Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

BMW – Bavarijos pasididžiavimo simbolis

“Linavos” mokymo centras kartu su Žemutinės Saksonijos vadybos akademija DMAN šį pavasarį Bavarijoje (Vokietija) organizavo kvalifikacijos kėlimo kursus, kuriuose asociacijos “Linava” įmonių vadovai ir specialistai turėjo galimybę susipažinti su kelių transporto verslo plėtros galimybėmis, ES reglamentų taikymo ypatumais Vokietijoje, apsilankyti šios šalies krovinių gabenimo ir logistikos bei automobilių gamintojų įmonėse.

Nors pagal preliminariai skelbtą programą daugelis tikėjosi apsilankyti “Metų sunkvežimio 2008” – MAN gamykloje, tačiau jai pasikeitus, tikrai nenusivylė žvilgtelėję į BMW gamybos užkulisius ir susipažinę su “Friedrich Boysen GmbH & Co. KG” logistikos ir gamybos įmone, tiekiančia BMW markės automobiliams išmetamųjų dujų sistemas.

Pasak “Linavos” mokymo centro kursantus lydėjusio BMW kompanijos atstovo Klaus’o-Henning’o Hoffmann’o, dabar šios markės automobiliai gaminami 24 gamyklose, esančiose 15 valstybių, keturiuose žemynuose. Nuo gamybos konvejerio kas 40 sekundžių kasdien per dvi pamainas nurieda 1 830 automobilių. Dabar didžiausioje ir pagrindinėje BMW gamykloje Dingolfinge po antrojo pasaulinio karo pradėtos gaminti sėjamosios ir kitos žemės ūkio mašinos, vėliau motoroleriai, penktajame-šeštajame dešimtmetyje – lengvieji automobiliai. 1973 m. pradėta BMW penktojo modelio gamyba, dabar pagaminta daugiau kaip 7,5 mln. šios klasės automobilių, pirmtako šeimyna jau pasipildė ir naujausiais penktos kartos atstovais.

Lankantis prie surinkimo konvejerio, BMW atstovas K.H. Hoffmann’as pateikė daug įdomios statistinės informacijos. Į kiekvieno automobilio komplektą įeina apie 11 000 detalių, apie 40 proc. įrangos komponentų gaminama Vokietijoje esančiose BMW gamyklose, kita dalis – 1 200 įmonių įvairiose pasaulio šalyse. Pagrindinėje gamykloje, kurioje dirba daugiau kaip 20 tūkst. darbuotojų, į vieną liniją sujungtų 70 presų kasdien sunaudoja apie 1 600 t lakštinio plieno ir 300 t aliuminio. Įspūdingas ir BMW montavimo linijos ilgis – 3 km, kiekvienam automobiliui vidutiniškai sunaudojama apie 45 kg kabelių ir laidų, kurių bendras ilgis – 6,5 km.

Prie kėbulų montavimo linijos, kurios pabaigoje, pasak BMW darbuotojų, įvyksta automobilio “vestuvės” – kėbulo sujungimas su pavaros mechanizmu, dirba 330 robotų ir tik 60 darbuotojų, t.y. pamainoje vienam darbuotojui talkina 5 robotai, atliekantys daugiau kaip 97 proc. taškinio suvirinimo darbų, kurių galima paklaida mažesnė nei 0,3 proc. Toks darbų pasiskirstymas čia nieko nestebina. Pirmiausia žmones kas 8 val. reikia keisti, o robotai nepailsdami ir neklysdami dirba nenormuotą laiką. Be to, kvalifikuotų specialistų trūkumas jaučiamas visur, todėl jie čia labai vertinami, siekiant sudaryti kuo palankesnes ir sveikesnes darbo sąlygas. Be to, darbuotojus į BMW gamyklas surenka ir atgal namo nuveža kompanijos autobusai, kasdien važinėjantys 340 maršrutų. Darbuotojai už šias transporto paslaugas moka tik ketvirtadalį kainos, kitas išlaidas padengia BMW kompanija. Taip pagerinamos ne tik kelionės sąlygos, bet ir sumažinamos automobilių spūstys, aplinkos tarša, sumažėja autoįvykių pavojus. Daug dėmesio skiriama ir jaunų specialistų rengimui. BMW profesinio mokymo centre pagal 16 skirtingų specializacijų kursą dabar mokosi apie 900 būsimųjų darbuotojų, iš jų 260 mokslo metus pradėjo pernai rugsėjo 1 d. Jaunimo motyvaciją dirbti BMW skatina ne tik solidus atlyginimas, geros darbo sąlygos bei galimybė tobulinti žinias ir profesinius įgūdžius, bet ir prestižinis kompanijos įvaizdis.

