Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naudoti sunkvežimiai su garantija

Oficialusis MAN atstovas Lietuvoje UAB “Adampolis” pristato naujieną Lietuvoje – MAN I TopUsed prekinį ženklą, kuris visoje Europoje reiškia prekybą naudotais, tačiau kokybiškais bei patikimais MAN sunkvežimiais.

UAB “Adampolis” Vilniaus filialo direktorius Darius Šipkauskas taip komentuoja tokios paslaugos atsiradimą: „ Esant šiandieninei situacijai, kai įmonės stengiasi gerai pasverti daromas investicijas, vietiniams vežiojimams vis dažniau dairomasi naudoto, tačiau kokybiško sunkvežimio. Todėl prisijungdami prie tarptautinės programos, tikimės patenkinti tokių klientų poreikius.“

Pasak vadovo, perkant naudotą automobilį, labai svarbu pasitikėjimas pardavėju, ekspertų konsultacija ir kompetencija. Ne mažiau svarbu ir tai, kad būtų iš ko rinktis, o pasirinkta prekė atitiktų jos kainą. Kad sunkvežimiai su MAN I TopUsed ženklu bus verti pasitikėjimo, rodo tai, jog visoms parduodamoms naudotoms transporto priemonėms bus taikoma 6 mėn. arba 50 000 km garantija. Tokios paslaugos Lietuvoje iki šiol negalėjo pasiūlyti kiti naudotų sunkvežimių pardavėjai. Naudotą automobilį taip pat bus galima įsigyti ne tik išperkamosios nuomos būdu, bet ir pasirinkti kitus palankius finansavimo sprendimus, sudaryti serviso ir priežiūros sutartis. Kiekvienas naudotas automobilis prieš parduodant bus nuodugniai patikrintas oficialiame MAN servise pagal visus MAN techninės apžiūros reikalavimus, klientams bus pateikiama dokumentuota eksploatacijos istorija, duomenys apie jo techninę būklę. Garantiniu laikotarpiu automobiliams galios ir nemokama 24 valandų techninė pagalba visoje Lietuvoje.

Bene svarbiausias tarptautinės MAN I TopUsed programos privalumas pirkėjai Lietuvoje galės rinktis iš daugybės naudotų MAN sunkvežimių, kuriuos savo sandėliuose turi MAN atstovai visoje Europoje, o automobilio pargabenimu galės pasirūpinti UAB “Adampolis”. Naudotus sunkvežimius su garantija galima bus įsigyti UAB “Adampolis” atstovybėse Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, o paiešką vykdyti internetinėje svetainėje www.man-mn.lt.

Tiek sužinojau apsilankęs UAB “Adampolis”. Tačiau, prisipažinsiu, sausoka ir reklamine dvasia dvelkianti informacija apie naująją paslaugą entuziazmo nekėlė: naudotas daiktas vis dėlto yra naudotas, jo įsigijimas beveik visada turi loterijos elementų ir toli gražu ne visiems joje pasiseka. Nors garsiai to ir nesakiau, tačiau Darius Šipkauskas akimirksniu perskaitė abejones mano veide, tad netrukus saujoje turėjau dvejus raktus nuo kieme pardavimui paruoštų sunkvežimių. Vienas apynaujis 2007-ųjų laidos MAN TGL 8.185, nuvažiavęs vos 50 tūkst. km., antrasis – šiek tiek vyrėlesnis 2005-ųjų gamybos MAN 12.220, spėjęs nuriedėti per 200 tūkst. km. Abu kietašoniai furgonai su priekyje sumontuotomis lingėmis, gale – oro pagalvės ir lftai, tik vieno keliamoji galia 1000 kg, kito – 1500. Abiejų visi diskiniai stabdžiai su ABS, 6 pavarų mechaninės greičių dėžės. O štai skirtumų tarp jų šiek tiek daugiau: jaunesniojo modelio bendroji masė – 8400 kg, keliamoji galia – 4200 kg ir keturių cilindrų 180 AG common rail Euro 3 variklis; vyresniojo bendroji masė beveik 12 t, keliamoji galia 5140 kg ir 220 AG 6 cilindrų Euro 3 variklis. Beje, pastarojo kabina su viena miegama vieta. Miegoti joje, o ypač ne itin erdvioje kabinoje ruoštis miegui, malonumas menkas, tačiau bėdai prispyrus vis dėlto geriau negu “kaboti” ant vairo ar bandyti išsitiesti per abi sėdimas vietas. Tačiau tai detalės, tegu kartais ir labai svarbios. Šiuo atveju kur kas įdomiau, ko verti šie sunkvežimiai ir kiek jie dar galės tarnauti mūsų vežėjams.

