Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Kronika

Kovo 4 d.Asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius, viceprezidentai J. Grybauskas, M. Grigelis bei generalinis sekretorius V. Gilys susitiko su susisiekimo ministru A. Butkevičiumi ir pristatė pagrindines kelių transporto verslo problemas bei įteikė su tuo susijusią išsamią pažymą.
Kalbėdami apie papildomų kokybinių reikalavimų būtinumą naujai į kelių transporto rinką ateinančioms įmonėms, asociacijos vadovai akcentavo, kad dabar rinkoje pastebima kiekybinio, bet ne kokybinio sektoriaus augimo tendencija. Be to, akivaizdus reikiamą kvalifikaciją turinčių darbuotojų stygius, todėl didėja Lietuvos vežėjų padaromų nusižengimų skaičius. „Linava“ siūlo sugriežtinti reikalavimus naujai į rinką ateinančioms įmonėms, siekiant vartotojams teikti tik kokybiškas paslaugas. Pavyzdžiui, Estijos kelių transporto įstatymas numato, kad tarptautinius krovinių vežimus gali vykdyti tik tos įmonės, kurios turi ne mažesnę nei dvejų metų vidaus vežimo patirtį.
Susitikime dar kartą pabrėžta vairuotojų stygiaus kelių transporto sektoriuje problema. Remiantis Lietuvos darbo biržos duomenimis, 2006 m. įregistruotos 4,3 tūkst. krovininių transporto priemonių vairuotojų laisvos darbo vietos, o jomis besidominčių užregistruota tik 18 bedarbių. 2007 m. tokių vairuotojų paklausa išaugo iki 6,2 tūkst., o besidominčių jomis skaičius sudarė tik 13 vairuotojų. Asociacija siūlo daryti įtaką Švietimo ir mokslo ministerijai, kad naudojant ir ES paramą šalyje būtų sukurta vairuotojų profesionalų rengimo sistema, kuri leistų bendrojo lavinimo mokyklose ir gimnazijose įgyti C kategorijos vairuotojų kvalifikaciją bei kurti saugaus eismo mokymo centrus vairuotojų kvalifikacijai kelti.

„Linavos“ nuomone, tikslinga papildomai apsvarstyti Direktyvos 2003/59/EB “Dėl tam tikrų kelių transporto priemonių kroviniams ir keleiviams vežti vairuotojų pradinės kvalifikacijos ir kvalifikacijos tobulinimo” įgyvendinimo Lietuvoje terminus, kurie būtų suderinti su saugaus mokymo centrų sistemos kūrimu. Taip pat pasiūlyta trečiųjų šalių vairuotojų įdarbinimo procedūrų trukmę sutrumpinti iki 2 mėn.

Atsižvelgdama į susiklosčiusią visuomeninio keleivinio transporto situaciją, „Linava“ siūlo padidinti baudas už važiavimą be bilieto vietinio (miesto ir priemiesčio), tolimojo ir tarptautinio susisiekimo autobusais, numatant minimalią 40 Lt ir maksimalią 70 Lt baudą ir prašo ministerijos teikti Seimui šias ATPK pataisas.

Atkreipdami dėmesį į tai, jog automobilių transportas yra svarbi Lietuvos ūkio šaka, kurioje dirba per 50 tūkst. darbuotojų, asociacijos vadovai pasiūlė įteisinti profesinę Automobilių transporto darbuotojų dieną.

Kaip pažymėjo A.Kondrusevičius, susitikimas vyko dalykiškai ir konstruktyviai. Susisiekimo ministerijos vadovai supranta vežėjų problemas ir vertina asociacijos siūlymus. A.Butkevičius pažadėjo surengti suinteresuotų institucijų susitikimą su Švietimo ir mokslo ministerija dėl vairuotojų rengimo problemų.

Kovo 5 d. Asociacija „Linava“ dėkoja visoms vežėjų komandoms, dalyvavusioms asociacijos „Linava“ boulingo taurė’ 2008 turnyre, ir sveikina į finalą patekusias komandas.