BMWgrupei priklauso ir MINI automobilių gamyba. Kadangi šių mažylių poreikis nuolat auga, Oksforde (Anglija) esanti jų gamykla yra vienintelis automobilių gamybos objektas pasaulyje, dirbantis trimis pamainomis 7 dienas per savaitę. Dingolfingo gamykloje nedidelėmis partijomis gaminami ir legendiniai prabangūs “Rolls –Royce” automobiliai, kuriuos vokiečiai pagarbiai vadina “Emilija”. Šių metų pradžioje nuo BMW gamyklos Dingolfinge konvejerio nuriedėjo pirmas “Rolls-Royce” aliumininis kėbulas. Dabar šių su 12 cilindrų varikliu 240 km/h greitį pasiekiančių automobilių kėbului naudojamas aliuminis ir SMC stiklo pluoštas, gamybos operacijos patikėtos tik dviem robotams, kiti darbai atliekami rankomis. Surinkti ir dviem sluoksniais nudažyti kėbulai išvežami į galutinio montavimo gamyklą Anglijoje. Pasak gamintojų, dabar pasaulio keliais jau rieda apie 4 500 “Rolls-Royce” , dalis jų pastaruoju metu keliauja ne tik į JAV, bet ir į Rytų Europą.

Ratus suka vandenilis

2003 m. įkurta BMW koncerno antrinė kompanija “BMW tyrimai ir technologijos” (BMW Group Forschung und Technik), dirbdama su vandenilio technologijomis, sukūrė pirmąjį pasaulyje prestižinės klasės konceptinį BMW modelį “Hydrogen Study”, naudojantį aplinkos neteršiančią vandenilio energiją.

Dabar šis modelis jau tapo Miuncheno Technikos muziejaus eksponatu, kadangi prieš porą metų BMW specialistai pristatė patobulintą vandeniliu ir benzinu varomą “BMW Hydrogen 7” modelį, skirtą masinei gamybai.

Neseniai BMW koncernas pagamino ir pritaikė naujos kartos vandenilio baką, leisiantį netolimoje ateityje ženkliai pagerinti šiais degalais varomų automobilių eksploatavimą. Naujasis vandeniliui pritaikytas bakas pagamintas iš specialaus keleto metalų lydinio net trečdaliu lengvesnis už tradicinius plieno bakus ir užima mažiau vietos automobilyje. Be to, jo efektyvumas net keletą kartų didesnis – į baką telpa 10 kilogramų vandenilio, su kuriuo galima nuvažiuoti daugiau nei 500 km. Tai geriausias rezultatas, iki šiol pasiektas automobilių pramonėje.

Vandenilio pritaikymo technologija sumažina automobilių išmetamųjų dujų kiekį, kadangi išskiria ne anglies dvideginį, o vandens garus. Skirtingai nei benzinas ar kiti degalai, vandenilis yra praktiškai neišsenkantis energijos šaltinis, todėl jo panaudojimo galimybės neribotos.

BMW kompanijos sėkmė per keletą dešimtmečių sudarė galimybę Žemutinei Bavarijai tapti klestinčiu Vokietijos regionu. BMW gamyba pasidarė ne tik pagrindiniu bavarų pragyvenimo šaltiniu, bet ir visos Bavarijos pasididžiavimo simboliu.

Tomas LABŽENTIS

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (91)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Vežėjų akcija “STOP degalų kainų augimui” – naujų galimybių siekio pradžia

Egzotika

Į trasą išvažiuoja... robotai

Inovacijos

Cargo.LT– transporto ir krovinių birža

Jubiliejus

Valstybinė kelių transporto inspekcija paminėjo 15 metų sukaktį

Keliai Keleliai

„Unimog“ – vasaros kelių priežiūrai

Nauji modeliai

Švediškoji racionalizacija

Švediškoji racionalizacija

Patirtis

Metro pelningumą teks įrodyti

Perspektyvos

Miunchenas: milijoninis miestas be megapoliui būdingų problemų

Servisas

Naujos technologijos – nauji ir gedimai

Tendencijos

“Volkswagen” su MAN ir “Scania” – darnios plėtros kursu

Užsienyje

BMW – Bavarijos pasididžiavimo simbolis

Lietuvoje ir pasaulyje

Transporto priemonių, atvežtų iš JAV, registravimas

Transporto politika

Tikėtis malonių iš ES neverta

Technika

„Rainbow Ultima“ – moderniausia automobilių plovimo technologija

Muziejus

Degalų trūkumas ir kūrėjų fantazijos