Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Nauji kranai iš moderniausios pasaulyje gamyklos

Vokiečių verslininkas Hansas Liebherras, 1969 metais įkūręs statybinių ir kitokių keliamųjų kranų gamybos firmа, nemėgo iki galo nebaigtų darbų. Todėl Ehingeno mieste statydamas kranų gamyklа, jis numatė nemažus rezervus gamybai plėsti. Tačiau antrajai Liebherrų kartai vis dėlto teko dar labiau išplėsti tėvo įkurtа įmonę, kurioje dirba per 2000 darbuotojų. Europos mobiliųjų kranų gamybos lyderis (2001-aisiais pagaminta 1200 ratinių ir vikšrinių kranų, apyvarta - 842 milijonai markių) neseniai gamybinius plotus padidino dar 40 tūkstančių kvadratinių metrų. Pastačius naujа 372 metrų ilgio surinkimo cechа, įmonė dabar gali pagaminti iki 1400 kranų per metus. šiandien „Liebherr“ dalis savaeigių rinkoje - 30%, po jos rikiuojasi tokie gamintojai kaip „Demag Mobile Cranes“, „Grove“ ir „Tadano-Faun“.

Per kelis veiklos dešimtmečius išaugusi į didelį koncernа firma „Liebherr“ dabar daugiausia gamina itin paklausius LTM(Liebherr -Teleskop- Mobil) tipo savaeigius padidinto pravažumo kranus. Rinkoje jie dar vadinami „All-Terrain-Mobilkrane“, nes daugiaašių jų važiuoklių beveik visi ratai yra varomi, o manevringumui padidinti - ir vairuojami. Patys sunkiausieji - 500 ir 800 tonų keliantys kranai turi net 8 tiltų važiuokles. Jos neturi nieko bendra su standartinių sunkvežimių važiuoklėmis, todėl idealiai atitinka specialius reikalavimus, keliamus tokio tipo važiuoklėms.

Savaeigiai kranai „Liebherr“ yra aukščiausio Europoje techninio lygio. „All-Terrain“ tipo kranų pranašumas - jų mobilumas. Tačiau nepamačius sunku įsivaizduoti, jog 800 tonų keliantis kranas su 16 ratų važiuokle gali kaip niekur nieko važiuoti bendrojo naudojimo keliais 70-80 km/h greičiu, nė kiek nekliudydamas eismui.

Ir ne tik tai būdinga LTM kranams. Net patys sunkiausieji iš jų sukomponuoti taip, kad tik ypatingais atvejais prieš keliant krovinį būtina sumontuoti papildomus priešsvorius. Priešsvoriai kasdieniam darbui jau yra integruoti į krano konstrukcijа ir jų padėtis keičiama hidraulikos pagalba. Toks sprendimas gerokai pagreitina mobilaus krano parengimа darbui. Kranui dirbant, važiuoklės horizontalumа ir jo stabilumа garantuoja elektroninė hidraulinių atramų apkrovimo ir pasvirimo kampo kontrolė. Kaip nurodo vokiečiai, gerai organizavus kėlimo darbus, galingas savaeigis kranas per mėnesį spėja padirbėti 60-70 objektų! Juk „All-Terrain“ tipo kranui nereikia nei bėgių, nei specialiai paruoštos aikštelės - pakanka kelio privažiuoti ir kieto grunto hidraulinėms atramoms.

Tarp „mažųjų“ „Liebherr“ modelių vertas dėmesio naujas LTM 1045/1. Sveriantis 36 tonas (iš jų 7 tonos - priešsvoris) triašis autokranas gali kelti 45 tonas. Jis rekomenduojamas darbams patalpose, nes yra labai manevringas, o nuėmus kabinos stogа, gali įvažiuoti per 3 metrų aukščio arkа. Kranas gali kelti 22 tonų krovinį į 20 metrų aukštį, o 5,8 tonos - į 32 metrų aukštį. Panaudojus specialias traversas, jis puikiausiai tinka staklėms ir kitiems pramonės įrengimams cechuose montuoti. Netgi šis sаlyginai nedidelis modelis turi išskirtinį kranų iš Ehingeno bruožа (ir privalumа) - labai tvirtа originalaus ovalinio skerspjūvio teleskopinę strėlę. Jos sekcijos išstumiamos automatiškai, parinkus norimа strėlės ilgį, ir tvirtai fiksuojamos patentuotais „Liebherr“ hidromechaniniais užraktais. Tokios strėlės gaminamos nuo 1997 metų. Pavyzdžiui, 100 tonų kranas LTM 1100/2 su septynių sekcijų strėle krovinį kelia į 84 metrų aukštį, o jau minėto 800 tonų krano LTM 1800 strėlė leidžia pakelti krovinį į 146 metrų aukštį! Tiesa, keliant tuos 800 tonų, strėlė stovi beveik vertikaliai - nukrypimas nuo vertikalės sudaro 3 metrus. Užtat nedidelį krovinį LTM 1800 gali pakelti nuo žemės ir tada, kai jis bus už 126 metrų nuo krano, pavyzdžiui, anapus upės ar griovos, kur neįmanoma privažiuoti.

