Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujoji kelių mokesčių sistema Vokietijoje: paprasta ir praktiška

Vokietija, būdama viena iš centrinių Europos tranzito šalių, turi apie 12000 km automagistralinių kelių. Daugeliui, be abejonės, jau ne naujiena, kad juose nuo š. m. rugpjūčio 31 d. įvedamas naujas nuo atstumo priklausantis mokestis krovininėms transporto priemonėms, kurių didžiausias leistinas svoris yra 12 tonų ir daugiau.

Tokia data pasirinkta ne atsitiktinai. Kadangi tai bus sekmadienis, kai sunkvežimių eismas Vokietijoje su nedidelėmis išimtimis draudžiamas, krovinių vežėjams ir ekspeditoriams bus lengviau įsitraukti į naujаjа kelių mokesčių rinkliavos sistemа.

Apie unikaliа mokesčių apskaitos ir kontrolės sistemа ne kartа jau rašyta Vokietijos ir mūsų šalies spaudoje, tačiau daugeliui vežėjų iki šiol dar neaišku, kaip techniškai funkcionuos ši sistema, ar nesusidarys transporto kamščiai prie mokesčių rinkimo terminalų.

Siekiant atsakyti į šiuos ir kitus klausimus, susijusius su naujojo kelių mokesčio tarifais ir jų rinkimu, Vokietijos Federacinės Respublikos ambasados Lietuvoje iniciatyva liepos 3 d. viešbučio „Crowne Plaza“ konferencijų salėje žurnalistams buvo organizuotas specialus informacinis renginys. Jame ambasados Kultūros ir spaudos atašė Simone Stemmler ir firmos „Toll Collect GmBH“ spaudos ir ryšių su visuomene skyriaus vadovas Hansas-Christianas Maassas bei šios firmos atstovė Martina Mьller pateikė išsamiа informacijа apie naujаjа mokesčių surinkimo sistemа ir atsakė į žurnalistų klausimus.

Kaip teigė H.-Ch. Maassas, įmonė „Toll Collect GmBH“ praėjusių metų rugsėjo 20 d. laimėjo viešа konkursа ir dabar įgaliota Federalinės Vyriausybės kuria ir pradeda eksploatuoti pirmаjа elektroninę kelių mokesčių sistemа Vokietijoje.

Sunkvežimių kelių mokestis, anot „Toll Collect GmBH“ atstovo, visiškai sutampa su Europos Komisijos transporto politikos tikslais ir su kelių mokesčių direktyva. Naujojo kelių mokesčio Vokietijoje įvedimas remiasi 1999 m. birželio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 1999/62/EG (Eurovinjetės direktyva). Prieš įvedant mokestį buvo atsižvelgta į šios direktyvos normas dėl kelių mokesčio dydžio ir jo diferencijavimo priklausomai nuo kenksmingų išmetamųjų medžiagų emisijos.

Remiantis šia direktyva, įstatyminis pagrindas mokesčiui įvesti yra 2002 m. balandžio 12 d. įsigaliojęs įstatymas „Dėl nuo atstumo priklausančio mokesčio sunkiosioms transporto priemonėms už naudojimаsi federalinėmis automagistralėmis įvedimo“. šio įstatymo pagrindu Vokietijos Bundestagas ir Bundesratas šių metų gegužės mėnesį priėmė atitinkamа nutarimа ir konkrečius potvarkius, kuriais galutinai ir tiksliai nustatyta mokesčių rinkimo pradžia, jos eiga ir kontrolė.

Kelių mokesčio dydis

Anot „Toll Collect GmBH“ atstovo H.-Ch. Maasso, sunkvežimių rinkliavos sistema Vokietijoje bus paprasta ir praktiška. Potvarkyje dėl sunkvežimių kelių mokesčio nustatytos skirtingos kelių mokesčio normos pagal ašių skaičių ir kenksmingų medžiagų klases. Mokesčių dydis svyruoja nuo 9 iki 14 euro centų už 1 km. Normos vidurkis sudarys 12,4 ct už kiekvienа nuvažiuoto kelio kilometrа.

Konkretūs mokesčio dydžiai, atsižvelgiant į transporto priemonių ašių skaičių ir taršos lygį, jau buvo pateikti „Vežėjų žiniose“ Nr. 12 (48).

Nuo rugpjūčio 31 dienos įvedus nuo atstumo priklausantį sunkvežimių kelių mokestį, Vokietijoje nebus renkami su važiavimo laiku susiję mokesčiai (Eurovinjetė).

