Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Chaosas, problemos ir pavojus poilsio aikštelėse

Pastaruoju metu Vokietijos spauda itin daug dėmesio skiria poilsio aikštelių

prie automagistralių problemoms ir įspėja tolimųjų reisų sunkvežimių vairuotojus apie plėšikautojų atakas bei jų keliamа pavojų atokesnėse vietovėse.

Kadangi daugelio Lietuvos vežėjų maršrutai nusidriekia per Vokietijа,

tikimės, kad „Auto Bild“ ir „Auto, Motor und Sport“ žurnalų pateikta

informacija bus jiems aktuali ir naudinga.

Vokietijoje po 20 val. daugelis poilsio aikštelių palei automagistrales būna beviltiškai perpildytos. Trūkstant vietos sunkvežimių vairuotojai dažnai priversti bergždžiai manevruoti lyg slalomo trasoje. Ypač tai aktualu tuomet, kai tamsusis metas trunka didžiаjа paros dalį. Lengvųjų automobilių vairuotojai, pasukę iš apšviestos magistralės į tamsа, nepastebi įvažiavime į aikštelę tykančio pavojaus ir tiesiog rėžiasi į neapšviestus stovinčius vilkikus, kurių vairuotojai tuo metu ilsisi. Vien šiaurės Reino - Vestfalijos žemėje praėjusiais metais dėl šios priežasties užfiksuoti 69 autoįvykiai, iš kurių keturiuose žuvo žmonės.

Savaime suprantama, kad „miegančio pavojaus“ kaltininkai - tolimųjų reisų sunkvežimiai - stovi kaip pakliuvo ne iš blogos valios, o verčiami būtinybės: poilsio aikštelėse vietos paieška gali užtrukti net keletа valandų. Anot tolimųjų reisų vairuotojams skirto žurnalo redaktoriaus Ottfrido Eggenhoferio, prie Vokietijos automagistralių trūksta apie 9000 vietų sunkvežimiams parkuoti, todėl vairuotojai priversti pažeidinėti darbo ir poilsio laiko režimа.

Policininkams neretai tenka stabdyti vilkikus, kurių vairuotojai daugiau kaip 4 valandas ieško poilsio vietos. Jeigu jie važiuoja toliau ir pažeidžia nustatytа vairavimo trukmę, policija už pirmаjа pusę valandos vairuotojus baudžia 30 eurų pinigine bauda. Pastatę savo sunkvežimius bet kaip perpildytoje aikštelėje, jų vairuotojai taip pat rizikuoja būti nubausti 40 eurų bauda ir 2 baudos taškais.

Kita vertus, daugelis poilsio aikštelių įrengtos prie pat automagistralių, tad ir radę vietа vairuotojai negali užmigti dėl nuolatinio triukšmo.

Situacija moderniausiose poilsio aikštelėse

150 moderniausių poilsio aikštelių Vokietijoje įrengta abiejose automagistralės pusėse. Tačiau tai menka paguoda Vokietijos tolimųjų reisų vairuotojams. Vietas tokiose aikštelėse vis dažniau užsiima vairuotojai iš Rytų Europos. Jie dažnai net savaitėmis laukia naujų užsakymų ir blokuoja vilkikams skirtas vietas. Tokie „nuomininkai“ reikalauja iš naujai atvykstančių ne savo šalies vairuotojų iki 20 eurų per dienа. ši suma prilygsta pietums restorane, o vairuotojai, suprantama, turi per mažai pinigų išlaidoms. Tad ir vėl tenka sukti į automagistralę ir ieškoti bet kokios poilsio vietos.

Naktinių gangsterių atakos

žinoma, būtų neteisinga teigti, kad absoliučiai visos poilsio aikštelės Vokietijoje būna užimtos ar perpildytos. Tai priklauso nuo daugelio aplinkybių: automagistralių tinklo išdėstymo, eismo intensyvumo jose, pramonės, prekybos, logistikos centrų, poilsio zonų, metų laikų (sezoniškumo) ir kt. Vairuotojai Vokietijos automagistralėse susiduria ne tik su vietų trūkumu poilsio aikštelėse, bet ir su plėšikavimu arba naktinių gangsterių atakomis.

Naktinių gangsterių „darbo“ schema labai paprasta, tačiau patikima. Kol šeimininkai miega namelyje ant ratų, iš automobilio kabinos pavagiami vertingi daiktai ir dokumentai. Tokie atvejai nėra atsitiktiniai. Praėjusiais metais poilsio aikštelėse prie Vokietijos automagistralių nuo plėšikų nukentėjo per 200 transporto vairuotojų ir keleivių. Naktinių užpuolimų banga kai kuriuose regionuose turi tendencijа didėti. Vien tik šiaurės Reino - Vestfalijos žemėje nuo 2000 m. kasmet padaugėja iki 50 naktinių užpuolimų.

Anot Kelno automagistralių policijos pareigūno Helmuto Simono, dauguma gangsterių veikia pagal tа pačiа nesudėtingа, tačiau laiko ir sėkmės patikrintа schemа. Plėšikai susiranda atokiau nuo kitų transporto priemonių stovinčius automobilius, laukia nakties antrosios pusės, kol besiilsintys pasiekia giliausio miego fazę, tada profesionaliomis įsilaužimo priemonėmis pradeda savo darbа. Siekdami užsitikrinti, kad aukos nepabustų iš gilaus miego, naktiniai gangsteriai, dažniausiai papildomai dar panaudoja ir narkotizuojančias dujas aukoms apsvaiginti. Sėkmės atveju vairuotojai miega neįprastai giliai, o nubudę skundžiasi ypatingu nuovargiu ir bloga savijauta ar net prasidedančiu vėmimu.

