Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Panevėžio autobusų parkui – 50

Rugsėjo 19-ąją UAB Panevėžio autobusų parkas šventė pusamžio jubiliejų. Ta proga pasveikinti panevėžiškių susirinko apskrities ir miesto vadovai, kolegos iš kitų šalies autobusų parkų.

1958-aisiais vietoje buvusios autotransporto kolonos įkurtame Panevėžio autobusų-taksomotorų ūkyje buvo 59 autobusai, 10 lengvųjų bei keturi krovininiai automobiliai. Visi autobusai – sovietinių markių, daugiausia – GAZ 03-30, KAG-3 ir kt. Panevėžiečių autobusai vežė keleivius maršrutais po Lietuvą bei aptarnavo Panevėžio miesto gyventojus. 1969-aisiais įmonė persikėlė į naujai pastatytą bazę su tuo metu moderniomis remonto dirbtuvėmis. Lietuvai atkūrus nepriklausomybę, parkas reorganizuotas ir 1995-aisiais įmonė įregistruota kaip uždaroji akcinė bendrovė Panevėžio autobusų parkas.

Šiuo metu bendrovė veža keleivius penkiolika miesto, 18 priemiesčio, 36 tolimojo susisiekimo maršrutais. Patogūs vakarietiškų markių autobusai siunčiami ir į užsakomuosius reisus. Transporto priemonių parkas nuolat atnaujinamas: šiuo metu važinėti mieste perkami ne senesni kaip dešimties metų autobusai. Per metus UAB Panevėžio autobusų parkas iš viso veža apie 12 mln. keleivių. Tai – didžiausias vežėjas mieste, vežantis apie 70 proc. miestiečių. Panevėžio autobusų maršrutai mieste sudaryti taip, kad nepersėdant iš vieno autobuso į kitą galima nuvykti į bet kurį miesto rajoną. Iš viso 44 autobusais aptarnaujama penkiolika miesto maršrutų, jų tinklas sudaro 135,0 km. Patogiais panevėžiečių autobusais galima nuvažiuoti beveik į visus didesnius Lietuvos miestus bei rajono centrus, kurortus. Bendras užmiesčio maršrutų tinklas sudaro 5 830 km. Per metus nuvažiuojama 4,7 mln. km, vežama daugiau kaip 1,2 mln. keleivių. Metinė įmonės apyvarta – per 20 mln. Lt.

Nors šalies keleivių vežėjai išgyvena ne geriausius laikus, Panevėžio autobusų parko generalinio direktoriaus Rimanto Petukausko teigimu, situacija Panevėžyje gerėja: miesto savivaldybė nuo šių metų pradėjo dotuoti nuostolingus, bet visuomenei būtinus maršrutus. Tai leidžia įsigyti naujesnių transporto priemonių, didinti darbo užmokestį. Darbuotojų algos per pastaruosius metus didėjo po 30 proc., labiausiai išaugo vairuotojų darbo užmokestis. „Šiuo metu vairuotojų trūkumu jau nesiskundžiame – tai leidžia pasirinkti tinkamus žmones, tuo pačiu pagerinti keleivių aptarnavimo kultūrą. Miestiečiai patenkinti ir atnaujintais autobusais”, – sakė parko vadovas. Tačiau labiausiai parko darbuotojai džiaugiasi pagaliau iš mirties taško pajudėjusiais naujos autobusų stoties bei parko statybos reikalais: šiuo metu rengiamas detalusis planas ir tikimasi pavasarį pradėti statybas. „Kai darbai bus baigti, miestiečiai ne tik turės naują, modernią autobusų stotį – kartu įsirengsime ir šiandienos reikalavimus atitinkančią gamybos bazę: remonto dirbtuves, dažyklą, degalinę ir pan. Darbuotojai galės dirbti šiltai ir patogiai, labai pagerės jų darbo sąlygos,“ – apie ateities planus kalbėjo R. Petukauskas.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Vežėjų žinios"
Spalis Nr.19 (175)

"Linava" informuoja

Lietuva ir Kazachstanas – už krovinių srautų plėtrą

Nauji reikalavimai Turkijoje

Kaimynų naujienos

Baltarusijos muitinė pasirengusi dirbti efektyviau

MAZ autobusas – Hanoveryje

Naujas BAZ modelis

Vž informacija

IAA 62: rekordai, rekordai, rekordai...

Naujas maršrutas tarp geležinkelio stoties ir oro uosto

Panevėžio autobusų parkui – 50

VKTI informuoja

Inspekcijoje viešėjo Baltarusijos transporto inspekcijos viršininkas

Priimamos paraiškos gauti ETMK leidimus

Ruoškime automobilius žiemai

Skaitmeninių tachografų sistemos saugumo reikalavimai

Nauji teisės aktai

Mokesčiai

Transportas

Muitinėje

Naujienos

Susisiekimo ministerijoje

Naujienos