Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

“MAN Nutzfahrzeuge“ – nugalėtojas įvaizdžio srityje

Šis prekių ženklas turi geriausią reputaciją tarp Vokietijos sunkvežimių gamintojų –tai rodo transporto sektoriuje atlikta 400 reprezentatyvi sprendimus dėl automobilių parko priimančių asmenų, ekspeditorių, pramonės ir prekybos atstovų apklausa.

„TNS Emnid“ rinkos tyrimų instituto savaitinio žurnalo „VerkehrsRundschau“ užsakymu atliktos reprezentatyvios apklausos, kurioje buvo apklausta 400 sprendimus dėl automobilių parko priimančių asmenų, ekspeditorių, pramonės ir prekybos atstovų, išvada: “MAN Nutzfahrzeuge“ reputacija geriausia tarp visų sunkvežimių gamintojų. Liūtą vaizduojančio prekių ženklo pripažinimas ir įvaizdis leido jam iškovoti pirmąją vietą.

Vadinamoji įvaizdžio skalė rodo rinkos pasitikėjimą svarbiausiais prekių ženklais komercinių transporto priemonių sektoriuje. Anot „Emnid“ tyrimo, vertinant bendrovės įvaizdį dar vienas vis svarbesniu tampantis veiksnys šalia gaminių kokybės ir klientų orientavimo – bendrovės požiūris į aplinką.

Vilkiko ratus suka dujos

Olandijos transporto įmonė „Vos Logistics“ praėjusių metų pabaigoje pradėjo eksploatuoti neįprastą vilkiką:

„Mercedes-Benz Econic“ ratus suka gamtinėmis dujomis varoma 280 AG jėgainė. Degalai naudojami skystu pavidalu, t. y. kaip ir suskystintos natūralios dujos LNG (Liquid Natural Gas).

Kadangi gamtinės dujos suskystėja tik esant – 161C° temperatūrai, iš abiejų pusių prie rėmo įtaisyti degalų bakai nuolat šaldomi. Ženkliai padidėjęs suskystintų dujų tankis leidžia sukaupti didelį kiekį energijos, kurios pakanka nuvažiuoti 600 – 800 km.

Tačiau ekologiško vilkiko savininkams iškilo problema – kur prisipilti degalų? Kadangi kol kas vienintelė visoje Europoje suskystintų gamtinių dujų degalinė veikia tik Barselonoje, „Vos Logistics“ firmai teko įsirengti savo LNG degalų kolonėlę. Dviejų suskystintomis dujomis įmonėje pripildytų bakų pakanka važinėjant Olandijos vidaus maršrutais.

Be to, „Mercedes-Benz Econic“ nuo savo giminaičių skiriasi ir neįprasta dviaukšte kabina. Virš tradicinės pažemintos kabinos iki puspriekabės aukščio įrengtas aerodinamiškos formos miegamasis vairuotojui arba jo pamainininkui.

Panašūs, bet skirtingi trynukai

Nuo kovo pradžios Europos rinkoje pasirodė labai panašios konstrukcijos ir išvaizdos mažųjų transporterių šeimynos trynukai: „Peugeot Bipper“, „FIAT Fiorino“ ir „Citroen Nemo“. Būsimiesiems klientams jau paskelbtos ir jų kainos: „Peugeot Bipper“ su 1,4 l 73 AG varikliu kainuoja nuo 9900 eurų, kitas PSA gamintojų atstovas „Citroen Nemo“ – nuo 9950 eurų, o „FIAT Fiorino“ – 9750 eurų. Daugiau skirtumų turi PSA ir FIAT gamintojų trynukai su dyzelinėmis jėgainėmis. „Bipper“ su 1,4 l 68 AG HDi varikliu kainuoja 11 140 eurų, „Nemo“ – 300 eurų pigiau. Šiek tiek didesne (7 AG) galia ir didesniu sukimo momentu 30Nm iš trynukų išsiskiria „FIAT Fiorino“. Šis energingas mažylis su dyzeliniu 1,3 l „Multijet“ varikliu pasiekia 75 AG ir 190 Nm sukimo momentą.

Naujos kartos padangų slėgio kontrolės sistema

Tik septynis gramus sveriantis padangų oro slėgio kontrolės daviklis padės užtikrinti didesnį sunkvežimių saugumą. Skirtingai nuo ankstesnės sistemos, kai „Continental“ gamintojų padangų oro slėgio matavimo įtaisas buvo montuojamas ant ratlankio, naujos kartos daviklis bus įtaisytas padangos protektoriaus vidinėje pusėje. Į jį bus galima įvesti padangų tipo, leidžiamos apkrovos arba rekomenduojamo slėgio duomenis.

Pasak gamintojų, daviklyje sukaupta informacija automatiškai perduodama į ABS ir ESP sistemas, tai leis ženkliai sumažinti sunkvežimio stabdymo kelią.

Ankstesnės sistemos padangų oro slėgio kontrolės daviklis pradedant važiuoti užfiksuodavo ir įrašydavo į atmintį esamą padangos apkrovą. Jeigu dėl kelio dangos, krovinio savybių ar kokių nors kitų priežasčių netikėtai pasikeisdavo važiavimo sąlygos, vairuotojui tekdavo sustoti. Naujoji sistema visus pokyčius fiksuos automatiškai, todėl stabdyti sunkvežimio dėl slėgio padangose vairuotojui nebereikės.

Naujos kartos padangų oro slėgio kontrolės sistema rinkoje turėtų pasirodyti ateinančiais metais.

Parengė Tomas LABŽENTIS

"Transporto pasaulis"
Balandis Nr. 4 (88)

"Linava" informuoja

ASOCIACIJOS “Linava” XVIII KONGRESAS

Kronika

Aktualijos

Kaip padidinti logistinių įmonių veiklos efektyvumą

Keleivininkų pasitarime – aktualijos bei rinkimai

Regioniniai susirinkimai:verslo situacijos apžvalga ir rinkimų rezultatai

Eismas

Saugaus eismo užtikrinimas – ilgas ir sunkus procesas

Grėsmė

Rusijoje – dar viena grėsmė vairuotojams

Idėjos

Patogūs namai – ir darbui, ir poilsiui

Iškilmės

Veteranų klubas išaugo iš kūdikio marškinėlių

Keliai Keleliai

Kas už ką atsako?

Mūsų kalba

Svetimieji transporto srities žodžiai

Užsienyje

Jie keičia Žemės veidą

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Naujienos

Keleivinis transportas

Megapolio patirtis

Technika

Naujas ašių apkrovimo indikatorius

Teisė

Administracinės sankcijos neblaiviems vairuotojams

Muziejus

Automobilizmas Japonijoje – gerai išmokta pamoka