Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Iš vežėjų – į politikus

Ateidamas į politiką iš vežėjų verslo aplinkos Romas Adomavičius atsineša didelę patirtį, susijusią su transportu, įmonės valymu, bendravimu su žmonėmis. Generalinio direktoriaus Romo Adomavičiaus vadovaujama UAB “Transtrado” jau penkiolika metų priklauso Lietuvos nacionalinei vežėjų asociacijai “Linava”. Neabejotina, kad būtent transporto srityje Romas Adomavičius geriausiai gali panaudoti turimas praktinės patirties žinias ir pasitelkti jas dirbdamas vilniečių labui. Kaip turėtų keistis Lietuvos sostinė, kad gerėtų vilniečių gyvenimas? Apie tai svarsto LSDP kandidatas į Vilniaus miesto tarybą Romas Adomavičius.

Penkiolika metų dirbu transporto srityje, todėl vežėjų verslą pažįstu ne iš nuogirdų, o iš vidaus. Dalis problemų – visuotinio pobūdžio. Jas įveikus, pagerėtų ir sostinės transporto įmonių, ir vilniečių gyvenimas. Esu statybininkas pagal profesiją, todėl derindamas statybininko ir transportininko žinias matau perspektyvias galimybes sukurti geresnį gyvenimą vilniečiams. Pirmiausia rūpi sumažinti spūstis sostinės gatvėse.

Tam būtina nutiesti aplinkkelius ir padidinti pagrindinių sostinės gatvių pralaidumą.

Sunkusis transportas, važiuojantis tarptautinėmis magistralėmis iš Minsko Panevėžio, Rygos, Talino link, dabar turi važiuoti per miesto centrą. Jo neišvengiame ir važiuodami iš Švenčionių Kauno link. Aplinkkeliai būtini. Ypač vakarinis, kuris prašyte prašosi nesustoti ties Ukmergės gatve – juk gali smagiai įsilieti į Minsko plentą. Nukreipkime tarptautinį transportą žiediniu keliu aplink Vilnių – ir dalies spūsčių sostinės centre neliks.

Automobilių judėjimas sostinės gatvėmis galėtų būti intensyvesnis, jei jo nestabdytų šviesoforai, ypač ties pėsčiųjų perėjomis. Miesto valdžios uždavinys – įrengti požemines ar antžemines perėjas. Tik po to verta automatizuoti šviesoforų sistemą, antraip – stumsime vežimą prieš arklį, ką ir ketina daryti dabartinė miesto valdžia.

Transporto pralaidumas gatvėmis Kauno, Ukmergės link padidėtų įrengus reversines šviesoforų reguliuojamas eismo juostas. Taip daugiau automobilių rytais galėtų įvažiuoti į Vilnių, o vakare – iš jo išvažiuoti.

Modernizuojant sostinės visuomeninio transporto sistemą derėtų peržiūrėti maršrutus, kad sumažėtų vietų, pasiekiamų tik asmeniniu transportu. Visuomeninio transporto pagrindu turėtų tapti ne bėginis, o autotramvajus. Tokios nuomonės ir VGTU mokslininkai, teigiantys, kad bėginis tramvajus sudarys daugiau sumaišties nei duos naudos. Vertindamas šį projektą kaip statybinkas galiu drąsiai teigti, kad bėginiam tramvajui atsirasti nepakaks planuojamų 580 mln. litų, reikės mažiausiai 800 mln. Lt. Ir ketverių darbo metų pritrūks projektui realizuoti. Nebėginis tramvajus galėtų atsirasti gerokai greičiau, juo būtų vežama tiek pat keleivių, tik pigiau, nebūtų neigiamos įtakos senamiesčiui. Tai labai svarbu Vilniui, turinčiam UNESCO saugomą paveldą.

Vilniečiams aktuali ir automobilių pastatymo problema, ypač daugiabučių rajonuose. Kiemai talpina maždaug trečdalį sostinės gyventojų automobilių, kitos transporto priemonės stovi gatvėse, ant žalios vejos, garažuose. Racionaliai išnaudojus metalinių garažų užimamus plotus, galima būtų šią problemą bent iš dalies įveikti. Miesto valdžia turėtų ne didinti žemės mokestį (iki 4 proc. nuo jos vertės) metalinių garažų savininkams, o pasiūlyti jiems palankias sutartis su statybininkais įsigyjant modernius garažus ar automobilių stovėjimo vietas daugiaaukščiuose automobilių stovėjimo statiniuose, kurie galėtų išaugti vietoj metalinių garažų masyvų.

Racionalu būtų statyti automobilius palei gatvę įrengus stovėjimo vietas. VGTU mokslininkai pasiūlė naudoti kiaurymines betonines plokštes, kurias paklojus ir veja žaliuotų, ir automobiliai ant tvirto pagrindo stovėtų. Įrengti vietą automobiliui tekainuotų 700 Lt.

Dar viena opi problema – Vilniaus logistikos centras, kurio iki šiol nepavyko įkurti. Jis būtų naudingas ir vežėjams, ir vilniečiams. Vežėjai sustiprintų verslo pozicijas, o vilniečiams nekliūtų kelyje eismą stabdantys sunkiasvoriai, nes logistikos centrui tinkama vieta būtų miesto pakraštys. Jau dabar plečiamos Vilniaus ribos, tad kodėl negalėtų jos dar šiek tiek padidėti? Tinkamų plotų aplink Vilnių yra, reikalingas tik geranoriškas miesto ir apskrities valdžio pažiūris ir skubiai priimami sprendimai. Tam dabar klostosi itin palankios sąlygos – anksčiau buvo problemų dėl apskrities valdžios sprendimų, o dabar jų neturėtų kilti.