Deja, konkrečių įkalčių, pagal kuriuos galima būtų pradėti teisminį tyrimа, policijai dažniausiai pritrūksta. Problema ta, kad praėjus nedideliam laiko tarpui narkotinių medžiagų kraujyje aptikti neįmanoma, todėl teisėtvarkos pareigūnai nebegali remtis konkrečiais įrodymais.

Pavojingiausios vietos

Daugiausiai užpuolimų Vokietijoje užfiksuota poilsio aikštelėse prie Kelno ir prie automagistralių A3, A8 ir A9 tarp Wiurcburgo, Miuncheno ir Zalcburgo. Persekiotojai sėkmingai įsitaiso šiose vietose ir tyko aukų iš pasalų. Ir vis dėlto Kelno policijai keletа kartų pavyko sulaikyti naktinius plėšikus, kа tik įvykdžiusius nusikaltimа. Dauguma plėšikų buvo kilę iš tuometinės Jugoslavijos.

Anot Bavarijos žemės Organizuotų kriminalinių nusikaltimų tyrimo skyriaus vadovo Josefo Geissdiorferio, šie žmonės yra tikri profesionalai. Jie turi specialių priemonių, kurios nepalieka jokių apčiuopiamų įsilaužimo į transporto priemonę pėdsakų. Tokios nusikaltėlių gaujos veikia visoje Europoje. Kelno policijai viename naujame septintos klasės BMW automobilyje su Italijoje registruotais valstybiniais numeriais pavyko surasti didelį kiekį įvairių valstybių grynųjų pinigų, pasų ir gausybę „darbui“ skirtų priemonių.

Tolimųjų reisų vairuotojai ir motorizuoti turistai bando įvairiais būdais apsiginti nuo narkotizuojančių aerozolių atakų. Pastaruoju metu populiarūs tapo specialūs įspėjamieji prietaisai, garso signalu pažadinantys būsimа aukа susidarius pavojingai dujų koncentracijai.

Prevencijos priemonės apsisaugoti

nuo plėšikų antpuolių

• Norint patikimai uždaryti duris, iš kabinos ar salono vidaus naudoti papildomas apsaugos priemones (grandines, kablius ir pan).

• Vengti nuošalių ir neapšviestų vietų aikštelėse.

• Vertingus daiktus ir dokumentus (geriausia kitoje vietoje turėti ir jų kopijas) laikyti prie savęs arba kuo arčiau miegojimo vietos.

• Visada parankioje vietoje turėti mobiliojo ryšio telefonа.

• Pajutus realų pavojų pirmiausia apie tai pranešti policijai.

• Esant galimybei pasirinkti poilsio vietа saugomoje aikštelėje arba kempinge.

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (31)

"Linava" informuoja

Bulgarija

Bulgarija

Lenkija

LINAVA

LINAVA

Turkija

Vengrija

Vokietija

Vokietija

Aktualijos

VKTI kontroliuoja sunkiasvores

Gaisrai

AUTOMOBILIAI DEGA, BET LIEPSNOS PALIEKA PėDSAKų

Idėjos

Tikrai praktinis mokymas

Keliai

Naujoji kelių mokesčių sistema Vokietijoje: paprasta ir praktiška

šalies keliai bus kokybiškesni

Nauji modeliai

STRALIS, jo broliai ir pusbroliai

Psichologija

KALBA - žMOGAUS SIELOS VEIDRODIS

Specialioji technika

Nauji kranai iš moderniausios pasaulyje gamyklos

Užsienyje

Chaosas, problemos ir pavojus poilsio aikštelėse

Lietuvoje ir pasaulyje

ADAC - 100 metų jubiliejus

Darbdavių konfederacija siūlo supaprastinti užsakomųjų reisų organizavimo ir vykdymo tvarkа

KraZ - statybų rinkai

Lenkijos ir Lietuvos kelių transporto bendros komisijos posėdiS

NEVAžIUOK NEUžSISEGęS SAUGOS DIRžO!

Pašalinta paskutinė kliūtis lietuviškos kiaulienos

Pasiektas kompromisas

PATIKSLINIMAS

Varžėsi autobusų vairuotojai

Transporto politika

Auga transporto tinklų paklausa

Lietuvos pozicija išdėstyta Liuksemburge

Schmitz Cargobull puspriekabes renkasi vis daugiau vežėjų. Kodėl?

Sėkmingai bendradarbiauja Lietuva ir Norvegija

Žinotina

TRANSPORTO ACQUIS. KAS TAI? (2)

Keleivinis transportas

Bendrovė „VILNIAUS TROLEIBUSAI“ - jauniausia asociacijos narė

Technika

Iš jūros jachtos į - miškavežį

Teisė

Atostogos pagal naujаjį darbo kodeksа

Sveikata

AVARIJOS PRIEžASTIS - AKINIAI

Muziejus

Tikrieji „Volvo“ prasidėjo nuo „titanų“ ir „vikingų“