Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Taupo pinigus, saugo gamtą

Pavasarį vykusioje komercinio transporto parodoje “TransBaltica” tarp ją aplankiusių svečių iš užsienio buvo du Argentinos bendrovės “Colven” atstovai –pardavimo Europoje vadovas Migelis Prieto (Miguel Prieto) ir technikos departamento vadovas Chorche Romero (Jorge Romero). Ko gero, nedaug mūsų šalyje atsirastų žmonių, žinančių, kuo užsiima ši bendrovė. Tačiau jei pasakytume, kad joje tarp kitų automobilininkams itin reikalingų prietaisų gaminami ir autonominiai kondicionieriai “Viesa”, iš karto taptų aiškiau, su kuo ir apie ką bus šis interviu.

-Argentinos automobilių pramonė Europoje pažįstama palyginti nedaug, tad šiek tiek nuostabu, kad “Colven” bendrovėje pagaminti autonominiai “Viesa” kondicionieriai taip sparčiai plinta. Gal pristatytumėt šią bendrovę mūsų skaitytojams?

-Iš tikrųjų yra daugybė daiktų, iš kurių pasaulis Argentiną pažįsta kur kas geriau negu iš automobilių pramonės gaminių. Tačiau “Viesa” autonominiai kondicionieriai prieš keletą dešimtmečių peržengė Argentinos sienas ir pamažėle ėmė plisti po visą pasaulį. Tai dar kartą įrodo, kad net puikiai idėjai reikia tinkamo laiko ir tinkamų sąlygų.

-O ką šiuo atveju reiškia tinkamas laikas ir tinkamos sąlygos?

-Tokius, gal tik techniniu požiūriu paprastesnius, kondicionierius “Colven” gamina jau daugiau kaip 35-erius metus. Tačiau prisiminkime, kiek anksčiau kainavo kuras ir kiek buvo šnekama apie ekologiją? Degalai buvo pigūs, o ekologinės problemos tik brendo arba žmonės jų pavojaus dar neįžvelgė. Turtinga Europa ir Šiaurės Amerika degalus naudojo netaupydama, dėl ekologinių problemų galvos niekam neskaudėjo, tad vandenį garinantys kondicionieriai nelabai kam buvo įdomūs. Dabar situacija pasikeitė iš esmės: Europa kraupsta iš siaubo, matydama, kokiais tempais kasdien kyla degalų kaina ir kas atsitiko, kai tiek laiko apie gamtosaugą buvo vien tik kalbama, bet iš esmės nieko nedaroma. Ir štai rezultatai: šiandien vien Argentinoje yra vos ne tiek pat “Viesa” kondicionierius montuojančių ir techninę priežiūrą atliekančių servisų, kiek visoje Europoje sykiu paėmus. Duomenų nėra, tačiau, ko gero, atitinkamai tokiu pačiu santykiu rastume ir pačių kondicionierių.

-Tad jie Argentinoje labai populiarūs?

-Jei reikėtų daiktus ir reiškinius suskirstyti pagal jų populiarumą, tai Argentinoje, be abejonės, būtų futbolas, “Coca-cola” ir “Viesa”. Tai, žinoma, juokais, tačiau šioje šalyje pamatyti sunkvežimį, transporterį, traktorių ar kitą didesnę už lengvąjį automobilį transporto priemonę be “Viesa” taip pat reta, kaip Europoje su tokio kondicionieriaus ”kepure”. Tai, beje, pasakytina ir apie padangų centrinę oro slėgio kontrolės sistemą “Vigia”, kurią taip pat gamina “Colven”. Beje, pietų Europa (Ispanija, Portugalija, Prancūzija) jau spėjo įvertinti ir šios sistemos privalumus, tad retas kuris sunkvežimis jos neturi. Esame tikri, ateis metas ją pripažinti visai Europai, tik padangos čia kol kas per pigios...

-Pigios???

-Jeigu oro slėgio kontrolė patikima vairuotojui, vadinasi, jos dar per pigios. Kai dar pabrangs, vežėjai labiau ims pasitikėti automatinėmis slėgio kontrolės sistemomis, kurios patikimiau negu vairuotojas seka ir automatiškai reguliuoja slėgį padangose, o juk nuo to didžia dalimi priklauso jų rida.

-Tada, ko gero, metas grįžti į mūsų pokalbio pradžią, juk žadėjome skaitytojams papasakoti apie “Colven” bendrovę...

-Ją 1970 metais įkūrė du argentiniečiai, kurį laiką dirbę vienas Detroite mechaniku, kitas Kalifornijoje programuotoju. Jų veiklos pradžia – senas garažas, kuriame kompanionai sukūrė slėgio sunkvežimių padangose kontrolės sistemą “Vigia”. Ji turėjo pasisekimą ir greitai paplito. Tačiau Argentinos klimatas partneriams pakišo mintį atvėsinti orą didžiųjų transporto priemonių kabinose senai žinomu principu – garinant vandenį. Juk dykumų gyventojai, siekdami atvėsinti gėrimus arba netgi savo galvą, apsuka juos sudrėkinta medžiaga - garuodamas vanduo šaldo. Kam naudoti brangų freoną, kai aplink pilna pigaus vandens? Ir sukūrė “Viesa”, iš pradžių – gana primityvią, o vėliau – orą ne tik atvėsinančią, bet ir jį išvalančią.