Matau konkrečias Vilniaus ir vilniečių problemas, žinau, kaip jas įveikti. Tikiu, kad tam pakaks ir noro, ir jėgų, tereikia vilniečių palaikymo rinkimų dieną.

Vežėjas politikoje. Kiek jis naudingas “Linavai”, transporto verslui, vilniečiams?

Asociacijos “Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius:

Romą Adomavičių pažįstu jau penkiolika metų. Jį galėčiau apibūdinti kaip atsakingą, pareigingą, sąžiningą verslo partnerį. Vien metu, kai buvo renkamas “Linavos” vadovas, mes buvome konkurentai. Visada maniau, kad jis vertas būti asociacijos vadovu, turi tam būtinų savybių. Džiaugiuosi, kad jo energija prasiveržė ryžtu kandidatuoti į miesto tarybą – tokių žmonių politikoje labai reikia. Romas Adomavičius turi geresnio vilniečių gyvenimo viziją ir, tikiu, sugebės ją realizuoti. Jam artimi transporto reikalai – viešojo transporto sistemos organizavimas, žiedinio kelio aplink Vilnių kūrimas, sostinės logistikos centro steigimas. Gerai, kad į politiką ateina žmogus, pažįstantis transporto problemas ir pasiryžęs jas įveikti. Pritariu Romo Adomavičiaus strateginiams siekiams, juos palaikau, kiek galėdamas remsiu kolegą, kandidatuojantį į miesto tarybos narius, balsuosiu už jį vasario 25-ąją įvyksiančiuose rinkimuose.

Asociacijos “Linava” generalinis sekretorius Valdas Gilys.

Susiklostė unikali situacija, kai vežėjų atstovas pasirinko kelią į politikus . UAB “Transtrado” generalinis direktorius Romas Adomavičius pasiryžo kandidatuoti į Vilniaus miesto tarybą ir dirbti ne tik įmonės, bet ir vilniečių gerovei. Jo aukšti reitingai teikia vilčių, kad tapęs miesto tarybos nariu galės daryti teigiamą įtaką kuriant geresnę verslo aplinką vežėjams ir palankesnes gyvenimo sąlygas vilniečiams. Romas Adomavičius sąžiningas, stropus ir perspektyviai mąstantis žmogus. Stiprios valios transportininkas politikoje gali būti ypač naudingas. Jis išmano transporto verslo poreikius, eismo saugumo, visuomeninio transporto problemas ir žino, kaip jas įveikti.Vežėjams, asociacijai, vilniečiams Romas Adomavičius gali tapti labai naudingu atstovu Vilniaus miesto taryboje.

Vilniaus logistikos centro steigimo iniciatyvą užgesino Vilniaus apskrities vadovybė. Dabar atsiveria naujos galimybės, kurias sieju su miesto tarybos rinkimais. Neseniai asmeniškai kalbėjausi su Romu Adomavičiumi ir jis patikino, kad Vilniaus logistikos centras – neužmirštas klausimas. Be to, jis tapo LSDP rinkiminės programos dalimi. Sutarėme, kad Romas Adomavičius ne tik atgaivins Vilniaus logistikos centro steigimo idėją, bet ir maksimaliomis pastangomis sieks ją įgyvendinti. Manau, kad logistikos centrui reikėtų 150 ha ploto žemės masyvo šalia geležinkelio ir automobilių trasos. Čia galėtų dirbti apie penkis šimtus žmonių. Multimodalinis kompleksas su sandėliais, viešbučiais, bankais turėtų būti patrauklus kitų šalių vežėjams, naudingas Vilniaus miestui ir apskričiai. Logistikos centras su modernia infrastruktūra pritrauktų krovinius iš Europos Sąjungos, o gerėjant santykiams su Baltarusija Vilnius taptų itin patraukliu ES pasienio punktu gabenant prekes į Rytus. Tai padėtų padidinti Lietuvos vežėjų konkurencingumą.

Pritariame ir skatiname vežėjų iniciatyvą renkantis kelią į politiką. Iniciatyvūs verslininkai, išplėtoję savo įmonių verslą, reikalingi Lietuvai kaip potencialūs šalies verslo ir gerovės kūrimo strategai. Šiauliuose į miesto tarybą kandidatuojantis vežėjas Zenonas Buivydas taip pat teikia optimistinių vilčių, kad prisidės kuriant geresnį gyvenimą gimtajame krašte. Už tokius žmones verta balsuoti. Aš asmeniškai nedvejodamas balsuosiu už Romą Adomavičių kaip tinkamą kandidatą į Vilniaus miesto tarybos narius.

"Transporto pasaulis"
Vasaris Nr. 2 (74)

"Linava" informuoja

Kronika

Prezidiumo posėdyje

Aktualijos

Iš vežėjų – į politikus

Dilerių naujienos

ATSIPALAIDUOTI NEGALIME NĖ MINUTEI

Eismas

Naujienos

įvairenybės

Kada atsirado autobusas

Keliai Keleliai

Keliai, kuriais riedame

Naujienos

"DAF Trucks N.V." įdiegė naują standartą

Patirtis

“RVS technologija”: ekonomija + ekologija

Pažintys

Patirtis Lietuvoje padeda verslo plėtojimui Lenkijoje

Portretai

Dešimtmečiai prie vairo

Sportas

“Dakaras 2007” – trumpiausias istorijoje

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Naujienos

Transporto politika

Rusija: pragmatizmo keliu

Žinotina

„Goodyear“ – padangos nugalėtojams

Technika

Euro 5 – be “AdBlue”!

Rekordiniai „Volvo Trucks“ metai

Teisė

Preliminariosios sutartys

Muziejus

LENKIJOS SUNKVEŽIMIAI TARPUKARYJE