Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Pavažinėti vilkikai pinga...

Praėjusiame „Transporto pasaulio“ numeryje pradėjome straipsnių ciklą apie pokyčius antrinėje krovininių automobilių rinkoje, jos dabartį, perspektyvas bei prognozes ateičiai. Šįkart – apie ekologinių normų reikalavimų įtaką antrinei vilkikų rinkai, paskutines kainų tendencijas Europoje ir Lietuvoje.

Ekologiniai reikalavimai keičia rinką

Ekologinės normos krovininių automobilių varikliams Europoje griežtėja kone kasmet: visai neseniai naujove buvę Euro 3 varikliai jau pamažu tampa atgyvena, juos išstumia naujesni, aplinką mažiau teršiantys gaminiai. Nors kol kas Europos keliuose nedraudžiama važinėti žemesnius ekologinius standartus atitinkančiais vilkikais, vežėjai, eksploatuojantys naujausias, pagal pažangiausias technologijas pagamintas transporto priemones įvairiais būdais skatinami. Tarkim, ne vienoje Europos šalyje vilkikams su Euro 5 normas atitinkančiais varikliais sumažinti kelių mokesčiai, taikomos kitos lengvatos. Tai skatina vežėjus nuolat atnaujinti krovininų automobilių parkus. Norėdami mokėti mažesnius kelių mokesčius, pastaruoju metu Europos šalių vežėjai suskato pirkti vilkikus, kurių varikliai atitinka Euro 5 reikalavimus. Panašios tendencijos netruko pasiekti ir Lietuvą. Tai atsiliepė antrinei krovininių automobilių rinkai: atsiradus didesnei senesnių vilkikų pasiūlai, jų kainos neišvengiamai ėmė kristi.

Kainos dar gali mažėti

Specialistų teigimu, vilkikai su Euro 2 ar Euro 3 reikalavimus atitinkančiais varikliais dar turi tendencijų pigti. Paprastai šiuos vilkikus vežėjai jau būna eksploatavę ne vienerius metus, už juos sumokėti išperkamosios nuomos mokesčiai, todėl, norėdami kuo greičiau parduoti, gali sau leisti „numušti“ jų kainą. Be to, šie vilkikai tebėra paklausūs tarp klientų iš Rytų, kur griežti ekologiniai reikalavimai dar neįsigaliojo. Tiesa, šiek tiek sumažėjo pirkėjų iš arabų šalių ar Afrikos, nors ten pavažinėti vilkikai iš Europos vis dar tebėra populiarūs.

Apynaujų pavažinėtų vilkikų kainos nukrito tiek, kad tolesnis kritimas joms jau negresia: Euro 5 reikalavimus atitinkančių ir ne senesnių nei vieneri–dveji metai transporto priemonių kaina šiuo metu stabili ir artimiausiu metu neturėtų mažėti.

Kaip teigia specialistai, populiariausi bei paklausiausi tarp pavažinėtų krovininių automobilių išlieka „Volvo“ bei DAF. Populiariausias puspriekabių tipas – šaldytuvai.

"Transporto pasaulis"
Spalis Nr.10 (94)

"Linava" informuoja

Asociacijos „Linava“ atstovai dalyvavo II Baltarusijos transporto kongrese ir logistikos parodoje Minske

Eurovinjetė: Belgija, Danija, Liuksemburgas, Olandija, Švedija

Kronika (rugsėjo mėn.)

Vokietija

Aktualijos

Problemas aptarė keleivininkai

Įkurtuvės

Servisas, kokio dar nebuvo

Iš antrų rankų

Naudoti sunkvežimiai su garantija

Mūsų kalba

Dažniau transportininkų netaisyklingai kirčiuojami žodžiai

Padangos

AUTOSERVISAS VAIŠVYDAVA”: moderni technologija antram padangos gyvenimui

“Michelin” naujovės Hanoverio IAA

Parodos

IAA-62: technologijos keičia modelius

Patirtis

Būti žingsniu priekyje

Stambiu planu

“Berlingo”: žavus mažylis kasdieniam darbui

Tendencijos

Pavažinėti vilkikai pinga...

Užsienyje

Galvijai kelyje

Sunkvežimio plovimo rekordininkai

Lietuvoje ir pasaulyje

Aštuonetas transporto lyderių

Atnaujinti du "Linavos" serviso skyriai

Dešimtoji, bet eilinė

Greičio matuokliai

Indija – patraukli rinka automobilių pramonei

Navigacinių sistemų vagys – už grotų

Vilniuje iškils naujas logistikos centras

Žinotina

Vagystės užsienyje: dvi tų pačių istorijų pusės

Perspektyvos

Mėnesį sostinėje važinės naujas ekologiškas autobusas

Mokyti padeda imitatorius

Keleivinis transportas

Suomija: savita šalis su specifine visuomeninio transporto sistema

Teisė

Teismo įsakymo procesas

Muziejus

Automobilio žibintai – nuo žvakės iki ksenono