Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Patogūs namai – ir darbui, ir poilsiui

Naują sunkvežimio kabinos koncepciją “Motis” sukūrę dizaineriai įrodė, kad spartietiškas poilsio sąlygas vairuotojui ilgoje kelionėje galima pakeisti jaukiais namais ant ratų, kuriuos iš darbo vietos nesudėtinga transformuoti į erdvią svetainę ir patogų miegamąjį.

Skaitmeninis tachografas pradeda kelti aliarmą, įkyriai primindamas, jog tuoj bus viršytas vairavimo laikas, o numatytos stovėjimo vietos nei dešinėje, nei kairėje automagistralės pusėje vakarop jau nebėra. Poilsio aikštelės pilnos autotraukinių, ieškoti vietos jose – surasti adatą šieno kupetoje. Taigi vėl tenka glaustis kur nors prie krovinių terminalo ar nuošalesnėje poilsiui nepritaikytoje vietoje.

Siekdami įrodyti, jog tolimųjų reisų vairuotojui sunkvežimio kabinoje galima užtikrinti patogesnes poilsio sąlygas, modulinės sunkvežimių interjero sistemos “Motis” (Modular Truck Interior System) kūrėjai Hanoverio tarptautinėje sunkvežimių parodoje 2006 m. pirmą kartą pademonstravo, kaip vairuotojo darbo vietą galima transformuoti į svetainę ir miegamąjį ant ratų. Pasak sistemos dizainerių ir konstruktorių, vairuotojas naujos koncepcijos kabinoje gali turėti virtuvę, tualetą, dušą ir komfortišką lovą, todėl tampa nepriklausomas nuo aplinkybių ir gali apsistoti nakvynei kur ir kada panorėjęs. Ne vienam vairuotojui, be abejonės, kyla klausimas: kada tai gali tapti jo darbo ir buities kasdienybe, nes ne visos parodose demonstruojamos naujos koncepcijos prigyja arba jų įgyvendinimo tenka palaukti keletą metų.

“Motis” įrangos kūrėjai pasistengė, kad jų sistema kuo greičiau palengvintų vairuotojų gyvenimą ir sumontavo ją į “Mercedes-Benz Actros” vilkiką. Pirmasis “Motis-Actros” su miegamąja “Megaspace” kabina pradėjo važinėti Europos keliais praėjusių metų spalį. Tiesa, kabina dar neturi išsvajoto dušo, kadangi dabartinės tolimiesiems maršrutams skirtos sunkvežimių kabinos kol kas per žemos. Visais kitais patogumais – praustuvu su karštu ir šaltu vandeniu, komfortišku tualetu ir dyzelinu veikiančia stiklo keramikos virykle vairuotojas “M-B Actros” kabinoje jau gali naudotis. Be to, “Motis” kabinoje įrengtas trijų pozicijų reguliuojamas šaldytuvas ir ergonomiškas nuleidžiamas gultas. Maistą galima pasišildyti ar išsikepti orkaitėje arba mikrobangų krosnelėje.

“Motis” idėjos įgyvendinimo tikslas – siekti, kad moderniausios kabinos būtų pritaikytos ne tik važiuoti, bet ir gyventi. Pasak dizaino ir plėtros centro “Hymer idc” vadovo profesoriaus Johann’o Tomforde, dizaino įrangos kūrėjai, bendradarbiaudami su transporto priemonių gamintojais, siekia tolimųjų reisų vairuotojų buities ir gyvenimo kokybę iš poilsiui skirto gyvenamojo automobilio perkelti į sunkvežimį. Kodėl sunkvežimio vairuotojas, darbo vietoje dažnai praleidžiantis daugiau laiko nei namie, turi patirti mažiau patogumų, nei atostogaujantis poilsiautojas?

Atsakydami į šį klausimą, naujosios koncepcijos diegimo autoriai sukūrė įrangos sistemą, kurią galima pritaikyti visų pagrindinių markių vilkikų kabinoms. “Motis” sistemos įrangą kol kas galima bus pasirinkti iš trijų variantų. Bazinėje versijoje numatytas praustuvas ir tualetas, įtaisytas po lengvai pakeliamu gultu. Komforto versijos įranga turi mikrobangų krosnelę, o aukščiausios klasės “Premium” įrangai dar priklauso stiklo keramikos viryklė ir daug papildomų komforto elementų.