Finale žaistų dviejų partijų rezultatai:

1. UAB HOFA 982 tšk.
2. UAB AD REM 972 tšk.
3. V.VAIČIŪNO įmonė 908 tšk.
4. UAB GIRTEKA 897 tšk.
5. UAB TAURAGĖS AUTOBUSŲ PARKAS 850 tšk.
6. UAB ALTA – UAB ALTA TRANSPORTAS 849 tšk.
7. UAB KLAIPĖDOS MĖSINĖ 819 tšk.
8. "FORTŪNA" – UAB MEČYS
ir A. BOSAKO i.į. jungtinė komanda 816 tšk.
9. UAB RIVONA 791 tšk.
10. UAB REINA/AKMUVA II 751 tšk.
11. UAB KLAIPĖDOS AUTOBUSŲ PARKAS 659 tšk.
12. UAB ERDUVA 597 tšk.

Sveikiname į superfinalą patekusias komandas ir komandas nugalėtojas.

Superfinale žaistos partijos rezultatai:

I vieta UAB HOFA 469 tšk.
II vieta UAB AD REM 460 tšk.
III vieta UAB ALTA – UAB ALTA TRANSPORTAS 427 tšk.
IV vieta UAB TAURAGĖS AUTOBUSŲ PARKAS 402 tšk.
V vieta V.VAIČIŪNO įmonė 378 tšk.
VI vieta UAB GIRTEKA 336 tšk.

Kovo 12 d.Asociacijos „Linava“ sekretorius Algirdas Baranauskas ir Krovininio transporto skyriaus vadovas Gintautas Ramaslauskas Briuselyje dalyvavo IRU Kombinuoto transporto darbo grupės, IRU Krovininio transporto ryšių su ES komiteto ir IRU Keleivinio transporto darbo grupės rinkiminiuose posėdžiuose. Juose buvo išrinkti nauji darbo grupių vadovai ir patvirtinta 2008 metų darbo programa.

IRU Kombinuoto transporto darbo grupės posėdyje pateikta Europos Komisijos prognozė, jog iki 2020 metų krovinių gabenimas augs iki 50 proc. Prognozuojant remtasi dešimties metų statistiniais duomenimis: nuo 1995 iki 2005 metų krovinių vežimas geležinkelio transportu augo 9,5 proc., kelių transportu – 38 proc., o kombinuotuoju transportu – 45 proc.

Posėdyje pažymėta, jog Europos Komisija jau svarsto galimybę keisti dabar galiojančias transporto priemonių svorių ir gabaritų normas. Žvelgiant į ateitį, kalbama apie perėjimą prie modulinio transporto koncepcijos.

IRU Krovininio transporto ryšių su ES komiteto posėdžio dalyviai aptarinėjo naujų sąlygų vežėjams užsiimti transporto verslu koncepcijas ir diskutavo dėl patekimo į keleivių bei krovinių vežimo rinką sąlygų.

Aptariant kabotažinių vežimų klausimus akcentuota, jog dabar Europos Komisija siūlo schemą, pagal kurią per 7 dienas būtų galima atlikti 3 kabotažinius vežimus. Tačiau Europos Parlamentas jau svarsto kitą variantą – nuo 2014 metų laipsniškai pereiti prie visiško kabotažinių vežimų liberalizavimo.

IRU Keleivinio transporto darbo grupės posėdyje aptarta 12 dienų vairavimo išimtis keleivinio transporto vairuotojams. IRU komisijos vadovai dar kartą prašė šią problemą iškelti kiekvienos šalies valstybinėse institucijoje, kad artimiausiame transporto ministrų posėdyje šalių atstovai turėtų nuomonę šiuo klausimu. Asociacija „Linava“ šį klausimą jau aptarė Susisiekimo ministerijoje, pastaroji idėjai pritaria.

