Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

AUTOSERVISAS VAIŠVYDAVA”: moderni technologija antram padangos gyvenimui

UAB „Autoservisas Vaišvydava” įsigijo ir pradėjo eksploatuoti naujas stakles, skirtas padangoms restauruoti pagal „Goodyear” technologiją. Automatizuotas restauravimo procesas padeda išvengti galimų darbuotojo klaidų, užtikrina kokybišką galutinį rezultatą – vežėjas įsigyja restauruotą padangą, tolygią naujai, bet maždaug trečdaliu pigiau.

Užprogramuotas tikslus frezavimas

Kokybiško restauravimo rezultatas didžia dalimi priklauso nuo specialistų atrinkto ir restauravimui parengto karkaso. Tinkamiausi restauruoti yra „Premium” segmento padangų karkasai – „Michelin”, „Goodyear”, „Bridgestone”, –bet nesuteikiant garantijos bendrovėje restauruojamos ir kitos padangos. Beje, vežėjai, turintys minėtų gamintojų jau sudėvėtų padangų, gali uždirbti pardavę jas restauratoriams po 100 Lt už vienetą, o už antros kartos „Goodyear“ karkasus mokama 150 Lt. Restauruotoms „Goodyear“ padangoms suteikiama garantija visam jų eksploatavimo laikui.

Restauravimui atrinkų padangų protektorių būtina labai tiksliai nuskusti, ypač svarbu nenukrypti nuo gamintojų rekomenduojamų parametrų apvalinant padangos kraštus. Ilgą laiką šį darbą patikėdavo įgudusiam frezuotojui, kuriam tekdavo naudoti mechaninius šablonus, papildomai matuoti ir pasitikėti akies tikslumu. Dabar operacija atliekama automatiškai. Darbuotojas programuoja stakles nurodydamas padangos gamintoją ir dydį. Pakanka įstatyti padangą į stakles – ir jos automatiškai kalibruojasi bei kontroliuoja įrangos būklę, karkaso parametrus, proceso eigą. O nustačiusios didelę klaidą, staklės išsijungia. Svarbu ir tai, kad kompiuterinės staklės turi radialinės karkaso dalies kontrolės indikatorių, nustatantį, kiek protektoriaus reikia nuskusti. Vandeniu aušinama dviejų pakopų freza neperkaitina apdorojamos padangos, nes dėl aukštos temperatūros galėtų pakisti jos savybės. Labai tiksliai nuskutamas protektoriaus paviršius, nustatytu kampu suapvalinami padangos kraštai, o visos droženos surenkamos ir kaip antrinė žaliava panaudojamos padangų gamybai. Taigi dėl tikslaus apdorojimo mažiau reikia tarpinės gumos. Automatiškai valdomas procesas užtrunka gerokai trumpiau, nei šį darbą sugebėtų atlikti žmogus – vos porą minučių, todėl mažiau išeikvojama elektros energijos.

Padangų apdorojimo duomenys yra išsaugomi ir kartą per mėnesį gamintojai internetu atlieka darbų kokybės auditą.

Po to, kai UAB „Autoservisas Vaišvydava“ įsigijo naujas stakles ir parengė jas darbui, kompanijos „Goodyear Dunlop“ ekspertai įvertino įmonės atitikimą restauravimo kokybei. Kadangi restauratoriai darbui pasirengė nepriekaištingai, buvo pasirašyta sutartis, suteikianti „Autoservisui Vaišvydava“ oficialaus „Goodyear Dunlop“ restauruotojo statusą ir teisę restauruoti „Next Tread“ padangas.

Protektoriaus žiedas montuojamas lazerinėmis staklėmis

Restauravimo procese kita labai svarbi operacija – tiksliai per nuskusto ir suremontuoto karkaso vidurį sumontuoti protektoriaus žiedą. Naujos lazerinės staklės eliminavo galimas darbuotojo klaidas. Jos netgi neveikia, jei žmogus nepasitraukia iš nustatyto perimetro teritorijos. Dabar specialistui pakanka į programuotas stakles įdėti padangos karkasą ir uždėti protektoriaus žiedą ant laikančiųjų pirštų.

Elastingas protektoriaus žiedas vienoda jėga įtempiamas, jis automatiškai privažiuoja prie karkaso, spaustuvai prispaudžia protektoriaus žiedą prie pagrindo. Ant žiedą laikančių pirštų sumontuoti rutuliniai guoliai, kurių dėka pirštai lengvai išslysta iš po žiedo. Žiedas prispaudžiamas tiksliai lazerinio jutiklio parinktoje vietoje, per patį padangos centrą. Po to seka įprastos procedūros – padanga dedama į specialų apvalkalą, iš jo pašalinamas oras ir atgimti pasiruošusi padanga keliauja į autoklavą vulkanizavimui.

