Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Miesto autobusas – tramvajaus “rūbais”

Prancūzijos Nantes miesto gatvėse pasirodė tramvajų primenantis sudvejintas autobusas “Mercedes – Benz Citaro”. Šis gamtinėmis dujomis varomas modelis šiek tiek didesnis, komfortiškesnis ir elegantiškesnis už standartinius savo brolius. Iš Štutgarto kilusiam gražuoliui šalia priekinių durų trūksta komfortą patvirtinančių žvaigždučių, užtat vietoje jų matome užrašą – “Bus Way” ( maršrutinis autobusas).

Praėjusių metų lapkritį Prancūzijos miestų gatvėmis pradėję važinėti “Mercedes – Benz Citaro” turi šiek tiek pakeistą vidaus įrangą ir išorės dizainą. Stogo kraštai aptakūs ir iš visų pusių uždengti, kad paslėptų ant jo įtaisytus dujų balionus. Su aptakia ir žemai nuleista salono išorės apdaila, uždengiančia ratus, šis maršrutinis “Citaro” labiau primena tramvajų, o ne maršrutinį autobusą.

Reikalauja mokesčių kompensacijos transporto įmonėms

Vokietijos federalinė transporto ministerija atnaujino puolimą prieš Briuselio valdininkus, reikalaudama už mokesčius kompensacijos, kurią buvo žadama grąžinti transporto įmonėms.

Kaip informuoja Vokietijoje leidžiamas žurnalas “Lastauto und Omnibus”, už naudojimąsi šalies kelių infrastruktūra transporto verslo įmonės dabar moka dvigubą mokestį – sunkvežimių ir naftos, kuris įkalkuliuotas į degalų kainą.

Vokietijos federalinės vyriausybės siūlymu, šalyje degalus perkančioms transporto įmonėms turėtų būti grąžinama dalis automagistralių mokesčio. Transporto ministerijos duomenimis, dabar mokesčiai už 100 kilometrų automagistrale sudaro 1,82 euro. Transporto ministras Wolfgangas Tiefensee jau pateikė Europos Komisijas naujai parengtą mokesčio nuolaidų modelį, pagal kurį transporto įmonėms turėtų būti grąžinama iki 400 mln. eurų. Ministerija tikisi iki šių metų pabaigos iš Briuselio gauti atsakymą dėl šio modelio įgyvendinimo galimybės.

Paraleliai Vokietijos valdžia tęsia ir anksčiau sėkmingai pradėtus žingsnius dėl konkurencijos sąlygų harmonizavimo. Šiuo atveju kalbama apie automobilių mokesčio sumažinimą iki Europos minimalaus lygio ir investicijų skatinimo programą įsigyjant ypatingai mažai aplinką teršiančius sunkvežimius.

Įstatymo projektas dėl transporto priemonių mokesčio sumažinimo pirmiausia turi būti pateiktas bundestage (parlamento žemuosiuose rūmuose), po to svarstomas bundesrato (aukštųjų rūmų) posėdžiuose. Tačiau ar transporto įmonės, perkančios Euro 5 sunkvežimius, gaus dotacijas, vien Vokietijos valdžios sprendimo nepakaks: galutinį sprendimo variantą turės patvirtinti Briuselio valdininkai.

Parengė Tomas LABŽENTIS

"Transporto pasaulis"
Vasaris Nr. 2 (74)

"Linava" informuoja

Kronika

Prezidiumo posėdyje

Aktualijos

Iš vežėjų – į politikus

Dilerių naujienos

ATSIPALAIDUOTI NEGALIME NĖ MINUTEI

Eismas

Naujienos

įvairenybės

Kada atsirado autobusas

Keliai Keleliai

Keliai, kuriais riedame

Naujienos

"DAF Trucks N.V." įdiegė naują standartą

Patirtis

“RVS technologija”: ekonomija + ekologija

Pažintys

Patirtis Lietuvoje padeda verslo plėtojimui Lenkijoje

Portretai

Dešimtmečiai prie vairo

Sportas

“Dakaras 2007” – trumpiausias istorijoje

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Naujienos

Transporto politika

Rusija: pragmatizmo keliu

Žinotina

„Goodyear“ – padangos nugalėtojams

Technika

Euro 5 – be “AdBlue”!

Rekordiniai „Volvo Trucks“ metai

Teisė

Preliminariosios sutartys

Muziejus

LENKIJOS SUNKVEŽIMIAI TARPUKARYJE