Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

AVARIJOS PRIEžASTIS - AKINIAI

Artėja šiltasis metų laikas, ir medikai pataria vairuotojams nešioti akinius nuo saulės. Tačiau jeigu susirengėte įsigyti akinius nuo saulės su rausvais, oranžiniais arba mėlynais stiklais, būkite atsargūs. Neseniai anglų optikų organizuoti tyrimai parodė, jog akiniai su spalvotais stiklais gali tapti rimtų avarijų priežastimi.

Notingeme atlikti eksperimentai, kuriuos organizavo „Boots“ kompanijos mokslininkai. Jie atskleidė netikėtas akinių nuo saulės savybes. Pasirodo, kai kurios mėlynų stiklų rūšys, madingos šį sezonа, gali sukelti reiškinius, panašius į daltonizmа: tokių akinių savininkai nepastebi raudono šviesoforo signalo. Kaip tai pavojinga vairuotojui, aiškinti nereikia.

Tokiomis klastingomis savybėmis pasižymi ne visi mėlyni stiklai, o tik kai kurie. Kaip juos atskirti perkant? Paprastam pirkėjui tai padaryti neįmanoma. Kiekvienas, įsigydamas tokį pirkinį, dalyvauja savotiškoje loterijoje. Kad šito būtų išvengta, mokslininkai siūlo spalvotus pavojingus akinius pažymėti specialiu ženklu: „Vairuoti su jais pavojinga“. Tik ar paklausys gamintojai?

Mokslininkų įtarimа sukėlė ir akiniai su rausvais, žaliais ir kai kurių kitų spalvų stiklais. Visi jie gali iškreipti mūsų regimas spalvas - tiksliau sakant, jas tiesiog „pavogti“. Pačiais saugiausiais akiniais vairuotojams laikomi tie, kurių stiklas - šviesiai pilkos spalvos.

Su anglų optikų išvadomis sutinka ir jų kolegos iš Rusijos: „Spalvoti stiklai išties iškreipia tikrаjį vaizdа. Rudi ir geltoni stiklai blokuoja žydrа ir mėlynа spalvas, paversdami jas žaliomis, geltonа spalvа jie transformuoja į baltа. žali stiklai gali blokuoti raudonа spalvа, o raudoni, atvirkščiai, - žaliа. Vairuotojams, priverstiems reaguoti į šviesoforo spalvas, tai labai pavojinga“.

Tačiau tai dar ne visi netikėtumai, susiję su apsauginiais akiniais. Pavojinga įvažiuoti į tunelį dėvintiems akinius su tamsiais stiklais: akys nespėja prisitaikyti prie skurdaus apšvietimo, ir vairuotojas kurį laikа būna tiesiog dezorientuotas. Panaši situacija pasitaiko ir apakinus vairuotojа ryškia lempų šviesa. Ypač pavojingi geltoni stiklai - jie sustiprina apakimo nuo priešpriešinių šviesų efektа. Netikėkite rekomendacijomis tų, kurie siūlo vairuojant užsidėti geltonus akinius - esа su jais geriau matyti.

Venkite ir poliaroidinių stiklų. ši optika sulaiko poliarizuotа saulės spindulių spektro dalį; paprastai tai būna spinduliai, „atšokę“ nuo blizgančių paviršių, - vandens, sniego, smėlio ir t. t. Pliaže ir kalnuose tai labai patogu - neakina saulės atšvaitai. Bet įsivaizduokite, kad jūs - prie vairo: bala ant kelio nustoja bliksėjusi ir susilieja su pilku asfaltu… Jeigu tai ne bala, o gilesnė vandens duobė?

Beje, atskirti tokius akinius nesunku. Pardavėjai paprastai giria jų savybes ir demonstruoja tokį optinį fokusа: jums rodo veidrodį, ant kurio priklijuotas koks nors paveikslėlis. Po to siūlo pažiūrėti į jį pro akinius. Paveikslėlis dingsta… kaip ir bala ant kelio.

Prognozuojama, kad šiа vasarа saulė bus itin aktyvi, todėl be akinių prie vairo nepatartume sėstis. Mat ilgalaikė ryški saulės šviesa vairuotojams kartais sukelia mirgėjimа akyse ir net galvos svaigulį. Todėl gerų akinių stiklai privalo atspindėti mažiausiai 65 procentus šviesos. Ultravioletiniai spinduliai gali sukelti ragenos pažeidimus ir akies išorinių audinių nudegimus. Tad akinius pasirinkite ypač kruopščiai pasitikėjimа keliančioje firmoje, o ne turguje ar gatvėje. Jeigu nesate tikri, kad akiniai apsaugos jūsų akis nuo kenksmingų spindulių, nepirkite jų. Geroje optikoje dirba gydytojai okulistai, kurių patarimais galite pasikliauti.

Rimanto DOVYDėNO piešiniai

Dana KURMILAVIčIūTė

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (31)

"Linava" informuoja

Bulgarija

Bulgarija

Lenkija

LINAVA

LINAVA

Turkija

Vengrija

Vokietija

Vokietija

Aktualijos

VKTI kontroliuoja sunkiasvores

Gaisrai

AUTOMOBILIAI DEGA, BET LIEPSNOS PALIEKA PėDSAKų

Idėjos

Tikrai praktinis mokymas

Keliai

Naujoji kelių mokesčių sistema Vokietijoje: paprasta ir praktiška

šalies keliai bus kokybiškesni

Nauji modeliai

STRALIS, jo broliai ir pusbroliai

Psichologija

KALBA - žMOGAUS SIELOS VEIDRODIS

Specialioji technika

Nauji kranai iš moderniausios pasaulyje gamyklos

Užsienyje

Chaosas, problemos ir pavojus poilsio aikštelėse

Lietuvoje ir pasaulyje

ADAC - 100 metų jubiliejus

Darbdavių konfederacija siūlo supaprastinti užsakomųjų reisų organizavimo ir vykdymo tvarkа

KraZ - statybų rinkai

Lenkijos ir Lietuvos kelių transporto bendros komisijos posėdiS

NEVAžIUOK NEUžSISEGęS SAUGOS DIRžO!

Pašalinta paskutinė kliūtis lietuviškos kiaulienos

Pasiektas kompromisas

PATIKSLINIMAS

Varžėsi autobusų vairuotojai

Transporto politika

Auga transporto tinklų paklausa

Lietuvos pozicija išdėstyta Liuksemburge

Schmitz Cargobull puspriekabes renkasi vis daugiau vežėjų. Kodėl?

Sėkmingai bendradarbiauja Lietuva ir Norvegija

Žinotina

TRANSPORTO ACQUIS. KAS TAI? (2)

Keleivinis transportas

Bendrovė „VILNIAUS TROLEIBUSAI“ - jauniausia asociacijos narė

Technika

Iš jūros jachtos į - miškavežį

Teisė

Atostogos pagal naujаjį darbo kodeksа

Sveikata

AVARIJOS PRIEžASTIS - AKINIAI

Muziejus

Tikrieji „Volvo“ prasidėjo nuo „titanų“ ir „vikingų“