Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Vokietija

Nuo 2003 rugpjūčio 31 d. Vokietijoje įsigalios nauji kelių mokesčiai krovininėms transporto priemonėms, kurių didžiausia leistina masė 12 t ir daugiau. (Tarifai buvo skelbti asociacijos interneto svetainėje 2003 06 16). Transporto priemonėms, kurių didžiausia leistina masė mažesnė nei 12 t, mokestis netaikomas (pvz. jeigu tuščia transporto priemonė nesveria 12 t, mokestis jai nebus taikomas). Mokestis taikomas tik už važiavimа federalinėmis automagistralėmis.

Mokesčio dydis priklauso nuo:

a) Transporto priemonės Euro klasės (pagal taršos lygį);

b) Transporto priemonės ašių skaičiaus;

c) Vokietijos teritorija važiuojamo atstumo.

Registracijos kortelė. Reikia atsispausdinti „Toll Collect GmBH“ interneto svetainėje (www.toll-collect.de) pateiktа anketа, jа užpildyti, pasirašyti, uždėti bendrovės antspaudа ir nusiųsti jа į „Toll Collect GmBH“ (Benutzerservice, Postfach 260121, 53153 Bonn, Germany). „Toll Collect GmBH“ atsiųs patvirtinimа, kad anketa gauta, o vėliau paštu atsiųs ir pačiа kortelę su transporto priemonės duomenimis. ši kortelė nebūtina tik mokant specialiuose terminaluose, tačiau net ir mokant terminaluose, su kortele būtų žymiai greičiau, nes nuo jos duomenys bus nuskaitomi automatiškai, t.y. terminale nereikės duomenų suvedinėti rankiniu būdu ir tam sugaišti daug laiko.

Egzistuoja trys galimi mokėjimo už kelius būdai:

1) įmontavus specialų prietaisа automobilyje. Jis kainuoja 300 eurų, tačiau ši suma bus įskaityta kaip išankstinis apmokėjimas už vėlesnį naudojimаsi automagistralėmis.

Prietaiso įrengimas. Dirbtuvei reikia pateikti kortelę, kad iš jos būtų nuskaityti duomenys apie transporto priemonę ir suvesti į transporto priemonėje montuojamа prietaisа (tai trunka apie 1 val.). Tada prietaisas montuojamas transporto priemonėje (tai trunka 2-4 val.). Už prietaiso įmontavimа reikės mokėti; kaina skirtingose dirbtuvėse skiriasi (pvz. Vokietijoje darbo valanda kainuoja apie 60 eurų, o čekijos Respublikoje - 35 eurus). Iš viso sutartys yra sudarytos su 1800 dirbtuvių, iš jų Vokietijoje 1500 (Lietuvoje nėra). Vėliau transporto bendrovei bus pateikta sаskaita.

2) Internetu. Transporto bendrovės, turinčios sunkvežimyje įmontuotа prietaisа, gali registruotis per internetа. Bendrovės „Toll Collect GmBH“ interneto svetainėje (www.toll-collect.de) transporto bendrovei reikės nurodyti maršrutа, kuriuo bus vykstama Vokietijos teritorijoje (t.y. iš anksto „rezervuoti“ keliа). Toll Collect atsiųs patvirtinimа, kad kelias rezervuotas. Vėliau mokesčio suma gali būti nurašyta nuo transporto bendrovės sаskaitos, banko kortelės arba kuro kortelės.

3) Mokėjimas specialiuose terminaluose. šis būdas skirtas toms bendrovėms, kurių transporto priemonės retai vyksta per Vokietijа. Bus 3500 tokių terminalų, įrengtų degalinėse, sienos perėjimo punktuose, poilsio aikštelėse. Apmokėjimas galimas grynais pinigais arba banko kortele. Terminale informacija bus pateikta 4 kalbomis; ten pat galima gauti informacijа telefonu (pvz., rusų k.).

Kontrolė. Bus 300 ant tiltų įmontuotų kontrolės prietaisų bei specialios mobilios oficialių pareigūnų grupės, kurios pasirinktinai stabdys ir tikrins transporto priemones (ar sumokėti mokesčiai, ar teisingai nurodyti duomenys apie transporto priemonę). Maksimali numatyta bauda 20 000 eurų. Tačiau iš pradžių bus siekiama daugiau aiškinti sistemа, padėti jа suprasti, o ne bausti. Pasienyje skelbimų lentoje bus pateikta informacija apie naujus mokesčius, dirbs įvairiomis kalbomis (ir rusų k.) kalbantys darbuotojai, į kuriuos vairuotojai prireikus galės kreiptis pagalbos.

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (31)

"Linava" informuoja

Bulgarija

Bulgarija

Lenkija

LINAVA

LINAVA

Turkija

Vengrija

Vokietija

Vokietija

Aktualijos

VKTI kontroliuoja sunkiasvores

Gaisrai

AUTOMOBILIAI DEGA, BET LIEPSNOS PALIEKA PėDSAKų

Idėjos

Tikrai praktinis mokymas

Keliai

Naujoji kelių mokesčių sistema Vokietijoje: paprasta ir praktiška

šalies keliai bus kokybiškesni

Nauji modeliai

STRALIS, jo broliai ir pusbroliai

Psichologija

KALBA - žMOGAUS SIELOS VEIDRODIS

Specialioji technika

Nauji kranai iš moderniausios pasaulyje gamyklos

Užsienyje

Chaosas, problemos ir pavojus poilsio aikštelėse

Lietuvoje ir pasaulyje

ADAC - 100 metų jubiliejus

Darbdavių konfederacija siūlo supaprastinti užsakomųjų reisų organizavimo ir vykdymo tvarkа

KraZ - statybų rinkai

Lenkijos ir Lietuvos kelių transporto bendros komisijos posėdiS

NEVAžIUOK NEUžSISEGęS SAUGOS DIRžO!

Pašalinta paskutinė kliūtis lietuviškos kiaulienos

Pasiektas kompromisas

PATIKSLINIMAS

Varžėsi autobusų vairuotojai

Transporto politika

Auga transporto tinklų paklausa

Lietuvos pozicija išdėstyta Liuksemburge

Schmitz Cargobull puspriekabes renkasi vis daugiau vežėjų. Kodėl?

Sėkmingai bendradarbiauja Lietuva ir Norvegija

Žinotina

TRANSPORTO ACQUIS. KAS TAI? (2)

Keleivinis transportas

Bendrovė „VILNIAUS TROLEIBUSAI“ - jauniausia asociacijos narė

Technika

Iš jūros jachtos į - miškavežį

Teisė

Atostogos pagal naujаjį darbo kodeksа

Sveikata

AVARIJOS PRIEžASTIS - AKINIAI

Muziejus

Tikrieji „Volvo“ prasidėjo nuo „titanų“ ir „vikingų“