Primename, kad „Goodyear“ žiedinis protektorius gaminamas prese kaip ir nauja padanga, turi tą patį skersinį kontūrą ir geometrinę formą. Todėl žiedinis protektorius idealiai apgaubia karkasą, pakartodamas padangos profilį. Žiedinio protektoriaus sistema – tai unikalus konstrukcijos, dizaino ir kokybiškų medžiagų derinys, nuo kurio priklauso padangos kokybė ir savybės. Žiedinis protektorius, skirtingai nei juostinis, neturi protektoriaus sudūrimo, tad ilgiau eksploatuojamas.

Naujos galimybės

„Autoservise Vaišvydava“ įdiegta tobulesnė padangų restauravimo linija atveria puikias galimybes vežėjams sumažinti transporto parko eksploatavimo išlaidas.

Daugiau nei prieš metus Lietuvos rinkoje pasirodė antros kartos „Goodyear” padangos – tarptautiniams maršrutams skirtos LHS II ir LHD II bei kombinuotiems – RHS II, RHD II. Bendrovės „Autoservisas Vaišvydava“ atliekami ridos fiksavimo ir protektoriaus gylio matavimų testai rodo, kad vairuojamosios ašies padangos iki leistino nusidėvėjimo nuvažiuos 369 000 km. Šių antros kartos padangų kokybę gerai įvertino ir 2007 metų birželio mėnesį padangas testavusi „TÜV SÜD Automotive“, kuri palygino naujas „Goodyear“ padangas su dviem „premium“ segmento konkurentais ir nustatė: antros kartos padangos, pagamintos pagal „Fuel Max Technology“ technologiją, lenkia konkurentus rida, padangų pasipriešinimu riedėjimui, žemesniu triukšmo lygiu, jos geriausiai stabdo ant šlapios dangos.

Nudilusios LHS II ir LHD II padangos dar kurį laiką gali tarnauti pagilinus protektorių, o vėliau jos bus pasirengusios atgimti antrą kartą...

Rugsėjo–spalio mėn. Hanoveryje vykusioje Tarptautinėje transporto parodoje IAA „Goodyear Dunlop” pristatė naujos kartos padangų restauravimo programą „Tredmax“. Jos emė – padangų restauravimas pagal „Fuel Max Technology“ technologiją. Lietuvoje tokių restauruotų padangų „NextTread“ sulauksime dar šiemet, tikimasi – lapkričio mėnesį. Jų protektorius pasižymi tokiomis pačiomis savybėmis, kokios būdingos antros kartos „Goodyear“ padangoms: gumos mišiniui naudojamas silica komponentas, įdiegtos „Fleksomatic“ ir 3 D technologijos. Tai reiškia, kad protektorius gerai sukimba su keliu, yra aušinamas važiuojant, taigi neperkaista ir ilgai dėvisi.

Gamintojai tikina, kad naujas protektorius po padangų restauravimo dėvėsis tiek pat ilgai, kaip ir naujų padangų. Tokiu atveju gali būti, kad tinkamai eksploatuojama padanga per visą eksploatacijos laiką nuvažiuos apie 1 000 000 km.

Vidmantas KLIUKAS

"Transporto pasaulis"
Spalis Nr.10 (94)

"Linava" informuoja

Asociacijos „Linava“ atstovai dalyvavo II Baltarusijos transporto kongrese ir logistikos parodoje Minske

Eurovinjetė: Belgija, Danija, Liuksemburgas, Olandija, Švedija

Kronika (rugsėjo mėn.)

Vokietija

Aktualijos

Problemas aptarė keleivininkai

Įkurtuvės

Servisas, kokio dar nebuvo

Iš antrų rankų

Naudoti sunkvežimiai su garantija

Mūsų kalba

Dažniau transportininkų netaisyklingai kirčiuojami žodžiai

Padangos

AUTOSERVISAS VAIŠVYDAVA”: moderni technologija antram padangos gyvenimui

“Michelin” naujovės Hanoverio IAA

Parodos

IAA-62: technologijos keičia modelius

Patirtis

Būti žingsniu priekyje

Stambiu planu

“Berlingo”: žavus mažylis kasdieniam darbui

Tendencijos

Pavažinėti vilkikai pinga...

Užsienyje

Galvijai kelyje

Sunkvežimio plovimo rekordininkai

Lietuvoje ir pasaulyje

Aštuonetas transporto lyderių

Atnaujinti du "Linavos" serviso skyriai

Dešimtoji, bet eilinė

Greičio matuokliai

Indija – patraukli rinka automobilių pramonei

Navigacinių sistemų vagys – už grotų

Vilniuje iškils naujas logistikos centras

Žinotina

Vagystės užsienyje: dvi tų pačių istorijų pusės

Perspektyvos

Mėnesį sostinėje važinės naujas ekologiškas autobusas

Mokyti padeda imitatorius

Keleivinis transportas

Suomija: savita šalis su specifine visuomeninio transporto sistema

Teisė

Teismo įsakymo procesas

Muziejus

Automobilio žibintai – nuo žvakės iki ksenono