Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

SOR - ekonomiškas darbštuolis

Asociacijos „Linava“ rengiamose vairuotojų meistriškumo varžybose sulaukta svečių iš užsienio. Tarp jų – ir Estijos bendrovė „Baltic Bus group“ Lietuvos keleivių vežėjams pristačiusi Čekijoje gaminamą vidutinės klasės autobusą SOR.

Rinkoje – ne naujokė

Čekų autobusų gamintojų bendrovė SOR nėra naujas žaidėjas autobusų rinkoje – pirmieji autobusai čia pagaminti 1993-iaisiais. Tai – antroji pagal dydį (po „Karosa“) Čekijos autobusų gamintoja. 2007-aisiais čekai pagamino 420 autobusų, daugiausia jų skirti vietinei rinkai, tačiau pastaruoju metu vis daugiau SOR autobusų eksportuojama į užsienį – Vengriją, Lenkiją, Vokietiją, Serbiją, Juodkalniją, Ukrainą – iš viso į trylika Europos šalių.

Patiko estams

Per pastaruosius keletą metų SOR autobusai tapo itin populiarūs kaimyninėje Estijoje: per dvejus su puse metų čia parduota apie 70 Čekijoje pagamintų transporto priemonių.

Pasak SOR autobusais prekiaujančios „Baltic Bus group“ vadovų, estai seniai ieškojo nebrangaus, tačiau patikimo bei ekonomiško autobuso. Kaip žinia, dauguma keleivinio transporto įmonių Estijoje privačios, tad jų vadovai seniai išmoko taupyti kiekvieną kroną. SOR autobusas atitiko estų vežėjų reikalavimus – jis pasirodė ne tik taupus, bet ir patikimas, o jo kokybės bei kainos santykis itin patrauklus.

Važiuodamas priemiesčio keliais, SOR šimtui kilometrų sunaudoja vos 20 litrų degalų. Vidutinės klasės autobuso kaina – 115 tūkst. eurų. „Baltic Bus Group“ vadovų teigimu, standartinė išperkamosios nuomos įmoka sudaro maždaug 1500 eurų per mėnesį. Estų patirtis rodo, kad sumokėjus šį mokestį bei atmetus degalų kainas, vežėjams, eksploatuojantiems šį autobusą, lieka daugiau pelno, nei vežant keleivius brangesnėmis vakarietiškų firmų transporto priemonėmis. Estai nesiskundžia ir dėl SOR autobusų patikimumo: pasak „Baltic Bus group“ vadovų, 300 tūkst. kilometrų čekiškos transporto priemonės paprastai nuvažiuoja nepatirdamos jokių techninių problemų.

Įvairūs modeliai

SOR montuojamas IVECO „Tector NEF“ variklis, kurio galingumas priklauso nuo transporto priemonės dydžio, bei kiti italų gaminami agregatai. Pavarų dėžė – ZF. Autobuso kėbulas gaminamas iš stiklaplasčio, todėl yra lengvas bei patikimas, apsaugotas nuo prarūdijimo. Kėbulo konstrukcija surenkama iš atskirų stikloplasčio panelių, juos suklijuojant specialiais klijais. SOR gali būti pačių įvairiausių modifikacijų: vidutinės klasės (nuo 9,5 m ilgio) miesto, priemiesčio bei turistiniai, taip pat standartinio (12 m) ilgio modeliai. Miesto bei priemiesčio SOR gali būti ne tik skirtingo ilgio, bet ir žemagrindžiai ar pusiau žemagrindžiai. Nuo 2007-ųjų bendrovė gamina ekologiškus autobusus, važiuojančius suspaustomis gamtinėmis dujomis.

Turistiniams vežimams skirtuose LH klasės autobusuose montuojama nuo 37+1 (9,5 m ilgio variantas) iki 51+1 (standartinio ilgio) sėdimų vietų. Kaip standartinė įranga montuojama ABS ir ASR saugumo sistemos. Klientas gali pasirinkti bet kurią komforto įrangą – kondicionierių, klimato reguliavimo sistemas, dvigubus stiklus, DVD, televizijos sistemas, mini virtuvėlę ir pan. Miesto autobusai gali būti nuo 9,5 iki 18 metrų ilgio. Šie autobusai gali vežti nuo 76 iki 175 keleivių. Tarpmiesčio vežimams čekai taip pat siūlo nuo 9,5 iki 12 m ilgio transporto priemones.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Rugsėjis Nr.9 (93)

"Linava" informuoja

Kronika

Naujienos

Nekrologas - Rimantas Budrevičius 1966-01-12–2008-09-06

Eismas

Atsakomybė gelbsti gyvybes

Svarbiausia - išmokyti galvoti

Ekologija

Transporto paslaugų verslas ir aplinkosauga: kaip sumažinti oro taršą

Geriausieji

Rinkos lyderių rinkimai Vokietijoje

Priekabų ūkis

"Krone" naujovės - IAA parodoje

Tendencijos

Pokyčiai antrinėje krovininių automobilių rinkoje

Tradicijos

Dvyliktosios: pro skausmo ašaras...

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Rudeninė logistikos šventė

Žinotina

Geriausios poilsio aikštelės prie Vokietijos automagistralių

Perspektyvos

Vandenilio energetikos plėtra turėtų paspartėti

Keleivinis transportas

Pirmasis pusmetis keleivių vežėjams – prieštaringas

SOR - ekonomiškas darbštuolis

Technika

EGR ir Euro 5: kaip tai padarė MAN

Teisė

Transporto priemonių konfiskavimas

Muziejus

Nieko ypatingo - tai automatas