Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

PADANGŲ ANGLIŠKA EKSPLOATACIJA

Akivaizdu: pajamos vežimo versle uždirbamos reguliariai atnaujinant transporto priemonių parką, mažinant prastovas bei parko eksploatacines išlaidas. O jas sumažinti galima įvairiausiais būdais. Apie vieną iš jų, naudojamą Didžiosios Britanijos mieste Faversheme jau senokai veikiančios šeimyninės firmos „Les Knight Transport Limited“, verta papasakoti išsamiau.

Firma šiuo metu yra viena iš didžiausių jūrinių konteinerių transportuotojų šalies pietryčiuose. Firmos parke – 23 vilkikai ir 15 nuosavų triašių puspriekabių konteineriams vežti. Vilkikai važinėja po visą Didžiąją Britaniją, retkarčiais užsukdami net į kontinentinę Europą. Vidutiniškai kiekvienas autotraukinys per metus nurieda maždaug 140 tūkstančių kilometrų. Esant tokiai ridai, kompanija reguliariai investuoja nemažas sumas į vilkikų parko atnaujinimą, todėl seniausias sunkvežimis tėra atitarnavęs mažiau nei penkerius metus.

Ieškodami būdų sumažinti išlaidas, firmos specialistai, remdamiesi savo patirtimi, parengė ir įdiegė praktikoje originalią automobilių padangų eksploatacijos sistemą, kurią pavadino „Lifecycle“. Jos atsiradimo priežastis – sumažinti sunkvežimių eksploatacijos išlaidas, siekti efektyvaus, saugaus darbo. Dabar jau galima teigti, kad nustatyta padangų eksploatavimo tvarka, kurios turi laikytis visi firmos darbuotojai, realiai pailgina jų eksploatacijos laiką ir šiek tiek sumažina parko degalų sąnaudas.

Viskas prasideda padangų pasirinkimu. „Les Knight Transport Limited“ iš gausios pasiūlos pasirinko koncerno „Continental“ gaminius: vairuojamieji vilkiko ratai apauti HSR1 modelio padangomis, varantieji – HDR. Kiekviena iš sandėlio išduodama padanga gauna individualų atpažinimo numerį, kuris lydi ją iki nurašymo. Kartą per mėnesį padangų priežiūros meistras apžiūri ir įvertina kiekvieną eksploatuojamą padangą ir išsprendžia dėl jos tolimesnio naudojimo. Duomenys suvedami į kompiuterį, tad padangininkai visada žino, kada reikia perstatyti padangas nuo vienos ašies ant kitos, kada jai reikės pagilinti protektoriaus griovelius, kada – atiduoti į gamyklą restauruoti ir kada nurašyti.

Firmos specialistai parinko, jų nuomone, optimalų oro padangose slėgį. Pavyzdžiui, vilkikų priekinių ratų padangose reikia palaikyti tik 120 Pa slėgį. Pakeliamų ašių ratų padangose – nuo 90 iki 110 Pa, priklausomai nuo to, ar tai naujos, sudėvėtos ar restauruotos padangos. O štai puspriekabių ratų padangose – 125 Pa. Padangų dėvėjimosi optimizavimui užtikrinti nustatyta ir griežtai kontroliuojama padangų perstatymo praėjus pusei normalios ridos tvarka.

Ant priekinių vilkikų ratų visada montuojamos tik naujos padangos. Po to, kai jos šiek tiek nusidėvi, perkeliamos ant antrosios pakeliamos ašies. Ant varančiojo tilto ratų montuojamos tik padėvėtos arba restauruotos padangos. Puspriekabės galinio tilto ratai visada apaunami tik naujomis padangomis, vidurinė ašis – su padėvėtomis pusę garantinės ridos atlaikiusiomis padangomis, pirmoji – tik restauruotomis. Ši griežta tvarka reikalauja nuolatinio dėmesio ir pastangų, tačiau jos atsiperka: britų kompanija teigia, jog padangų tarnavimo laikas pailgėjo nuo 30 iki 50 procentų, o degalų ekonomija siekia 5 procentus.

Vladimiras Čechuta

"Transporto pasaulis"
Kovas Nr. 3 (75)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Kelių transporto verslas: potencialas, priežiūra, kontrolė

Atgarsiai

Žiuri buvo sužavėta

Ekologija

BIODYZELIS - KELIŲ TRANSPORTO ATEITIS?

Klaipėdoje – ekologiškesni autobusai

Idėjos

Į ATEITĮ – PRAEITIES PĖDSAKAIS

Jubiliejus

Vežėjų klubui – 10 metų!

Logistika

„Rhenus Svoris“: paslaugos vidaus ir tarptautinei rinkai

Mobilus ryšys

Paskambinti į „Skype“ – bet kurio telefonu

Padangos

Mokslo ir technologijų laimėjimas

Pagaminta Lietuvoje

“Ad Blue”: paprasta, tačiau...

Patirtis

PADANGŲ ANGLIŠKA EKSPLOATACIJA

Portretai

Gyvenimas be monotonijos

Servisas

Skaitmeniniai tachografai ir jų ekslpoatacijos aktualijos

Specialioji technika

PATOGUS VAIRUOTOJUI „MACK TERRAPRO“

Lietuvoje ir pasaulyje

Žiemai baigiantis – dvi premjeros

DAF XF105 FTM

Lietuvai – Austrijos patirtis

Naujienos

„Autoverslas“ taps „Severstal metiz“ logistikos partneriu?

Žinotina

Akustinės sistemos automobilyje

Keleivinis transportas

Keleivinis transportas: 2006-ųjų statistika

Technika

MAN HYDRODRIVE – PAGALBA PAJUDANT

„Volvo“: naujoji informacinė transporto sistema „Dynafleet“

Teisė

Žala ir nuostoliai

Muziejus

Transporteriai ir „Transporter Meyer“