per 30 konteinerių, per 50 vilkikų, per 20 tentinių puspriekabių, daugybė kitos technikos, skirtos kroviniams iškrauti. „Taurus Ekspres“ turi ir techninės pagalbos automobilių, galinčių pagelbėti tiek lengviesiems, tiek krovininiams automobiliams.

Bendrovė siūlo partneriams ir dar vieną sparčiai populiarėjančią paslaugą: išKlaipėdos jūrų uosto keltu atplaukusią puspriekabę nutempti į bet kurią Lietuvos ar Europos vietą. Krovinys ne tik saugiai pristatomas reikiamu adresu, bet ir sutvarkomi muitinės formalumai. Jei klientas pageidauja, puspriekabė vėl pakraunama ir išsiunčiama keltu atgal, taip išvengiant tuščios ridos. „Ilgametė bendrovės patirtis leidžia kiekvienam vežimui parinkti optimalų variantą, priimtiniausią logistinį sprendimą“, – teigė K. Norkus. ISO vadybos kokybės sistema įmonėje įdiegta dar prieš aštuonerius metus. 2001-aisiais bendrovei įteikti ISO 9001 ir ISO 14001 integruotos sistemos sukūrimą ir įdiegimą veikloje patvirtinantys sertifikatai.

Specifinės paslaugos

„Taip susiklostė, kad bedirbant viena veiklos sritis tarsi prisišaukia kitą: pavyzdžiui, atsiradus poreikiui išversti konteinerius, iškelti juos po avarijų, įsigijome pirmąjį kraną. Šiuo metu įmonėje turime visą jų ūkį: šešis nuo 25 iki 220 tonų keliamosios galios automobilinius kranus. Teikiame kėlimo paslaugas ne tik transporto įmonėms, bet ir statybų bendrovėms“, – apie dabartinę veiklą pasakojo K. Norkus. Naujoms paslaugoms teikti bendrovėje įkurtas atskiras padalinys, kurio darbuotojai nuolat rūpinasi, kad kranai nestovėtų be darbo.

Beplečiant kranų ūkį, „Taurus Ekspres“ vadovams kilo idėja įsigyti specialią techniką negabaritiniams kroviniams gabenti. Veikla pradėta drauge su partneriais iš Vokietijos, kurie teikia panašias paslaugas jau ne vienerius metus ir buvo suinteresuoti verslo plėtra į Rytus. Darbų pradžiai iš partnerių klaipėdiečiai įsigijo nenaujos technikos. „Privalėjome įsigyti ne tik galingesnius vilkikus, specialias puspriekabes bei platformas, bet ir lengvuosius automobilius su racijomis, švyturėliais krovinių palydai“, – pasakojo „Taurus Ekspres“ skyriaus viršininkas Aldas Vasiliauskas. Įranga negabaritiniams kroviniams gabenti itin brangi, visą įmanomą įsigyti sudėtinga, todėl klaipėdiečiai stengėsi turėti parke kuo universalesnę. Sulaukę sudėtingesnių užsakymų, įmonės darbuotojai kooperuojasi su kitomis panašia veikla besiverčiančiomis bendrovėmis.

„Taurus Ekspres“ negabaritiniams kroviniams gabenti turi kelių rūšių puspriekabių – triašių, keturašių, kurias tempia galingi triašiai vilkikai. Puspriekabės montuojamos vaikiško konstruktoriaus principu, jungiant vienas su kitomis, naudojant intarpus ar be jų. Sujungus visas puspriekabes bei triašį vilkiką, galima gauti ketoriolikos ašių autotraukinį, ant kurio krovinys užkeliamas specialiais kranais ar užvažiuoja nusileidžiančiomis įvažomis. Puspriekabes galima sujungti ir iš šonų, taip paplatinant konstrukciją. Dažniausiai užtenka standartinio pločio puspriekabės, bet klaipėdiečiams sykį jau teko platinti platformą iki septynių metrų. Specialiai negabaritiniams kroviniams gabenti parengti ir vilkikai: padidinta variklių trauka, įrengtos specialios pavarų dėžės, kita įranga, padidinanti traukos jėgą. Pakeista ir prikabinimo įranga: pavyzdžiui, balno „pirštas“ specialiai pritaikytiems vilkikams gaminamas ne dviejų, o 3,5 colių.

Šiuo metu „Taurus Ekspres“ technika gali vežti iki 160 tonų svorio krovinį. Tačiau krovinio gabenimas – tik ledkalnio viršūnė: kur kas ilgiau trunka parengiamieji darbai, projektų rengimas bei įvairūs skaičiavimai. Pasak įmonės vadovų, kiekvienam kroviniui gabenti priimamas individualus sprendimas, parengiamas naujas projektas, atliekami specialūs apskaičiavimai. „Tačiau ir tai – dar ne pabaiga: projektą reikia suderinti, surenkant visų įmanomų įstaigų leidimus bei reikalingus parašus. Šis darbas, priklausomai nuo užsakymo specifikos bei pasirinkto maršruto, kartais užtrunka ilgiau nei techninis pasirengimas“, – sakė A. Vasiliauskas. Nors prie kiekvieno projekto dirbama itin kruopščiai, pagreitinti biurokratines procedūras pavyksta ne visada. „Mūsų darbas – specifinis, reikalaujantis daug kruopštumo, laiko bei išlaidų. Šiuo metu galime pasiūlyti pačias įvairiausias paslaugas: krovos darbus statybų aikštelėse, tiesiant vamzdynus, nuleidžiant į vandenį ar pakeliant pramoginius laivus, montuojant sudėtingas pramonės ar statybos konstrukcijas ir pan.“, – vardijo A. Vasiliauskas.