Techninė mokesčio

rinkimo eiga

Naujoji mokesčių rinkimo sistema sudarys iš esmės dvi skirtingas galimybes sumokėti sunkvežimių rinkliavа už naudojimаsi keliais. Svarbiausia naujovė ir lengvata, galinti pradžiuginti ir mūsų krovinių vežėjus, yra ta, kad dažnai į Vokietijа važinėjančių sunkvežimių, kurie naudosis elektronine automatizuota mokesčio rinkimo sistema, savininkai nemokamai gaus transporto priemonėse būtinа specialų prietaisа.

šios įrangos įsigijimo kaina - 300 eurų - bus įskaičiuojama kaip išankstinis kelių mokesčio sumokėjimas už būsimus važiavimus. Specialiа įrangа Vokietijoje ir kitose šalyse pasirengę įmontuoti apie 1800 remonto dirbtuvių. Jose automobilinio radijo imtuvo dydžio prietaiso montavimas truks 2-4 valandas. Tačiau nė vienas sunkvežimio savininkas nebus verčiamas tapti automatinės kelių mokesčio mokėjimo sistemos dalyviu ir būtinai montuoti tokį prietaisа.

Tik kartais Vokietijos automagistralėmis važinėjantis sunkvežimio savininkas galės mokėti kelių rinkliavа naudodamasis rankine sistema net 2 būdais: per internetа ir šalia automagistralių, degalinėse, pasienio ir muitinės postuose pastatytuose terminaluose. 3000 terminalų bus galima atsiskaityti grynais pinigais arba įvairiomis mokėjimo kortelėmis. Tokia „dualinė“ mokėjimo sistema sudarys galimybę transporto srautui, kuris nepaprastai svarbus šalies ir tarptautinei ekonomikai, vykti Vokietijos automagistralėmis laisvai ir netrukdomai.

Mokesčių mokėjimа Vokietijoje kontroliuos 300 arkų su automatinės kontrolės įranga ir 300 Federalinės krovinių gabenimo agentūros (BAG) automobilių, kuriais važinės mobilios kelių kontrolės pareigūnų komandos.

Išsamiа informacijа apie Vokietijos naujаjа kelių mokesčio sistemа galima rasti internete šiais adresais: www.bmvbw.de ir www.toll-collect.de daugeliu Europos kalbų, o taip pat lietuviškai Vokietijos Federacinės Respublikos ambasados Lietuvoje interneto svetainėje adresu: www.vokietijosambasada.lt.

Tomas LABžENTIS

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (31)

"Linava" informuoja

Bulgarija

Bulgarija

Lenkija

LINAVA

LINAVA

Turkija

Vengrija

Vokietija

Vokietija

Aktualijos

VKTI kontroliuoja sunkiasvores

Gaisrai

AUTOMOBILIAI DEGA, BET LIEPSNOS PALIEKA PėDSAKų

Idėjos

Tikrai praktinis mokymas

Keliai

Naujoji kelių mokesčių sistema Vokietijoje: paprasta ir praktiška

šalies keliai bus kokybiškesni

Nauji modeliai

STRALIS, jo broliai ir pusbroliai

Psichologija

KALBA - žMOGAUS SIELOS VEIDRODIS

Specialioji technika

Nauji kranai iš moderniausios pasaulyje gamyklos

Užsienyje

Chaosas, problemos ir pavojus poilsio aikštelėse

Lietuvoje ir pasaulyje

ADAC - 100 metų jubiliejus

Darbdavių konfederacija siūlo supaprastinti užsakomųjų reisų organizavimo ir vykdymo tvarkа

KraZ - statybų rinkai

Lenkijos ir Lietuvos kelių transporto bendros komisijos posėdiS

NEVAžIUOK NEUžSISEGęS SAUGOS DIRžO!

Pašalinta paskutinė kliūtis lietuviškos kiaulienos

Pasiektas kompromisas

PATIKSLINIMAS

Varžėsi autobusų vairuotojai

Transporto politika

Auga transporto tinklų paklausa

Lietuvos pozicija išdėstyta Liuksemburge

Schmitz Cargobull puspriekabes renkasi vis daugiau vežėjų. Kodėl?

Sėkmingai bendradarbiauja Lietuva ir Norvegija

Žinotina

TRANSPORTO ACQUIS. KAS TAI? (2)

Keleivinis transportas

Bendrovė „VILNIAUS TROLEIBUSAI“ - jauniausia asociacijos narė

Technika

Iš jūros jachtos į - miškavežį

Teisė

Atostogos pagal naujаjį darbo kodeksа

Sveikata

AVARIJOS PRIEžASTIS - AKINIAI

Muziejus

Tikrieji „Volvo“ prasidėjo nuo „titanų“ ir „vikingų“