Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

VKTI kontroliuoja sunkiasvores

Perkrauti miškovežiai

Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos patvirtino priemonių planа sunkiasvorių ir didžiagabaričių transporto priemonių kontrolei stiprinti. Ypatingas dėmesys skiriamas miškovežiams, kurių didžioji dalis vyksta į Tarptautinę jūros perkėlа Klaipėdoje. Iš čia mediena laivais išplukdoma į užsienio valstybes.

Nuo balandžio 1 iki birželio 30 dienos VKTI darbuotojai kartu su policijos, Valstybinės mokesčių inspekcijos pareigūnais patikrino 494 transporto priemones. Tarp jų buvo 165 miškovežiai. Iš patikrintų transporto priemonių 24 proc. viršijo leistinа bendrаjį svorį ar ašių apkrovas. Didesnė pusė (65 proc.) medienа vežusių transporto priemonių buvo per daug pakrautos ir neturėjo tam leidimų. Per tris mėnesius VKTI pareigūnai surašė 138 administracinių teisės pažeidimų protokolus, iš jų 91 - medienа vežusiems vairuotojams.

Komentuodamas kontroliuojant nustatytus pažeidimus VKTI viršininko pavaduotojas Eugenijus Ruškus teigė, kad mediena dažnai vežama tam nepritaikytomis ar perdirbtomis transporto priemonėmis, kurioms nustatyta tvarka neatlikta techninė ekspertizė, o tai kelia grėsmę eismo saugumui. Dažni atvejai, kai automobiliai neturi licencijos kroviniams vežti vidaus maršrutais. Pasitaikė, kad vairuotojai neturėjo įmonių vadovų patvirtintų instrukcijų dėl teisingo krovinių pakrovimo į transporto priemonę, jų išdėstymo bei tvirtinimo, kad kroviniai vežant nepasislinktų, neiškristų, o pati transporto priemonė kelyje išliktų stabili.

Reidas

Liepos 3 dienа VKTI Kauno skyrius surengė planinį reidа, į kurį buvo pakviestas ir žurnalo „Transporto pasaulis“ žurnalistas.

Reidas buvo surengtas siekiant nustatyti per daug pakrautas ar per didelių gabaritų transporto priemones, važiuojančias Kauno-Klaipėdos automagistrale bei šalia esančiais keliais. Jame dalyvavo VKTI Kauno skyriaus viršininko pavaduotojas Deivis Jaskovikas, vyresnysis inspektorius Andrius Sinica ir inspektorius Evaldas Kalikauskas. Jiems talkino Kauno miesto Eismo priežiūros tarnybos policijos pareigūnai, kurie sustabdydavo automobilius ir nukreipdavo juos į aikštelę kompleksiškai patikrinti.

VKTI pareigūnai atvažiavo specialiu automobiliu su priekaba, kur buvo sudėtos mobilios svarstyklės ir kompiuterinė įranga. Paruošti darbui svėrimo įrangа tetrunka penkias minutes, tam tereikia lygios asfaltuotos aikštelės.

Sveriamas automobilis turi užvažiuoti ant svarstyklių plokščių taip, kad būtų pasverta kiekviena transporto priemonės ašis. Svėrimo duomenys radijo bangomis perduodami kompiuteriui, kuris pakankamai tiksliai fiksuoja kiekvienos ašies apkrovа ir apskaičiuoja automobilio su priekaba bendrаjа masę.

VKTI iš viso turi penkis tokius specialius automobilius su mobiliomis svarstyklėmis. Jie gali būti naudojami visuose Lietuvos keliuose dienа ir naktį, žiemа ir vasarа. Darbа apsunkina tik liūtys ir dideli šalčiai.

Pareigūnai apie kontrolę

VKTI Kauno skyriaus pareigūnai atvirai ir dalykiškai pasakojo apie įprastas kontrolės procedūras reiduose. Jie suformuluoja užduotis policijos pareigūnams - stabdyti krovininius automobilius, kurie gali būti per daug pakrauti ar veža per didelių gabaritų krovinį. Toks automobilis nukreipiamas į šalia kelio esančiа aikštelę, inspekcijos pareigūnai paprašo vairuotojo pateikti darbo ir poilsio režimo apskaitos dokumentus, licencijos kortelę, techninės apžiūros talonа, transporto priemonės registracijos liudijimа ir kt. Inspektoriai taip pat pasveria ar pamatuoja transporto priemonę.

„Lietuvoje leistina sаstato bendroji masė - 40 tonų“, - sako VKTI Kauno skyriaus viršininko pavaduotojas Deivis Jaskovikas. - „Išimties tvarka 44 tonas gali sverti 40 pėdų konteinerius vežančios transporto priemonės. Vežėjai, gabenantys didesnį ar sunkesnį nei leistina krovinį, turėtų įsigyti specialų leidimа. Tokius išduoda VKTI, suderinusi su LAKD arba policija. Valstybės rinkliava už leidimа - 60 Lt., be to, paskaičiuojamas ir mokestis į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sаskaitа LR kelių priežiūros ir plėtros programai finansuoti, kurio tiksli suma apskaičiuojama įvertinus viršsvorį ir atstumа, kur reikia nugabenti krovinį. Jei vairuotojas neturi leidimo - jam skiriama Administracinių teisės pažeidimų kodekse numatyta 250-500 Lt bauda. Kadangi VKTI pareigūnai neturi teisės vietoje imti didesnę nei 200 Lt baudа, vairuotojui paskiriama diena, kada bus nagrinėjamas ATPK protokolas, taip pat atsižvelgiama į vairuotojo pageidavimа, kur jam patogiau atvykti - į VKTI poskyrį pagal gyvenamаjа ar įmonės registracijos vietа“.