Naujoji įranga montuojama nepažeidžiant prietaisų skydelio, funkcinių valdymo bei kontrolės įtaisų. Pasak naujosios koncepcijos konstruktorių, bet kurios versijos “Motis” sistemą galima sumontuoti per dvi dienas. Taigi prastova nedidelė, o patogumas vairuotojui – maksimalus. Be to, šią įrangą galima pritaikyti ne tik naujiems, bet ir jau eksploatuojamiems sunkvežimiams.

Jos kūrėjai rengiasi dar vienam žingsniui – šią įrangą pradėti montuoti sunkvežimių gamyklose. Tai, pasak jos konstruktorių, pats parankiausias šiam darbui metas: kabinoje dar visiškai lygios grindys, nėra konstrukcinių elementų, galinės sienos, gultų, spintų ir kitos įrangos, kurią “Motis” montuotojams vėliau tenka keisti. Toks sistemos montavimas būtų patogesnis ir pigesnis pirkėjui – leistų išvengti prastovos ir papildomų išlaidų įrangai permontuoti. Naujosios sistemos kūrėjai užtikrina, jog bet kurios versijos įrangos techninės priežiūros darbai bus atliekami visuose Europos techninės pagalbos centruose, kuriuose teikiamos paslaugos poilsiui skirtiems gyvenamiesiems automobiliams.

“Motis” ir vairuotojų stygiaus problema

Kasdien Vokietijos keliais važinėja apie 900 000 sunkvežimių, tačiau stovėjimo aikštelėse jiems skirta tik 40 000 vietų. Nuolat didėjantis transporto priemonių skaičius blogina situaciją poilsio aikštelėse, o tuo pačiu – ir sunkvežimių vairuotojų poilsio bei buities sąlygas. Vienas iš alternatyvių sprendimo būdų bent šiek tiek pagerinti vairuotojų gyvenimą galėtų būti nuo šių metų pradžios sunkvežimiuose jau diegiama “Motis” sistema. Jos kūrėjai tikisi, kad transporto įmonių vadovai netruks įsitikinti privalumais ir supras, jog palankiomis poilsio ir buities sąlygomis galima ne tik išlaikyti profesionalius kelių lainerių kapitonus, bet ir papildyti jų komandas gerais naujais vairuotojais.

Naujos įrangos “Motis” standartas, prilygstantis komfortui gyvenamuosiuose automobiliuose, po keletą savaičių trunkančius reisus, darbo dienas ir poilsio naktis svetimose šalyse gali paversti malonia kelione, primenančia poilsį per atostogas. Dėl to ir sunkvežimio vairuotojo profesija, pasak “Motis” konstruktorių, turėtų tapti patrauklesnė.

Parengė Tomas LABŽENTIS

"Transporto pasaulis"
Balandis Nr. 4 (88)

"Linava" informuoja

ASOCIACIJOS “Linava” XVIII KONGRESAS

Kronika

Aktualijos

Kaip padidinti logistinių įmonių veiklos efektyvumą

Keleivininkų pasitarime – aktualijos bei rinkimai

Regioniniai susirinkimai:verslo situacijos apžvalga ir rinkimų rezultatai

Eismas

Saugaus eismo užtikrinimas – ilgas ir sunkus procesas

Grėsmė

Rusijoje – dar viena grėsmė vairuotojams

Idėjos

Patogūs namai – ir darbui, ir poilsiui

Iškilmės

Veteranų klubas išaugo iš kūdikio marškinėlių

Keliai Keleliai

Kas už ką atsako?

Mūsų kalba

Svetimieji transporto srities žodžiai

Užsienyje

Jie keičia Žemės veidą

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Naujienos

Keleivinis transportas

Megapolio patirtis

Technika

Naujas ašių apkrovimo indikatorius

Teisė

Administracinės sankcijos neblaiviems vairuotojams

Muziejus

Automobilizmas Japonijoje – gerai išmokta pamoka