Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Rusijoje – dar viena grėsmė vairuotojams

Didžioji mūsų vežėjų dalis verčiasi gabendami krovinius į Rusiją. Nors šios šalies keliai vis dar nėra saugūs, o muitinės bei policija dažnai dirba ne vežėjų naudai, sugebėjimas bendradarbiauti su Rytų šalimis yra vienas iš Lietuvos krovinių gabentojų kozirių. Tačiau ten mūsų vairuotojų vis dar laukia galybė pavojų – tai patvirtino ir ką tik Pamaskvyje vienos Kauno transporto įmonės vairuotojui nutikusi neįtikėtina istorija.

Kruopščiai renkasi būsimas aukas

Neseniai per vieną iš Rusijos televizijų galėjome matyti laidą apie tai, kaip šioje šalyje veikia eismo įvykius imituojančios nusikalstamos grupuotės. Nusikaltimo schema nesudėtinga: pasirenkamas apyamžis vairuotojas su žiguliuku, kuris išvažiuoja į trasą tik prasidėjus sodininkų sezonui, tad itin įdėmiai ir pernelyg nesidairydamas aplinkui stebi kelią. Susilyginę su potencialios aukos automobiliu, nusikaltėliai per savosios mašinos langą meta tuščią plastikinį butelį, sukeliantį netikėtą garsą ir priverčiantį vairuotoją stabdyti. Tada žmogeliui pranešama: neatsargiai elgeisi kelyje ir apgadinai mūsų ką tik įsigytą brangų automobilį. Kad vairuotojui nekiltų minčių kviesti policiją, jam išsyk pasiūloma pavažiuoti į šalį ir viską aptarti. Kai pasitraukiama iš tariamos avarijos vietos ir žmogelis praranda bet kokią galimybę ieškoti teisybės, iš jo pareikalaujama užmokesčio neva padarytiems nuostoliams padengti. Įbaugintas vairuotojas paprastai nė nebando aiškintis ar kreiptis į teisėsaugos institucijas: surenka paskutines šeimos santaupas, jei trūksta, pasiskolina iš kaimynų ir nuolankiai sumoka nusikaltėlių reikalaujamą sumą, neretai siekiančią dešimtis tūkstančių rublių.

Į panašią situaciją visai neseniai pateko ir vienos iš Kauno transporto įmonių vairuotojas Rimvydas. Tiesa, iki pensijos jam dar toli, tačiau šiame eismo įvykyje pagrindinį vaidmenį suvaidino ne vairuotojo amžius, o lietuviški krovininio automobilio numeriai.

Bando išgąsdinti

Stovėjau nesibaigiančioje spūstyje Maskvos žiede. Iki reikalingo išvažiavimo – apie šimtas metrų. Per vilkiko veidrodėlį pamačiau prie kabinos pribėgantį žmogų, kuris apžiūrėjo mašiną ir dingo. Pajudėjau važiuoti, ir staiga kelią vilkikui užkirto naujutėlaitis mersedesas. Iš jo iššokę trys žaliūkai pradėjo šaukti, kad apibrozdinau jų mašiną ir puolė plėšti kabinos dureles. Laimė, spėjau nuspausti durų užrakto mygtuką“, – pasakojo Rimvydas.

Toliau situacija klostėsi it holivudiškame veiksmo filme: vienas iš nusikaltėlių, negalėdamas atidaryti kabinos durelių, išsitraukė beisbolo lazdą ir tvojo į šoninį stiklą. „Volvo“ gamintojų garbei reikia pasakyti, kad šis suvirpėjo, bet smūgį atlaikė. Tuomet vyrukas iš visų jėgų trenkė į priekinį kabinos langą. Šįkart stiklas suaižėjo. „Ne juokais išsigandau. Mano autotraukinį iš muitinės Maskvoje lydėjo krovinio gavėjų atstovas, tačiau jis spėjo nuvažiuoti gerokai į priekį. Pirmiausia paskambinau jam“, – pasakojo nukentėjęs vairuotojas. Maskvietis, įvertinęs situaciją, liepė Rimvydui jokiu būdu nelipti iš mašinos ir laukti milicijos, kurią tuoj pat iškvietė.

