Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Dar daugiau „žvaigždučių“ ant autobusų

Turistinių autobusų klasifikacinę sistemą 1985-aisiais priėmė Tarptautinė kelių transporto sąjunga (IRU). Jos tikslas – nustatyti vieningus ir aiškius šių transporto priemonių komforto kriterijus.Autobusams gali būti suteikta vienos, dviejų, trijų ir keturių žvaigždučių kategorijos.

Lietuva prie IRU turistinių autobusų klasifikavimo sistemos prisijungė 1998 m., pirmieji autobusai klasifikuoti 1999-aisiais.

Komisija, kurią sudaro ne tikasociacijos „Linava“, bet ir Valstybinio turizmo departamento, Valstybinės kelių transporto inspekcijos bei Lietuvos turizmo asociacijos specialistai, šiais metais privalėjo apžiūrėti 53 įvairių šalies įmonių autobusus.

Sausio mėn. komisija dirbo Kaune, kur įvertinti septyniolika bendrovės „Kautra“ autobusų ir vienas Marijampolės autobusų parkui priklausantis autobusas. Vienuolikai kauniečių autobusų suteikta keturių, šešiems – trijų žvaigždučių kategorija. Marijampolės autobusų parko transporto priemonė įvertinta trimis žvaigždutėmis. Balandžio mėnesį įvertintas Utenos autobusų parko „Temsa Safari“. Jam suteikta aukščiausia – keturių žvaigždučių – kategorija.

Derlingiausias klasifikavimo komisijai buvo gegužės mėnuo – tuomet darbuotasi Klaipėdoje, Šiauliuose bei Mažeikiuose. Šeši klaipėdiškių autobusai įvertinti keturiomis ir šeši – trimis žvaigždutėmis. Vienas trijų žvaigždučių įvertinimą gavęs autobusas klasifikuotas pirmą kartą.

Šiaulių UAB „Busturas“ keleiviams gali pasiūlyti penkis keturių ir keturis trijų žvaigždučių autobusus. Iš jų vienas autobusas klasifikuotas pirmą kartą, jam suteikta aukščiausia komforto kategorija. Šeši mažeikiškių autobusai įvertinti trijų ir vienas – keturių žvaigždučių kategorija.

Šį mėnesį sertifikatų galiojimas baigiasi vilniečių UAB TOKS. 2007 m. jie klasifikavo du keturių ir keturis trijų žvaigždučių autobusus.

„Keleivinio transporto įmonės kasmet autobusų klasifikuoja daugiau. Gaila, kad šia paslauga dar per mažai domisi turizmo bendrovės – ir šiemet nė viena nepareiškė noro įvertinti savo autobusus pagal vieningą IRU priimtą sistemą“, – apgailestavo asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyriaus vadovas Eugenijus Stolovickis.

Galima tikėtis, kad keleivių vežėjus bei turizmo bendroves įvertinti autobusus pagal vieningus reikalavimus transporto priemones paskatins naujoji IRU siūloma autobusų klasifikavimo sistema. Joje ketinama įteisinti penkių žvaigždučių sistemą, autobusų apžiūrą atlikti kas dvejus metus – tuo pačiu sumažėtų mokestis už klasifikavimo paslaugą. Ketinama supaprastinti dokumentaciją, administracines procedūras. Lenteles su žvaigždutėmis, tvirtinamas ant autobusų šonų, kurios dabar atkeliauja iš IRU, būtų galima gaminti Lietuvoje. IRU vadovų nuomone, daugiau dėmesio turėtų būti skiriama vežėjų motyvacijai. Įdiegus naująją sistemą, vežėjai, įvertinę transporto priemones pagal vieningą sistemą, gautų iš to konkrečios naudos.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Vežėjų žinios"
Birželis Nr. 11 (167)

"Linava" informuoja

Naujienos

Rinkos naujienos

Naujienos

Rytų rinkoje

Naujienos

Vž informacija

Dar daugiau „žvaigždučių“ ant autobusų

Nauji teisės aktai

Bendrasis pagalbos centras

Darbo santykiai

Ekspertizė

Gyvenamosios vietos deklaravimas

Keleivinis transportas

Mokesčiai

Muitinė

Sodra

Vyriausybė

Muitinėje

Naujienos

Susisiekimo ministerijoje

Susitikimas su Ukrainos, Vokietijos ir Švedijos transporto ministrais

Vilniuje atidarytas Geležinio Vilko gatvės tęsinys iki Molėtų plento