Kovo 12–14 d. „Linavos“ mokymo centre lankėsi 19 Baltarusijos kelių transporto įmonių vadovų. Šis baltarusių vizitas organizuotas vadovaujantis „Linavos“ mokymo centro ir asociacijos BAMAP mokymo centro bendradarbiavimo sutartimi. Plačiau žr. ….p.

Kovo 4–28 d.Alytuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir Vilniuje vyko vežėjų regioniniai susirinkimai. Susirinkimuose dalyvavo 58,5 proc. visų asociacijos narių ir 10 proc. kandidatų į narius.

Regioniniuose susirinkimuose dalyvavo asociacijos ir sekretoriato vadovai, prezidiumo nariai, Valstybinės kelių transporto inspekcijos, VPK Eismo priežiūros tarnybos atstovai.
Buvo aptariami esminiai kelių transporto verslo aplinkos pokyčiai, problemos bei galimi jų sprendimo būdai. Vežėjams buvo pateikta informacija apie asociacijos, sekretoriato veiklą, TIR garantinės sistemos funkcionavimą. VKTI ir VPK atstovai atsakė į vežėjų pateiktus klausimus.

Susirinkimuose vežėjai kėlė savo regiono kandidatus į asociacijos prezidento ir prezidiumo nario postus.
Visuose regioniniuose susirinkimuose kandidatu į asociacijos prezidento postą vienbalsiai iškeltas Algimantas Kondrusevičius (UAB „Transvelas“).

Kandidatais į prezidiumo narius iškelti:
Alytaus regione – V.Smaidžiūnas (UAB „Aiginta” ) ir L.Palaikis (UAB „Sleta”);
Kauno regione – A.Kačinskas (UAB „Arčia”) ir K.Šarkauskas (UAB “Baltijos vilkikai”);
Panevėžio regione – J.Misiūnas (UAB „Ignolita“);
Klaipėdos regione – R.Stropus (UAB „Klaipėdos autotransportas”);
Šiaulių regione – A.Grigaliūnas (UAB „Refta”);
Vilniaus regione – J.Grybauskas (UAB „Lietmaz-Servis”), I.Ostrovskij (UAB „Ostkama”), B.Malinauskas (UAB „Kalchas”), M.Mečkovski (UAB „Retotransas”), M.Atroškevičius (UAB „Mečys”), G.Mikalčius (UAB „Gepala”);
Keleivinio transporto įmonių kandidatas – M.Grigelis (UAB „Kauno autobusai“).

Kandidatai į Revizijos komisijos narius:
Kauno regione – S.Baltraitis (UAB „Modus”);
Panevėžio regione – R.Pošiūnas ( UAB „Autopervežimai”);
Vilniaus regione – K.Sadauskas (UAB „Luvel”), M.Drėgva (UAB „ Transmitto“), V.Levickas (UAB „Autospeda“).

"Transporto pasaulis"
Balandis Nr. 4 (88)

"Linava" informuoja

ASOCIACIJOS “Linava” XVIII KONGRESAS

Kronika

Aktualijos

Kaip padidinti logistinių įmonių veiklos efektyvumą

Keleivininkų pasitarime – aktualijos bei rinkimai

Regioniniai susirinkimai:verslo situacijos apžvalga ir rinkimų rezultatai

Eismas

Saugaus eismo užtikrinimas – ilgas ir sunkus procesas

Grėsmė

Rusijoje – dar viena grėsmė vairuotojams

Idėjos

Patogūs namai – ir darbui, ir poilsiui

Iškilmės

Veteranų klubas išaugo iš kūdikio marškinėlių

Keliai Keleliai

Kas už ką atsako?

Mūsų kalba

Svetimieji transporto srities žodžiai

Užsienyje

Jie keičia Žemės veidą

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Naujienos

Keleivinis transportas

Megapolio patirtis

Technika

Naujas ašių apkrovimo indikatorius

Teisė

Administracinės sankcijos neblaiviems vairuotojams

Muziejus

Automobilizmas Japonijoje – gerai išmokta pamoka