Vienas iš įdomesnių pastaruoju metu „Taurus Ekspres“ vykdytų projektų – laivo dalių gabenimas Liepojos jūrų uoste. Nors didžiulio laivo dalis reikėjo vežti vos kelis šimtus metrų, parengiamieji darbai užtruko ne vieną savaitę: suderintas projektas, į Liepoją nugabenti trys „Taurus Ekspres“ kranai, uosto teritorijoje įrengtas privažiavimas sunkiajai technikai. Bendrovės darbuotojams teko gabenti ir Klaipėdos krašte sparčiai populiarėjančias vėjo jėgaines. Pasak A. Vasiliausko, šis darbas buvo ypatingas ne tik dėl 24 metrus siekusios konstrukcijos ilgio, bet ir dėl jos 62 tonų svorio. Šiuo metu bendrovė veža surenkamuosius namus iš Šiaulių į Šilutę: gabenamos konstrukcijos aukštis – per penkis metrus, ilgis – daugiau nei dvylika, plotis – daugiau nei pusketvirto metro. A. Vasiliausko teigimu, negabaritinio krovinio gabenimo planą stengiamasi parengti taip, kad kolona netrukdytų eismui gatvėse bei keliuose. Tačiau dažnai trukdžius sukelia kiti eismo dalyviai, besistengiantys žūtbūt aplenkti koloną ar įsiterpti į ją, taip sudarydami transporto spūstis ar net avarines situacijas.

Stengiasi nuspėti ateities poreikius

Kol kas negabaritinių krovinių gabenimo srityje „Taurus Ekspres“ žengia pirmuosius žingsnius, tačiau gera pradžia jau padaryta, belieka įsitvirtinti rinkoje. Pasak K. Norkaus, per porą metų įmonės darbuotojai išmoko dirbti, įgijo patirties, tad gali kiekvienam klientui pasiūlyti individualias kokybiškas paslaugas. Apie bendrovės ateitį „Taurus Ekspres“ vadovas pernelyg daug kalbėti nelinkęs. „Spėti, kaip įmonės veikla plėtosis toliau, sudėtinga. Kol kas neieškome naujų verslo sričių – įtvirtiname dabartines paslaugas, norime tobulinti specifines verslo sritis. Žvelgti į ateitį sunku – verslo situacija keičiasi pernelyg greitai, technika sparčiai tobulėja. Tarkim, prieš keletą dešimtmečių 25 tonų keliamosios galios kranas buvo labai galingas, dabar tokia technika jau kelia šypseną. Manau, reikia eiti bent žingsneliu priekyje, bandant įspėti būsimus poreikius“, – kalbėjo K. Norkus.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Spalis Nr.10 (94)

"Linava" informuoja

Asociacijos „Linava“ atstovai dalyvavo II Baltarusijos transporto kongrese ir logistikos parodoje Minske

Eurovinjetė: Belgija, Danija, Liuksemburgas, Olandija, Švedija

Kronika (rugsėjo mėn.)

Vokietija

Aktualijos

Problemas aptarė keleivininkai

Įkurtuvės

Servisas, kokio dar nebuvo

Iš antrų rankų

Naudoti sunkvežimiai su garantija

Mūsų kalba

Dažniau transportininkų netaisyklingai kirčiuojami žodžiai

Padangos

AUTOSERVISAS VAIŠVYDAVA”: moderni technologija antram padangos gyvenimui

“Michelin” naujovės Hanoverio IAA

Parodos

IAA-62: technologijos keičia modelius

Patirtis

Būti žingsniu priekyje

Stambiu planu

“Berlingo”: žavus mažylis kasdieniam darbui

Tendencijos

Pavažinėti vilkikai pinga...

Užsienyje

Galvijai kelyje

Sunkvežimio plovimo rekordininkai

Lietuvoje ir pasaulyje

Aštuonetas transporto lyderių

Atnaujinti du "Linavos" serviso skyriai

Dešimtoji, bet eilinė

Greičio matuokliai

Indija – patraukli rinka automobilių pramonei

Navigacinių sistemų vagys – už grotų

Vilniuje iškils naujas logistikos centras

Žinotina

Vagystės užsienyje: dvi tų pačių istorijų pusės

Perspektyvos

Mėnesį sostinėje važinės naujas ekologiškas autobusas

Mokyti padeda imitatorius

Keleivinis transportas

Suomija: savita šalis su specifine visuomeninio transporto sistema

Teisė

Teismo įsakymo procesas

Muziejus

Automobilio žibintai – nuo žvakės iki ksenono