Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

ATSIPALAIDUOTI NEGALIME NĖ MINUTEI

Vis daugiau naujų „Mercedes-Benz“ sunkvežimių galima pamatyti šalies vežėjų automobilių parkuose bei keliuose. Atsinaujinti verčia ne tik būtinybė, bet ir markės kokybė, patikimumas bei stabilumas. Todėl pokalbis su „DaimlerChrysler“ įgaliotojo atstovo Lietuvoje UAB „Silberauto“ direktoriumi Rimantu STANKEVIČIUMI pirmiausia pakrypo apie praėjusių metų rezultatus.

Vartome 2006 metų šalies sunkvežimių pardavimo suvestinę. Džiugu konstatuoti, kad ir vėl esate šalies sunkvežimių rinkos lyderiai – trejus metus iš eilės. Ar nesunku lyderiauti?

– Tai ne našta, o tik papildomas stimulas stengtis, kad pasiektume dar geresnių pardavimo rezultatų, dar kokybiškiau aptarnautume klientus bei tenkintume jų poreikius. Nuosekliai dirbdami 2006 metais ne tik pakartojome 2005 metų pardavimo rezultatus (770 vienetų), bet juos dar ir pagerinome, pardavę 880 sunkvežimių. Šiais metais planuojame būti trijų nulių zonoje, labai norėtume parduoti

1 000 sunkvežimių.

– Norėtųsi, kad paanalizuotumėte augančią konkurenciją šalies sunkvežimių rinkoje.

– Kai tokioje mažoje šalyje kaip Lietuva vyksta tokia intensyvi sunkvežimių prekyba, natūralu, kad visi didieji sunkvežimių gamintojai ypač didelį dėmesį skiria mūsų rinkai. Jau trečius metus „Mercedes-Benz“ Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, yra gerokai atitrūkusi nuo artimiausių konkurentų. Didžiausia bei aršiausia sunkvežimių rinkos kova vyksta dėl antros–ketvirtos vietų, čia prizininkai keičiasi kasmet. Tačiau nepriklausomai nuo rezultatų, mūsų komanda puikiai žino, kad atsipalaiduoti negalime nė minutei.

– Ar 2006 metais šalies pasaulio sunkvežimių rinkoje vyko įdomių ir svarbių pokyčių?

– Lietuvoje bei kitose Europos Sąjungos šalyse, mano manymu, buvo du svarbiausi įvykiai: privalomas skaitmeninių tachografų naudojimas naujuose sunkvežimiuose nuo 2006 m. gegužės 1 d. bei privalomas Euro 4 variklių naudojimas naujuose sunkvežimiuose nuo 2006 m. spalio 1 d. Šie du Europos Sąjungos reikalavimai turėjo didelės reikšmės geriems mūsų bendrovės praėjusių metų sunkvežimių pardavimo rezultatams.

– 2006-aisiais UAB „Silberauto“ paminėjo penkerių metų veiklos Lietuvoje sukaktį. Penkeri metai įmonės gyvenime, manyčiau, nemažas laiko tarpsnis. Kaip keitėsi sunkvežimių bei autobusų pirkėjas ir pati rinka?

– Pirkėjas labiau subrendo, tapo racionalesnis, įžvalgesnis ir ne mažiau reiklus. Palyginti su ankstesniais metais pastebime, kad pirkėjas tapo lojalesnis mūsų siūlomiems automobiliams. Tai nulėmė „Mercedes-Benz“ gaminamų sunkvežimių kokybė, ekonomiškumas, nedidelės eksploatacijos išlaidos bei patikimumas. Dėl šių priežasčių nuolatinių bei naujų klientų ratas sparčiai plečiasi. 2006-aisiais net 25 proc. išaugo naujų sunkvežimių pardavimo rinka. Jau 2004-ieji bei 2005-ieji metai atrodė rekordiniai Lietuvai, tačiau 2006-ieji pralenkė net ir didžiausių optimistų prognozes. Be to, vis labiau auga naujų 6–16 tonų bendrosios masės sunkvežimių paklausa. Didėja ir vidaus vežimams (statybininkams, kelininkams, komunalininkams, miškininkams ir pan.) skirtų specializuotos paskirties sunkvežimių pardavimas.

– Todėl, matyt, neatsitiktinai vis daugiau naujų ir nenaujų specialiosios paskirties „Mercedes-Benz“ transporto priemonių galima matyti gatvėse ir keliuose. Kokie šių automobilių pardavimo rezultatai ir tendencijos?