Kelionę po Vilniaus apylinkes pradedu “senuku” dvylikatoniu. Kad jis morališkai pasenęs pamatai vos sėdęs prie vairo: senoviškas kvadratinis-lizdinis prietaisų skydelis, garsus ir gerokai vibraciją keliantis dyzelis, “mediniai” ir sunkiai (kol įpranti) prognozuojami stabdžiai… Tačiau po kokių 15 min varikliui įšilus vibracija rimsta, šviesus prietaisų skydelis pasirodo esąs labai informatyvus, tik su stabdžiais vis nepavyksta susitarti. Stabdo jie be priekaištų, tačiau būtų tarsi su slenksčiu: iki jo – mažai efektyvūs, už jo – gali išlėkti pro priekinį langą. Užbėgdamas už akių pasakysiu, jog TGL stabdžiai atrodė kur kas geresni: jiems reikia mažiau jėgos ir gali lengvai prognozuoti lėtėjimo pagreitį. Užtat 6 cilindrų “senuko” variklis dirbo be priekaištų: didesnis sukimo momentas leido ir greičiau įsibėgėti, ir mažiau teko makaluoti pavarų svirtimi. Keturcilindris TGL, tegu ir common rail sistemos, šiek tiek subtilesnis ir labiau mėgsta žaidimą pavarų svirtimi.

Radęs švaresnę poilsio aikštelę (o Vilniaus rajone tai nelengvas dalykas), bandau iš arčiau susipažinti su parduodamais sunkvežimiais. Ir čia “senukas” dar kartą nustebina: visur švarus, tvarkingas, neapibraižytas, neaplaužytas, niekas jame nebilda, netraška, nebarška, matyt, labia jau tvarkingo vairuotojo būta. Žinoma, laikas ir atlikti darbai vis dėlto kai kur paliko randų, ypač tose vietose, kur darbavosi ne vairuotojas, o krovikai: tai šen, tai ten apiplyšusios amortizacinės gumos, kroviniai kai kur apgadinę grindis ir sienas, kai kur ima veržtis rūdys. Tačiau nuostoliai palyginti nedideli ir po nedidelio kosmetinio remonto, kurį tvarkingas vairuotojas gali atlikti ir savo jėgomis, šis sunkvežimis dar ilgai riedės mūsų keliais. O štai TGL pasisekė mažiau. Nors jo odometre vos pusšimtis tūkstančių kilometrų, salonas jau neatrodo šviežias, nelygiame kelyje savo kalbą pradeda plastmasinės detalės, kurių šiuolaikiniuose automobiliuose kur kas daugiau, negu gamintuose anksčiau. Žinoma, TGL techniškai tobulesnis, motoras tylesnis ir vairo, sankabos pedalų bei pavarų svirties vibracija mažesnė, tačiau, tiesą pasakius, daugeliu kitų dalykų “senukas” niekuo nenusileidžia keleriais metais jaunesniam ir modernesniam varžovui. Jeigu įmonei įvaizdis nėra pirmaeilės svarbos reikalas, vaikytis naujųjų modelių nėra jokios prasmės. Perkant naudotą sunkvežimį, kaip parodė šie MAN, kur kas svarbiau, į kokias rankas jie buvo pakliuvę “ankstesniame gyvenime” ir kokio lygio kosmetinio remonto jiems reikės. Neabejoju, jog firminiai MAN servisai techniškai juos parengė be priekaištų, ir techninę apžiūrą jie pereitų iš pirmo karto, o štai kai kur pavalyti, padažyti, “papudruoti” vis dėlto reikės. Užtat paskui galima suskaičiuoti, kiek tūkstančių litų sutaupyta…

Kęstutis BRUZGELEVIČIUS

"Transporto pasaulis"
Spalis Nr.10 (94)

"Linava" informuoja

Asociacijos „Linava“ atstovai dalyvavo II Baltarusijos transporto kongrese ir logistikos parodoje Minske

Eurovinjetė: Belgija, Danija, Liuksemburgas, Olandija, Švedija

Kronika (rugsėjo mėn.)

Vokietija

Aktualijos

Problemas aptarė keleivininkai

Įkurtuvės

Servisas, kokio dar nebuvo

Iš antrų rankų

Naudoti sunkvežimiai su garantija

Mūsų kalba

Dažniau transportininkų netaisyklingai kirčiuojami žodžiai

Padangos

AUTOSERVISAS VAIŠVYDAVA”: moderni technologija antram padangos gyvenimui

“Michelin” naujovės Hanoverio IAA

Parodos

IAA-62: technologijos keičia modelius

Patirtis

Būti žingsniu priekyje

Stambiu planu

“Berlingo”: žavus mažylis kasdieniam darbui

Tendencijos

Pavažinėti vilkikai pinga...

Užsienyje

Galvijai kelyje

Sunkvežimio plovimo rekordininkai

Lietuvoje ir pasaulyje

Aštuonetas transporto lyderių

Atnaujinti du "Linavos" serviso skyriai

Dešimtoji, bet eilinė

Greičio matuokliai

Indija – patraukli rinka automobilių pramonei

Navigacinių sistemų vagys – už grotų

Vilniuje iškils naujas logistikos centras

Žinotina

Vagystės užsienyje: dvi tų pačių istorijų pusės

Perspektyvos

Mėnesį sostinėje važinės naujas ekologiškas autobusas

Mokyti padeda imitatorius

Keleivinis transportas

Suomija: savita šalis su specifine visuomeninio transporto sistema

Teisė

Teismo įsakymo procesas

Muziejus

Automobilio žibintai – nuo žvakės iki ksenono