Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Auga transporto tinklų paklausa

Susisiekimo ministras Zigmantas Balčytis ir Susisiekimo ministerijos valstybės sekretorius Alminas Mačiulis liepos 3-6 d. dalyvavo neformaliame Europos transporto ministrų susitikime Neapolyje, kuriame buvo svarstoma Europos Komisijos sudarytos Aukšto rango pareigūnų darbo grupės ataskaita apie Europos transporto tinklų peržiūrа.

Diskusijose ministrai aptarė įvairius transeuropinių transporto tinklų (TEN-T) plėtros klausimus, tarp kurių - transporto infrastruktūros Europos šalyse planavimas, projektų finansavimas, jų priežiūra ir atnaujinimo mechanizmai, aplinkosaugos problemos transporto sektoriuje, bendri visai Europai infrastruktūros projektų vertinimo kriterijai, galimybės ES transporto tinklа atverti šiaurės Afrikos ir Artimųjų Rytų rinkai ir kt.

Z. Balčytis išdėstė Lietuvos pozicijа dėl ataskaitoje pateiktų visai Europai svarbių prioritetinių projektų, numatytų vykdyti iki 2020 metų. Lietuvos ministro nuomone, jie atitinka tik dalies TENT-T interesus. Išplėstoje Europoje auga transporto tinklų paklausa, todėl labai svarbūs tampa transeuropiniai bei regioniniai projektai, skirti trūkstamoms transporto tinklų  grandims kurti. Lietuvai aiškus ES infrastruktūros plėtros poreikis artimiausiems planavimo laikotarpiams - 2007-2013 ir 2013-2020 metams.

Z. Balčytis pažymėjo, kad Europos komisija turi spręsti prioritetinių projektų įgyvendinimo ES centre vėlavimo ir didėjančio poreikio plėsti TEN-T tinklus į naujas Europos Sаjungos šalis problemа. Didelė Europos Sаjungos plėtra reikalauja naujos infrastruktūros paneuropiniuose transporto koridoriuose, kuriais naujos ES šalys galėtų jungti savo transporto tinklus su TENT-T narių senbuvių tinklais. Taip pat reikia gerinti jungtis ir tarp naujųjų Europos Sаjungos narių. Tai pagerintų susisiekimа tarp periferinių ir centrinių ES regionų šalių. Remdamasis Baltijos šalių pavyzdžiu, ministras mano, kad atidėliojant šio regiono šalių  geležinkelio jungties su Vidurio Europos šalimis plėtros pradžiа, atsiras  kliūčių plėtoti multimodalinį transportа, naudojant patogų ir nepavojingа aplinkai susisiekimа geležinkeliais. Tai neskatins prekių ir žmonių judėjimo vidaus rinkoje. Geležinkelių susisiekimas Pietų kryptimi buvo atgaivintas tik 1992 metais. Todėl Baltijos  šalių transporto ministrai susitikime pasirašė Ketinimų protokolа, kviečiantį imtis bendrų veiksmų sprendžiant regione egzistuojančiа problemа.

Lietuvos susisiekimo ministras  taip pat kalbėjo, kad transporto investicijų poreikių įvertinimo programos (TINA) tinklo plėtros koncepcija, parengta 2001 m., yra orientuota  iki 2015 m., o Aukšto lygio grupės numatyti tikslai - iki 2020 m. Tačiau, sakė jis, gyvenimas reikalauja aptartus projektus įgyvendinti iki numatytų terminų.

Infrastruktūros planavimo klausimu Lietuva laikosi pastovios ir tęstinos pozicijos, paremtos TINA tinklo plėtros gairėmis ir principais - jo procesas atitiko bendrus visų 11 ES šalių ir Europos Komisijos interesus, visos šalys, siekdamos efektyvesnių veiksmų, susijungė į tris regionines sritis, buvo gerai apskaičiuotas laiko limitas, finansavimas ir reikalingos paslaugos.Visi siūlomi transporto tinklo komponentai bei tvarkaraščiai buvo derinami tarp šalių. Lietuva pakvietė kaimynines šalis savo veiksmuose laikytis šių principų.

Baigdamas ataskaitos apžvalgа,

Z. Balčytis pareiškė, kad Lietuva pritaria idėjai įkurti teikiamų projektų monitoringo  institucijas, taip pat jūrų greitkelio koncepcijai, prioritetinei geležinkelių transporto tinklo plėtrai, siūlymui naudotis naujomis nepavojingomis aplinkai aukštos technologijos transporto sistemomis.

Transeuropinio transporto tinklo gairių peržiūra - sudėtingas ir sunkus uždavinys. Bet Lietuvos susisiekimo ministras tikisi, kad naujos gairės atspindės visos išplėstos Europos Sаjungos šalių interesus.         

Susisiekimo ministerijos

ryšių su visuomene skyrius

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (31)

"Linava" informuoja

Bulgarija

Bulgarija

Lenkija

LINAVA

LINAVA

Turkija

Vengrija

Vokietija

Vokietija

Aktualijos

VKTI kontroliuoja sunkiasvores

Gaisrai

AUTOMOBILIAI DEGA, BET LIEPSNOS PALIEKA PėDSAKų

Idėjos

Tikrai praktinis mokymas

Keliai

Naujoji kelių mokesčių sistema Vokietijoje: paprasta ir praktiška

šalies keliai bus kokybiškesni

Nauji modeliai

STRALIS, jo broliai ir pusbroliai

Psichologija

KALBA - žMOGAUS SIELOS VEIDRODIS

Specialioji technika

Nauji kranai iš moderniausios pasaulyje gamyklos

Užsienyje

Chaosas, problemos ir pavojus poilsio aikštelėse

Lietuvoje ir pasaulyje

ADAC - 100 metų jubiliejus

Darbdavių konfederacija siūlo supaprastinti užsakomųjų reisų organizavimo ir vykdymo tvarkа

KraZ - statybų rinkai

Lenkijos ir Lietuvos kelių transporto bendros komisijos posėdiS

NEVAžIUOK NEUžSISEGęS SAUGOS DIRžO!

Pašalinta paskutinė kliūtis lietuviškos kiaulienos

Pasiektas kompromisas

PATIKSLINIMAS

Varžėsi autobusų vairuotojai

Transporto politika

Auga transporto tinklų paklausa

Lietuvos pozicija išdėstyta Liuksemburge

Schmitz Cargobull puspriekabes renkasi vis daugiau vežėjų. Kodėl?

Sėkmingai bendradarbiauja Lietuva ir Norvegija

Žinotina

TRANSPORTO ACQUIS. KAS TAI? (2)

Keleivinis transportas

Bendrovė „VILNIAUS TROLEIBUSAI“ - jauniausia asociacijos narė

Technika

Iš jūros jachtos į - miškavežį

Teisė

Atostogos pagal naujаjį darbo kodeksа

Sveikata

AVARIJOS PRIEžASTIS - AKINIAI

Muziejus

Tikrieji „Volvo“ prasidėjo nuo „titanų“ ir „vikingų“