Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Tikrai praktinis mokymas

Transporto firmų savininkai ne tik Lietuvoje, bet ir daugelyje Europos Sаjungos šalių skundžiasi profesionaliai parengtų vairuotojų tarptautiniams vežimams stoka. Tokių vairuotojų, kurie ne tik galėtų sukioti vairа ir spaudyti pedalus, bet ir mokėtų teisingai pakrauti ir pritvirtinti įvairiausius krovinius, susigaudyti ir teisingai užpildyti krovinio dokumentus bei išmanytų daug kitų prityrusiems tarptautininkams žinomų dalykų. Deja, priimti į darbа nauji vairuotojai tokių žinių dažniausiai neturi, tad tenka organizuoti stažuotę, o tai vėl nuostoliai. Juk vairuotojų mokyklos moko eismo taisyklių bei vairavimo įgūdžių, o visа kitа profesionaliam vairuotojui reikalingа informacijа suteikia gana menkа.

šiа vairuotojų rengimo spragа pastebėjo nedidelės transporto firmos iš Vinendeno miestelio Baden-Vьrtembergo žemėje (Vokietija) savininkas Verneris Baderis. Jis parengė praktinę jaunų C ir CE kategorijų transporto priemones vairuoti norinčių žmonių mokymo koncepcijа, kuriа įgyvendinti jam buvo leista 2000-aisiais metais. V. Baderis – ne tik vežėjas, jis turi 20 metų vairavimo instruktoriaus patirtį, būtent tai ir padėjo įveikti biurokratinius barjerus.

Taigi „Fahrschule Bader“ rengia jaunus sunkvežimių vairuotojus ne prie rašomojo stalo ar kompiuterio, o praktiškai gabenant V. Baderio firmos klientų krovinius. Tam naudojamas pažymėtas užrašais „Fahrschule“ („Vairavimo mokykla“) triašis „Mercedes-Benz Actros 2543“ su priekaba, turintis dubliuojančius stabdžių, sankabos ir akceleratoriaus pedalus. Pramokę vairuoti sunkvežimį būsimieji tolimųjų reisų vairuotojai paskutines 8 praktinio vairavimo kurso dienas (ne valandas!) vežioja krovinius dienа ir naktį, pasiekdami net Prancūzijа. Tiesa, užsienyje nerizikuojama - prie vairo sėda instruktorius, bet krovinio dokumentus tvarko, jo pakrovimа, iškrovimа bei tvirtinimа net ir užsienyje prižiūri 19-20 metų kursantas! V.Baderio teigimu, jo mokomasis autotraukinys per mėnesį nuvažiuoja apie 11 tūkstančių kilometrų, ir beveik visа laikа jį vairuoja būsimieji vairuotojai.

Atlikęs per tas 8 dienas 2-3 reisus į tokius didmiesčius kaip Berlynas, Hamburgas ar štutgartas, praktiškai išmokęs ne tik pastatyti sunkvežimį prie iškrovimo rampos, bet ir išbandęs pakrovimo mechanizmus, kuriuos turi mokėti valdyti profesionalus vairuotojas, užpildęs 6-7 komplektus krovinio dokumentų, o svarbiausia - pajutęs 430 AG variklio varomа 40 tonų autotraukinį, kursantas nebijo nei egzamino, nei būsimo darbdavio ir jo užduočių. Jis pajunta tikrаjį, ne romantiškа, vairuotojo profesijos skonį ir yra geriau pasirengęs integruotis į sudėtingа vežėjų pasaulį.

Nejau vien vokietis V. Baderis toks sumanus? Argi Lietuvai nereikia geriau nei įprasta parengtų vairuotojų tarptautiniams vežimams? Tad gal ir pas mus atsiras vienas ar keli transporto firmų vadovai, pasirengę žengti tuo keliu kaip ir V. Baderis?

Liucijus Suslavičius

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (31)

"Linava" informuoja

Bulgarija

Bulgarija

Lenkija

LINAVA

LINAVA

Turkija

Vengrija

Vokietija

Vokietija

Aktualijos

VKTI kontroliuoja sunkiasvores

Gaisrai

AUTOMOBILIAI DEGA, BET LIEPSNOS PALIEKA PėDSAKų

Idėjos

Tikrai praktinis mokymas

Keliai

Naujoji kelių mokesčių sistema Vokietijoje: paprasta ir praktiška

šalies keliai bus kokybiškesni

Nauji modeliai

STRALIS, jo broliai ir pusbroliai

Psichologija

KALBA - žMOGAUS SIELOS VEIDRODIS

Specialioji technika

Nauji kranai iš moderniausios pasaulyje gamyklos

Užsienyje

Chaosas, problemos ir pavojus poilsio aikštelėse

Lietuvoje ir pasaulyje

ADAC - 100 metų jubiliejus

Darbdavių konfederacija siūlo supaprastinti užsakomųjų reisų organizavimo ir vykdymo tvarkа

KraZ - statybų rinkai

Lenkijos ir Lietuvos kelių transporto bendros komisijos posėdiS

NEVAžIUOK NEUžSISEGęS SAUGOS DIRžO!

Pašalinta paskutinė kliūtis lietuviškos kiaulienos

Pasiektas kompromisas

PATIKSLINIMAS

Varžėsi autobusų vairuotojai

Transporto politika

Auga transporto tinklų paklausa

Lietuvos pozicija išdėstyta Liuksemburge

Schmitz Cargobull puspriekabes renkasi vis daugiau vežėjų. Kodėl?

Sėkmingai bendradarbiauja Lietuva ir Norvegija

Žinotina

TRANSPORTO ACQUIS. KAS TAI? (2)

Keleivinis transportas

Bendrovė „VILNIAUS TROLEIBUSAI“ - jauniausia asociacijos narė

Technika

Iš jūros jachtos į - miškavežį

Teisė

Atostogos pagal naujаjį darbo kodeksа

Sveikata

AVARIJOS PRIEžASTIS - AKINIAI

Muziejus

Tikrieji „Volvo“ prasidėjo nuo „titanų“ ir „vikingų“