Netrukus atvažiavo milicijos automobilis. „Tada drįsau išlipti iš mašinos. Trys „kvadratiniai“ vyrukai ėmė vienas per kitą aiškinti milicininkui, kad apibrozdinau jų mersedesą. Savo nelaimei, prieš tai buvau šiek tiek apibraižęs vilkiko dureles – tai, ko gero, ir paskatino nusikaltėlius pasirinkti mano automobilį. Mačiau, kaip per daug nesislėpdami nusikaltėliai padavė milicininkui pinigus“, – pasakojo Rimvydas. Jis dar bandė skųstis teisėsaugos atstovui dėl sudaužyto vilkiko stiklo, tačiau šiam tai įspūdžio nepadarė: gana abejingai apžiūrėjęs neva nukentėjusio mersedeso salono vidų bei bagažinę ir neradęs nusikaltimo įrankio – beisbolo lazdos – milicininkas padarė išvadą, kad lietuvis į Rusiją atvažiavo jau netvarkingu automobiliu.

Teisėtvarkos atstovas pernelyg nesismulkino ir dėl kitų eismo įvykio aplinkybių: nė nebandė aiškintis, ar atitinka abiejų mašinų įbrėžimų aukštis, vieta ir pobūdis. „Gal kaltas, gal nekaltas“, – tarsi burdamas svarstė. Galų gale, it nuplėšęs paskutinį ramunėlės lapelį, apsisprendė: kaltas. Kadangi „Volvo“ buvo apdraustas, už tariamos avarijos nuostolius tariamiems nukentėjusiesiems sumokės draudimo bendrovė. Vairuotojui iš Lietuvos skirta bauda už spūsties Maskvos žiede sudarymą. „Toliau aiškintis nemačiau prasmės – buvo matyti, kad teisybės nerasiu. Norėjosi kuo greičiau viską baigti ir važiuoti savais keliais. Vyrukai elgėsi agresyviai, todėl džiaugiausi išnešęs sveiką kailį“, – sakė Rimvydas.

Elgėsi teisingai

Kaip vėliau papasakojo įmonės, į kurią gabentas krovinys, atstovas, Pamaskvyje veikia mažiausiai šešios tokios avarijų imituotojų grupuotės. Įvykis su vairuotoju iš Lietuvos vienai iš jų buvo sąlyginai nesėkmingas: paprastai nusikaltėlių grobis būna kur kas didesnis. „Dažniausiai susidūrimas su nusikalstamų grupuočių atstovais vairuotojui baigiasi liūdniau: jis gali būti ištemptas iš automobilio, sumuštas, o nebūtos avarijos nuostoliams atlyginti nusikaltėliai iš kabinos susirenka viską, ką randa vertingo – nuo asmeninių vairuotojo daiktų iki navigacinės įrangos. Rimvydas šioje situacijoje elgėsi protingai, todėl nukentėjo palyginti nesmarkiai“, – pasakojo Jevgenijus.

Lietuvis vairuotojas šįsyk atsipirko didžiuliu stresu, sudaužytu priekiniu „Volvo“ stiklu („lyg tyčia, grįžtant namo siautė pūga, dangus maišėsi su žeme, džiaugiuosi, kad pavyko saugiai parvairuoti apgadintą vilkiką iki Lietuvos“, – guodėsi Rimvydas), bauda už spūsties sudarymą ir draudimo išlaidomis. „Noriu dar kartą perspėti vairuotojus, kad būtų budrūs Rusijoje, ypač važiuodami Maskvos žiedu, kur nusikalstamumas yra vienas iš didžiausių Maskvos srityje“, – kalbėjo Rimvydas.

Tikimės, kad šis pasakojimas padės nepakliūti į panašią situaciją kitiems mūsų krovininio transporto įmonių vairuotojams, o susidūrus su avarijos imituotojais, nepadaryti lemtingos klaidos.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Balandis Nr. 4 (88)

"Linava" informuoja

ASOCIACIJOS “Linava” XVIII KONGRESAS

Kronika

Aktualijos

Kaip padidinti logistinių įmonių veiklos efektyvumą

Keleivininkų pasitarime – aktualijos bei rinkimai

Regioniniai susirinkimai:verslo situacijos apžvalga ir rinkimų rezultatai

Eismas

Saugaus eismo užtikrinimas – ilgas ir sunkus procesas

Grėsmė

Rusijoje – dar viena grėsmė vairuotojams

Idėjos

Patogūs namai – ir darbui, ir poilsiui

Iškilmės

Veteranų klubas išaugo iš kūdikio marškinėlių

Keliai Keleliai

Kas už ką atsako?

Mūsų kalba

Svetimieji transporto srities žodžiai

Užsienyje

Jie keičia Žemės veidą

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Naujienos

Keleivinis transportas

Megapolio patirtis

Technika

Naujas ašių apkrovimo indikatorius

Teisė

Administracinės sankcijos neblaiviems vairuotojams

Muziejus

Automobilizmas Japonijoje – gerai išmokta pamoka