VKTI inspektoriai leidžia tęsti kelionę už nubaustam vairuotojui. šiam leidimo pirkti nereikės, bet teks sumokėti mokestį - tiek, kiek būtų kainavęs leidimas. Pavyzdžiui Klaipėdoje buvo nubaustas vairuotojas, gabenęs rаstus, jo transporto priemonės bendroji masė siekė 77 tonas. Taigi teko sumokėti ne tik ATPK numatytа baudа, bet ir pakloti už viršsvorį dar daugiau nei 5000 Lt.

Pareigūnai teigė, kad dažniausiai perkrautų transporto priemonių bendroji masė siekia iki 45 tonų ir jiems tai papildomai kainuoja apie 1000 Lt.

Per pirmаjį šių metų pusmetį VKTI Kauno skyriaus pareigūnai patikrino apie 200 transporto priemonių, iš kurių 30 nubaudė už per didelį svorį. Medienа vežę automobiliai sudarė apie 25 proc.

Pareigūnai teigė, kad viršsvorio problemа sukelia vidaus maršrutais važiuojančios transporto priemonės. Mat į užsienį važiuojančios transporto priemonės tikrinamos ir pasienyje, ir užsienio valstybėse, todėl esant neišvengiamai kontrolei tarptautiniais maršrutais krovinius gabenantys automobiliai neviršija leistino svorio arba jų savininkai įsigyja reikalingus leidimus.

Pažeidėjai

Reido dienа pirmiausiai buvo patikrintas UAB „Dinapolis“ vilkikas, vežęs kombainа. Krovinio aukštis neviršijo leistinų 4 m, o plotis buvo per didelis - siekė 3,20 m (leistinas - 2,55 m). Už tai teks sumokėti baudа ir mokestį už krovinio gabaritų viršijimа.

Pasvėrus metalo laužа vežusį vilkikа paaiškėjo, kad jo bendroji masė viršija leistа trimis tonomis. Skaldа vežusi transporto priemonė pažeidė leistinа ašių apkrovа.

Pervažiavus į kitа kontrolės vietа vėl buvo tikrinami krovininiai automobiliai. šįkart VKTI pareigūnai nustatė pažeidimų dėl pavojingų krovinių gabenimo dokumentų forminimo, viršsvorio ir kt. Grįžus į ankstesnio tikrinimo vietа buvo užfiksuoti du automobiliai vežę medienа, kurių bendroji masė viršijo maksimaliai leistinа daugiau nei trimis tonomis. Iš visų tа dienа patikrintų dvylikos transporto priemonių septynioms nustatyti pažeidimai.

VKTI interneto tinklalapyje www.vkti.lt surašyti nustatyti pažeidėjai, gabenę per didelį ar per sunkų krovinį.

Autoriaus nuotraukos

Vidmantas KLIUKAS

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (31)

"Linava" informuoja

Bulgarija

Bulgarija

Lenkija

LINAVA

LINAVA

Turkija

Vengrija

Vokietija

Vokietija

Aktualijos

VKTI kontroliuoja sunkiasvores

Gaisrai

AUTOMOBILIAI DEGA, BET LIEPSNOS PALIEKA PėDSAKų

Idėjos

Tikrai praktinis mokymas

Keliai

Naujoji kelių mokesčių sistema Vokietijoje: paprasta ir praktiška

šalies keliai bus kokybiškesni

Nauji modeliai

STRALIS, jo broliai ir pusbroliai

Psichologija

KALBA - žMOGAUS SIELOS VEIDRODIS

Specialioji technika

Nauji kranai iš moderniausios pasaulyje gamyklos

Užsienyje

Chaosas, problemos ir pavojus poilsio aikštelėse

Lietuvoje ir pasaulyje

ADAC - 100 metų jubiliejus

Darbdavių konfederacija siūlo supaprastinti užsakomųjų reisų organizavimo ir vykdymo tvarkа

KraZ - statybų rinkai

Lenkijos ir Lietuvos kelių transporto bendros komisijos posėdiS

NEVAžIUOK NEUžSISEGęS SAUGOS DIRžO!

Pašalinta paskutinė kliūtis lietuviškos kiaulienos

Pasiektas kompromisas

PATIKSLINIMAS

Varžėsi autobusų vairuotojai

Transporto politika

Auga transporto tinklų paklausa

Lietuvos pozicija išdėstyta Liuksemburge

Schmitz Cargobull puspriekabes renkasi vis daugiau vežėjų. Kodėl?

Sėkmingai bendradarbiauja Lietuva ir Norvegija

Žinotina

TRANSPORTO ACQUIS. KAS TAI? (2)

Keleivinis transportas

Bendrovė „VILNIAUS TROLEIBUSAI“ - jauniausia asociacijos narė

Technika

Iš jūros jachtos į - miškavežį

Teisė

Atostogos pagal naujаjį darbo kodeksа

Sveikata

AVARIJOS PRIEžASTIS - AKINIAI

Muziejus

Tikrieji „Volvo“ prasidėjo nuo „titanų“ ir „vikingų“