„Liebherr“ labai didžiuojasi 250 tonų klasės kranu LTM 1250/1, pradėtu gaminti 2001-aisiais metais. Tai vienas iš universaliausių tokio dydžio autokranų pasaulyje. Jo variklio galia - 598 AG, transmisijoje - automatinė šešialaipsnė pavarų dėžė „Allison“. Užsakovas gali rinktis ir važiuoklės tipа. Ji su 6 tiltais, iš jų varomi būna arba trys, arba keturi, ketvirtasis nevaromas tiltas - pakeliamas manevruojant. Krano mechanizmų hidraulikai varyti yra dar vienas 245 AG dyzelis. Abu krano varikliai ekologiškai švarūs - atitinka Euro 3 reikalavimus. Hidrocilindrų išstumiamos ir išlyginamos atramos į kiekvienа šonа išsikiša iki 4,25 metro, atstumas tarp priekinių ir galinių atramų - 8,0 metro. 78 metrų ilgio teleskopinė strėlė iš ovalinio skerspjūvio sekcijų gali būti prailginta, uždedant kelių dydžių grotuotas viršūnes (ilgiausioji - 63 metrų) bei specialios konstrukcijos montažinius prailgintojus („snapus“), svyruojančius apie horizontaliа ašį. 97,5 tonos sveriantį balastа - priešsvorį galima sumontuoti įvairiai. Jo blokai ant pasukamos krano dalies uždedami panaudojant paties krano strėlę ir fiksuojami užmaunant juos ant smeigių.

Prieš porа metų „Liebherr“ kranai buvo modernizuoti, įrengiant elektroninę duomenų ir valdymo signalų perdavimo centriniu laidininku (Data-bus) sistemа. Tai gerokai padidino darbo saugumа bei efektyvumа. Kadangi dabar LTM serijos kranai priskirtini sudėtingiausiai „high-tech“ kategorijai, juos tinkamai aptarnauti sugeba ne kiekvienas vartotojas. Todėl pernai Ehringene buvo atidaryta nauja specializuota kranų remonto bei aptarnavimo įmonė. Joje 80 geriausių „Liebherr“ specialistų aptarnauja, remontuoja ir modernizuoja pagal naujausius reikalavimus firmoje pagamintus visų tipų kranus. Juk pasaulyje parduota per 13 tūkstančių „Liebherr“ kranų, ir dauguma jų tebedirba. įmonė taip pat rengia pardavimui eksploatuotus kranus, kuriuos gauna iš naujus kranus perkančių klientų. Koncerno atstovai teigia, jog jie pardavė naujiems naudotojams maždaug 5000 taip renovuotų senesnio modelio kranų.

LTM kranų kaina apytikriai nustatoma pagal važiuoklės tiltų skaičių: vienam tiltui vidutiniškai tenka 100 tūkstančių eurų.Taigi keturašis kranas kainuoja apie 400 000 eurų, šešiaašis - jau per 600 tūkstančių. Bet tai gera kaina už aukščiausios klasės gaminį.

Liucijus Suslavičius

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (31)

"Linava" informuoja

Bulgarija

Bulgarija

Lenkija

LINAVA

LINAVA

Turkija

Vengrija

Vokietija

Vokietija

Aktualijos

VKTI kontroliuoja sunkiasvores

Gaisrai

AUTOMOBILIAI DEGA, BET LIEPSNOS PALIEKA PėDSAKų

Idėjos

Tikrai praktinis mokymas

Keliai

Naujoji kelių mokesčių sistema Vokietijoje: paprasta ir praktiška

šalies keliai bus kokybiškesni

Nauji modeliai

STRALIS, jo broliai ir pusbroliai

Psichologija

KALBA - žMOGAUS SIELOS VEIDRODIS

Specialioji technika

Nauji kranai iš moderniausios pasaulyje gamyklos

Užsienyje

Chaosas, problemos ir pavojus poilsio aikštelėse

Lietuvoje ir pasaulyje

ADAC - 100 metų jubiliejus

Darbdavių konfederacija siūlo supaprastinti užsakomųjų reisų organizavimo ir vykdymo tvarkа

KraZ - statybų rinkai

Lenkijos ir Lietuvos kelių transporto bendros komisijos posėdiS

NEVAžIUOK NEUžSISEGęS SAUGOS DIRžO!

Pašalinta paskutinė kliūtis lietuviškos kiaulienos

Pasiektas kompromisas

PATIKSLINIMAS

Varžėsi autobusų vairuotojai

Transporto politika

Auga transporto tinklų paklausa

Lietuvos pozicija išdėstyta Liuksemburge

Schmitz Cargobull puspriekabes renkasi vis daugiau vežėjų. Kodėl?

Sėkmingai bendradarbiauja Lietuva ir Norvegija

Žinotina

TRANSPORTO ACQUIS. KAS TAI? (2)

Keleivinis transportas

Bendrovė „VILNIAUS TROLEIBUSAI“ - jauniausia asociacijos narė

Technika

Iš jūros jachtos į - miškavežį

Teisė

Atostogos pagal naujаjį darbo kodeksа

Sveikata

AVARIJOS PRIEžASTIS - AKINIAI

Muziejus

Tikrieji „Volvo“ prasidėjo nuo „titanų“ ir „vikingų“