-Tad sėkmei pakako laiku pastebėto fizikos dėsnio?

-Daugybė žmonių tuos dėsnius ne tik pastebi, bet ir moka pritaikyti buityje. O pramonininkui reikia sugebėjimų tuos dėsnius pritaikyti milijoniniais tiražais gaminamuose prietaisuose. Dabar Argentinoje, Santa Fe mieste esančioje gamykloje kiekvieną savaitę surenkama apie 500 “Viesa” autonominių kondicionierių. 200 iš jų iškeliauja į Europą, kiti – į likusį pasaulį nuo Šiaurės Amerikos iki Australijos.

-Tačiau tame pasaulyje mašinos tokios skirtingos, negi ta pati “Viesa” tinka ir Europai, Amerikai, Afrikai, Australijai?

-Tinka. Pirmiausia fizikos dėsniai galioja visame pasaulyje, o ne atskirose jo dalyse. Antra – visi sunkvežimiai, traktoriai ir t.t. turi stogus, kuriuose yra arba gali būti montuojami liukai. “Viesa” montuojama liuko vietoje. Gamyklos inžinieriai atidžiai seka sunkiosios technikos raidą, tad kiekvienas naujas serijinis Europos arba Amerikos sunkvežimis jau turi atitinkamą autonominio kondicionieriaus “Viesa” modifikaciją. Beje, MAN, “Scania” bei “Volvo” pirkėjams jau siūlo tokius kondicionierius kaip papildomą įrangą. Gamintojai, žinodami, kad gamykla Argentinoje jau senokai turi ISO 9001 sertifikatą, pasitiki ja ir drąsiai rekomenduoja savo klientams.

-O kas jus sieja su Lietuva?

-Bendrovė “Amber Cargo”. Anksčiau nei apie ją, nei apie Lietuvą nelabai ką težinojome. Tačiau kai per pirmuosius darbo metus šioje mažulytėje šalyje buvo parduota beveik tiek pat kondicionierių, kaip ir Vokietijoje, ėmėme domėtis, gal čia kokios nors klimato anomalijos. Pasirodo, nieko panašaus – klimatas kaip ir visoje Europoje, tačiau jūsų vežėjai, ko gero, moka geriau skaičiuoti, negu kolegos kur nors kitur.

-Kokias matote “Colven” perspektyvas mūsų šalyje?

-Dideles. Labai... Jau dabar “Amber Cargo” turi distributoriaus teises Baltijos šalyse ir Rusijoje, vedamos derybos dėl atstovavimo Ukrainoje. O netolimoje (tikimės) ateityje Lietuvoje turėtų būti įkurtas centras, platinsiantis “Colven” produkciją visoje Vidurio bei Rytų Europoje. Kai jis bus įkurtas, konteineriai su “Colven” gaminiais keliaus ne kaip dabar į Madridą, o tiesiai į Lietuvą. Tikimės, kad tas laikas – ne už kalnų.

-Dėkoju už pokalbį.

Kalbėjosi Kęstutis Bruzgelevičius

"Transporto pasaulis"
Gegužė Nr. 5 (89)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Asociacijos “Linava” XVIII kongresas: kelių transportas – darnios plėtros pagrindas

Ekologija

Taupo pinigus, saugo gamtą

Įkurtuvės

Lietuvos centre – nauja autobusų stotis

Jubiliejus

Kauno vežėjų klubui – 10 metų!

Keliai Keleliai

Geri keliai – brangūs keliai

Mūsų kalba

Skolinti transporto vadybos ir ekonomikos žodžiai

Servisas

Vežėjai palankiai įvertino UAB "Linavos" servisas platinamas degalų korteles

Stambiu planu

Po TGX ženklu...

Užsienyje

Kelių transporto verslas ir tendencijos Vokietijoje

Lietuvoje ir pasaulyje

FIAT transporterių sėkmė

UAB “Guminta” įteiktas kokybės vadybos sertifikatas

Transporto politika

Kelių transportas: realijos ir perspektyvos

Žinotina

„Kautroje“ – kvalifikuotos tachografų patikros paslaugos

Perspektyvos

Pristatytos Vokietijos uostų galimybės

Technika

Biokuras: ant permainų slenksčio?

Kronika

NUO KONGRESO IKI KONGRESOASOCIACIJOS „LINAVA“ VEIKLOS KRONIKA 2007 m. gegužės 18–2008 m. gegužės 9 d.

Teisė

LAT praktika vežėjų bylose

Muziejus

Automobilizmas Japonijoje – gerai išmokta pamoka