Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

PATOGUS VAIRUOTOJUI „MACK TERRAPRO“

Gerai žinomas daugelyje pasaulio šalių buldogo emblema papuoštų sunkiosios klasės daugiaašių sunkvežimių gamintojas „Mack“ neseniai JAV, Las Vegase, vykusioje tarptautinėje parodoje „World of Concrete“ („Betono pasaulis“) pademonstravo naują statybinės paskirties modelį „Mack TerraPro“. Naujasis „makas“ – tai gerokai modernizuotas taip pat statybinei įrangai montuoti skirtas „Mack MR“. Keturašė važiuoklė su gerokai į priekį pastumta funkcionalių kampuotų formų kabina dažniausiai naudojama betonmaišių, skiedinio siurblių, keltuvų bei kitos sunkiasvorės įrangos montavimui.

Pristatydamas parodoje šį automobilį, vienas iš „Mack“ vadovų Stivas Ginteris pasakė: “Per ilgus sunkiųjų statybinių automobilių konstravimo bei gamybos metus mes išmokome ir sužinojome daug. Viena iš tos veiklos pamokų yra tai, jog nepakanka, kad transporto priemonė būtų itin ilgaamžė bei patikima. Ji taip pat turi būti komfortiška ir patogi. Paklauskite mūsų klientų, ir jie patvirtins: vairuotojo darbo patogumas – tai pirmiausia didesnis jų darbo našumas“.

Galbūt todėl visi „TerraPro“ skirtumai nuo senojo MR modelio sukoncentruoti kabinoje. Konstruktoriai ir dizaineriai orientavosi į žmogų. Ne į vidutinį statistinį, o amerikietį – stambų, pilvūzą (neužmirškime – JAV kas trečias žmogus turi antsvorį). Todėl nauja vairo kolonėlė su keliomis reguliavimo kryptimis leidžia vairuotojui pakišti savo pilvą po vairo ratu, kitaip sugrupuoti ir gerokai arčiau išdėstyti įvairius jungiklius, prietaisus. Čia ciferblatai lengviau įskaitomi sėdint visai atsilošus, nes optimizuotas jų apšvietimas. Pakeitus atstumą tarp paminų, vedančių į kabiną, bei kitaip sumontavus ranktūrius, vairuotojui lengviau įsiropšti į kabiną. Ir net laikikliai „Coca-Cola“ buteliui ir puodeliui patogiau pasiekiami sėdint prie „TerraPro“ vairo! Mums tai gal ir juokinga, bet ten, už Atlanto, tos komfortą didinančios smulkmenos, tinkamai pateiktos, gali nulemti potencialaus pirkėjo pasirinkimą.

Techninių naujovių 8x4 važiuoklę turinčiame automobilyje mažiau. Standartinis variklis – 11 litrų darbo tūrio turbodyzelis „Mack MP7“ (galia 325 – 405 AG, sukimo momentas 1200- 1560 Nm). Bet jei važiuoklė skirta betono siurbliui, tai tada ji komplektuojama 13 litrų darbo tūrio 485 AG dyzeliu MP8. Beje, „Mack“ – viena iš nedaugelio JAV sunkvežimių firmų, gaminanti ir variklius.

Vladimiras Čechuta

"Transporto pasaulis"
Kovas Nr. 3 (75)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Kelių transporto verslas: potencialas, priežiūra, kontrolė

Atgarsiai

Žiuri buvo sužavėta

Ekologija

BIODYZELIS - KELIŲ TRANSPORTO ATEITIS?

Klaipėdoje – ekologiškesni autobusai

Idėjos

Į ATEITĮ – PRAEITIES PĖDSAKAIS

Jubiliejus

Vežėjų klubui – 10 metų!

Logistika

„Rhenus Svoris“: paslaugos vidaus ir tarptautinei rinkai

Mobilus ryšys

Paskambinti į „Skype“ – bet kurio telefonu

Padangos

Mokslo ir technologijų laimėjimas

Pagaminta Lietuvoje

“Ad Blue”: paprasta, tačiau...

Patirtis

PADANGŲ ANGLIŠKA EKSPLOATACIJA

Portretai

Gyvenimas be monotonijos

Servisas

Skaitmeniniai tachografai ir jų ekslpoatacijos aktualijos

Specialioji technika

PATOGUS VAIRUOTOJUI „MACK TERRAPRO“

Lietuvoje ir pasaulyje

Žiemai baigiantis – dvi premjeros

DAF XF105 FTM

Lietuvai – Austrijos patirtis

Naujienos

„Autoverslas“ taps „Severstal metiz“ logistikos partneriu?

Žinotina

Akustinės sistemos automobilyje

Keleivinis transportas

Keleivinis transportas: 2006-ųjų statistika

Technika

MAN HYDRODRIVE – PAGALBA PAJUDANT

„Volvo“: naujoji informacinė transporto sistema „Dynafleet“

Teisė

Žala ir nuostoliai

Muziejus

Transporteriai ir „Transporter Meyer“