– Kartu su Lietuvos ekonomika auga ir specialiosios paskirties transporto priemonių paklausa. 2005 metais specialiųjų transporto priemonių pardavimai sudarė apie 10 proc. visų naujų parduotų „Mercedes-Benz“ sunkvežimių. 2006-aisiais metais šis skaičius pasiekė 15 proc. Vis daugiau perkama „Mercedes-Benz“ savivarčių sunkvežimių, betonvežių, kelių darbams skirtų sunkvežimių, pienovežių, miškovežių ir t. t. Tačiau specialiosios paskirties transporto priemonių rinka Lietuvoje dar nėra pakankamai įsibėgėjusi palyginti su kitomis Europos šalimis. Tad šio segmento potencialas dar yra milžiniškas ir per artimiausius dvejus trejus metus laukiame gerokai išaugančios prekybos šio tipo transporto priemonėmis.

– Ar sunku prisivilioti pirkėją? Ar keičiasi Jūsų įmonės vadybos taktika?

– Stengiamės nuolat būti atidūs bei paslaugūs klientams, atsižvelgti į kintančius jų poreikius. Kiekvieną klientą laikome ilgalaikiu mūsų partneriu. Tokia mūsų įmonės strategija duoda itin gerų rezultatų.

– Kokie nauji modeliai pernai papildė sunkvežimių gretas? Ar šiemet bus naujienų?

– Praėjusiais metais Lietuvos sunkvežimių pirkėjams sėkmingai pristatėme naująsias, automatines, 12-os bei 16-os pavarų greičių dėžes „PowerShift“, montuojamas į „Mercedes-Benz Actros“ modelius. Didelio susidomėjimo bei teigiamų atsiliepimų apie šias pavarų dėžes sulaukėme iš tarptautinių krovinių gabenimo įmonių. 2007-aisiais naujų modelių lyg ir nebus, tačiau sunkvežimių įvairių techninių patobulinimų – tikrai bus, juos reguliariai pristatysime pirkėjams.

Norėčiau pažymėti, kad „DaimlerChrysler AG“ nuo 2003-iųjų turi įsigijusi 85 proc. japonų sunkvežimių gamintojo „Mitsubishi Fuso“ (pavadinimas nieko bendra neturi su lengvaisiais „Mitsubishi“ automobiliais) akcijų. Praėjusių metų pradžioje pradėjome atstovauti šiai kompanijai Lietuvoje ir prekiauti lengvuoju krovininiu „Mitsubishi Fuso“ sunkvežimiu „Canter“, kurio bendroji masė gali būti 3,5 t, 5,5 t bei 7,5 t. Šis sunkvežimis skirtas gabenti 1 000–5 000 kg įvairaus tipo kroviniams mieste bei šalyje. „Canter“ galėtų būti puikus geros kokybės bei nedidelės kainos pavyzdys.

– Ačiū už pokalbį. Nuoširdžiausiai linkiu visokeriopos sėkmės įgyvendinti užsibrėžtus ambicingus tikslus.

Kalbėjosi Kazys MATAČIŪNAS

"Transporto pasaulis"
Vasaris Nr. 2 (74)

"Linava" informuoja

Kronika

Prezidiumo posėdyje

Aktualijos

Iš vežėjų – į politikus

Dilerių naujienos

ATSIPALAIDUOTI NEGALIME NĖ MINUTEI

Eismas

Naujienos

įvairenybės

Kada atsirado autobusas

Keliai Keleliai

Keliai, kuriais riedame

Naujienos

"DAF Trucks N.V." įdiegė naują standartą

Patirtis

“RVS technologija”: ekonomija + ekologija

Pažintys

Patirtis Lietuvoje padeda verslo plėtojimui Lenkijoje

Portretai

Dešimtmečiai prie vairo

Sportas

“Dakaras 2007” – trumpiausias istorijoje

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Naujienos

Transporto politika

Rusija: pragmatizmo keliu

Žinotina

„Goodyear“ – padangos nugalėtojams

Technika

Euro 5 – be “AdBlue”!

Rekordiniai „Volvo Trucks“ metai

Teisė

Preliminariosios sutartys

Muziejus

LENKIJOS SUNKVEŽIMIAI TARPUKARYJE