Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Pokyčiai antrinėje krovininių automobilių rinkoje

Ne pirmą sykį vežėjai prabyla apie juos ištikusią krizę, tykančią bankroto šmėklą. Pabrangę degalai, atsiradę nauji žaidėjai krovinių gabenimo rinkoje, nestabili situacija Rytų šalyse ne vieną jau privertė susiveržti diržą ar net pagalvoti apie pasitraukimą iš verslo.

Tačiau dar ne visi spėjo susidurti su pokyčiais antrinėje krovininių automobilių rinkoje, o jie, pasak specialistų, pastaruoju metu itin ženklūs. Per daugelį metų vežėjai įprato, kad įsigytas vilkikas, net nuvažiavęs šimtus tūkstančių kilometrų, turės išliekamąją vertę, todėl drąsiai ir niekuo nerizikuodami atnaujindavo transporto priemonių parkus. Tačiau vis gilėjanti verslo krizė dalį sunkiau besiverčiančių vežėjų privers trauktis ir ieškoti naujų verslo sričių. Štai tada jie neišvengiamai susidurs su pasikeitusia pavažinėtų sunkvežimių rinka.

Kad transporto įmonių savininkai, apskaičiavę savo mašinų vertę pagal ilgametes pavažinėtų automobilių kainas, bandydami juos parduoti nepatirtų šoko, artimiausiuose „Transporto pasaulio“ žurnalo numeriuose pateikiamame straipsnių cikle supažindinsime su esminiais pokyčiais antrinėje krovininių automobilių rinkoje, jos dabartimi, prognozėmis ateičiai, perspektyvomis. Ekspertai mielai atsakys ir į skaitytojų klausimus, suteiks konsultacijas.

Pokyčiai

Kad neatrodytų, jog apie drastiškus pokyčius pavažinėtų krovininių automobilių rinkoje kalbama tuščiai, pradėsime nuo labai konkretaus pavyzdžio. 2005-aisiais UAB „Gera technika“ iš Vokietijos parsigabentą pavažinėtą vilkiką pardavė už 45 tūkst. eurų. Po dvejų metų tas pats vilkikas parduotas jau už 48 tūkst. eurų. Taigi dvejus metus eksploatavęs vilkiką vežėjas jį parduodamas ne tik nepatyrė nuostolio, bet dar ir gavo pelno.

Padėtis daug kam netikėtai pradėjo keistis 2007-ųjų pabaigoje. Mūsų paminėtas vilkikas 2008-ųjų vasarą kainavo vos 35 tūkst. eurų. Prognozuojama, kad prieš Naujuosius metus transporto priemonės vertė nukris dar labiau – iki 28 tūkst. eurų.

Jei peržvelgtume trejų su puse metų laikotarpį nuo 2005-ųjų vasaros iki 2008-ųjų pabaigos, pagrindinis vežėjų turtas – vilkikai – nuvertėjo apie 38 proc., t. y., maždaug po 11 proc. kasmet. Tačiau įvertinus iš „antrųjų rankų“ vežėjų įsigytas transporto priemones (nuo 2007-ųjų vasaros), situacija dar prastesnė: per pusantrų metų turtas nuvertėjo apie 42 proc. (28 proc. per metus). Taigi kiekvienas krovininio transporto įmonės savininkas privalo žinoti: šiuo metu, sumanęs atsisakyti verslo ir parduoti turimus krovininius automobilius, gali ne tik negauti pelno, bet ir patirti nemažų nuostolių.

Perspektyvos

Kaip rodo ilgametė užsienio partnerių patirtis, skirtingų segmentų pavažinėtų vilkikų kainos dar gali kristi iki 15 proc., nors tai, be abejo, nereiškia, kad jos būtinai kris iki žemiausios ribos ar dar žemiau. Tačiau vežėjai privalo susitaikyti su mintimi, kad ateinančius pora metų teks dirbti naujomis rinkos sąlygomis, su realiais nuvertėjimais ir naujomis pavažinėtų vilkikų kainomis. Tokia kainų korekcija, žinoma, grėsė seniai, tačiau niekas nesitikėjo, kad tai įvyks taip greitai ir taip skaudžiai...

"Transporto pasaulis"
Rugsėjis Nr.9 (93)

"Linava" informuoja

Kronika

Naujienos

Nekrologas - Rimantas Budrevičius 1966-01-12–2008-09-06

Eismas

Atsakomybė gelbsti gyvybes

Svarbiausia - išmokyti galvoti

Ekologija

Transporto paslaugų verslas ir aplinkosauga: kaip sumažinti oro taršą

Geriausieji

Rinkos lyderių rinkimai Vokietijoje

Priekabų ūkis

"Krone" naujovės - IAA parodoje

Tendencijos

Pokyčiai antrinėje krovininių automobilių rinkoje

Tradicijos

Dvyliktosios: pro skausmo ašaras...

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Rudeninė logistikos šventė

Žinotina

Geriausios poilsio aikštelės prie Vokietijos automagistralių

Perspektyvos

Vandenilio energetikos plėtra turėtų paspartėti

Keleivinis transportas

Pirmasis pusmetis keleivių vežėjams – prieštaringas

SOR - ekonomiškas darbštuolis

Technika

EGR ir Euro 5: kaip tai padarė MAN

Teisė

Transporto priemonių konfiskavimas

Muziejus

Nieko ypatingo - tai automatas