Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

„Unimog“ – vasaros kelių priežiūrai

Vievyje „Mercedes-Benz“ atstovybė Lietuvoje (UAB „Silberauto“) kelininkams pristatė naują kelių priežiūrai skirtą techniką, kuri sumontuota ant sunkvežimių „Unimog“ važiuoklės. Susipažinti su vokiečių inžinierių darbais atvyko Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos bei valstybinius kelius prižiūrinčių įmonių vadovai ir specialistai.

Iš Štutgarto atvykę Vokietijos „Mulag“ įmonės inžinieriai VĮ „Automagistralė“ technikos kieme pademonstravo keletą kelių priežiūrai skirtų automobilių su specialia įranga.

Specialistai apžiūrėjo savivartį „Mercedes-Benz Actros“, kuris iš kėbulo birų krovinį gali išversti į tris puses (metalinį kėbulą pagamino firma „Meiller-Kipper“). Kitas variantas – ant šio sunkvežimio važiuoklės sumontuotas kranas, kurio keliamoji galia 6000 kg. Maksimaliai kranas gali pakelti į 12 m aukštį (su papildoma rankiniu būdu ištraukiama strėle – 14 m). Esant didžiausiam strėlės siekiui 12 m, krano kėlimo galia – 2000 kg, o naudojant 14 m strėlę – 1500 kg.

Viena iš populiariausių pasaulyje transporto priemonių sunkvežimiai „Unimog“ gaminami nuo 1951 metų. Šios mašinos gali naudoti daug papildomos įrangos. Viena iš tokių nestandartinių komplektacijų – žoliapjovės.

Sukurti „Unimog“ sunkvežimių modeliai U 400 ir U 500, kur montuojamos žoliapjovės, nepakeičiami vasarą tvarkant pakeles. Sunkvežimyje gali būti sumontuotos dvi ar trys žoliapjovės su mašinos transmisija sujungtos hidraulinėmis svirtimis. Žoliapjoves gamina firma „Mulag“. Ši papildoma įranga nuolat tobulinama, plečiamos jos technologinės galimybės. Automobilio priekyje esanti žoliapjovė veikia ypatingai preciziškai: ji iš visų pusių, nepalikdama nė smilgos, nupjauna žolę apie pakelės signalinius stulpelius ir jų nepažeidžia. Svirtys valdomos iš kabinos, tad labai mobilios. Vairuotojas gali keisti žoliapjovės darbinį kampą, jos peilius pakreipti pagal kelio šlaito nuolydį. Jei žoliapjovės kelyje pasitaiko krūmokšnių, mechanizmo peiliai nupjauna ir juos. Kaip teigia techninių savybių aprašas, jie gali nupjauti 4–6 cm storio krūmokšnius.

Keičiant įrangą, automobilius „Unimog“ galima naudoti ištisus metus. Šios specialiosios paskirties mašinos, sukomplektuotos individualiau ir ekonomiškiau už serijinį automobilį, gali važiuoti iki 85 km/h greičiu.

Susipažinti su šia kelių priežiūrai skirta technika atvažiavę specialistai praktiškai galėjo įsitikinti vokiškų mašinų darbo efektyvumu – specialiosios mašinos galimybes pademonstravo Vievio–Trakų kelyje. Kai jos nuvažiavo pakele, šlaitai liko taip preciziškai nušienauti, tartum technika būtų dirbusi lygiausiame lauke.

Prie automobilių vairo darbavosi vairuotojai iš Vokietijos „Mulag“ firmos, kuri „Unimog“ automobiliams gamina kelių priežiūrai skirtą specialiąją techniką. Mašinų bei mechanizmų savybes ir jų veikimo principus komentavo UAB „Silberauto“ „Unimog“ pardavimo vadovas Vidas Kuizinas.

Iki 2002 metų liepos mėnesio Lietuvoje buvo eksploatuojamos tik 6 universalios kelių priežiūros mašinos „Unimog“: 3 priklausė VĮ „Automagistralė“, po vieną – VĮ „Kauno regiono keliai“, VĮ „Panevėžio regiono keliai“, VĮ „Marijampolės regiono keliai“. Tais metais Lietuvos krašto apsaugos ministerija įsigijo per 80 „Unimog“ mašinų, kurios buvo aprūpintos specialia kariniams tikslams skirta įranga.

Kol „Unimog“ automobilių Lietuvoje dar nebuvo, signaliniai stulpeliai ir kelio ženklai buvo plaunami rankiniu būdu. Šios mašinos padėjo darbą mechanizuoti, dabar jį atlieka naujos kartos universalios kelių priežiūros mašinos.

„Unomog“ technika dabar sėkmingai naudojama tiesiant kelius, stiprinant, rekonstruojant jų dangas ir tvarkant gatves, prižiūrint kelkraščius ar pakeles.

Antanas GELGAUDAS

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (91)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Vežėjų akcija “STOP degalų kainų augimui” – naujų galimybių siekio pradžia

Egzotika

Į trasą išvažiuoja... robotai

Inovacijos

Cargo.LT– transporto ir krovinių birža

Jubiliejus

Valstybinė kelių transporto inspekcija paminėjo 15 metų sukaktį

Keliai Keleliai

„Unimog“ – vasaros kelių priežiūrai

Nauji modeliai

Švediškoji racionalizacija

Švediškoji racionalizacija

Patirtis

Metro pelningumą teks įrodyti

Perspektyvos

Miunchenas: milijoninis miestas be megapoliui būdingų problemų

Servisas

Naujos technologijos – nauji ir gedimai

Tendencijos

“Volkswagen” su MAN ir “Scania” – darnios plėtros kursu

Užsienyje

BMW – Bavarijos pasididžiavimo simbolis

Lietuvoje ir pasaulyje

Transporto priemonių, atvežtų iš JAV, registravimas

Transporto politika

Tikėtis malonių iš ES neverta

Technika

„Rainbow Ultima“ – moderniausia automobilių plovimo technologija

Muziejus

Degalų trūkumas ir kūrėjų fantazijos