Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Aludariai – prieš girtus vairuotojus

Šalies aludariai vasario pradžioje paskelbė akciją “Aludariai prieš žiaurius įpročius”. Akcijos partneriu tapo Susisiekimo ministerija.

“Mūsų tikslas – ne mokyti, drausti ar priekaištauti. Europos šalių patirtis rodo, kad švietimas, auklėjimas dažnai būna kur kas efektyvesnis nei bausmės ir gąsdinimai. Stengėmės ieškoti kuo didesnį poveikį turinčių priemonių, norėjome suburti kuo didesnį suinteresuotų žmonių ratą, siekėme sudominti ir priversti susimąstyti kuo daugiau šalies gyventojų”, - kalbėjo Lietuvos aludarių asociacijos prezidentas Audrius Vidžys.

Akcija vykdoma keliais būdais. Ji pradėta šalies dienraščiuose išspausdinus reklaminius skelbimus, kurie skaitytojus nukreipia į akcijos interneto svetainę “Darbas girtiems”. Šiomis dienomis Lietuvos kavinėse ir baruose pasirodė specialūs padėkliukai, pakeitę iki tol buvusius reklaminius. Iš viso jų išspausdinta apie milijoną. Keliuose bei gatvėse pastatyta septyniolika stendų, skirtų šiai temai. Akcijai įgyvendinti šalies aludariai skyrė kelis šimtus tūkstančių litų.

Prie akcijos įgyvendinimo noriai prisijungė LR susisiekimo ministerija. “Džiaugiamės verslininkų iniciatyva. Tik sutelkę ministerijos specialistų, policijos pareigūnų patirtį bei privataus verslo iniciatyvą, galėsime tikėtis radikalių pokyčių mažinant aukų skaičių keliuose”, - kalbėjo susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius. Statistika rodo, kad kasmet Lietuvos keliuose neblaivūs vairuotojai sukelia apie tūkstantį avarijų, kuriose žūva beveik šimtas žmonių, daugiau nei tūkstantis sužeidžiama.

MILIJONAS SVARŲ STERLINGŲ UŽ “ARAN-2”

Kompanija “Data Collection” nepagailėjo 1 milijono svarų sterlingų už specialų automobilį ARAN-2, aprūpintą lazerine įranga. Ji skirta visų svarbiausių Didžiosios Britanijos kelių būklės tyrimui. Pagrindu tokioms didelėms investicijoms tapo svarbus nacionalinis projektas “Nacionalinio kelių tinklo dangos paviršiaus įvertinimas”, kurį nesenai patvirtino šalies vyriausybė. Ankstesnėmis priemonėmis atlikti tokį tikrai milžiniškos apimties darbą neįmanoma, todėl tai atliks automatiškai veikianti įranga, sumontuota automobilyje. Britanijos ir Kanados specialistų bendromis jėgomis sukurtas ARAN-2 „apžvelgia“ kelio paviršių tokiu greičiu, kokiu gali važiuoti automobilis, ir tai yra didžiulis šio metodo privalumas. Įranga skanuoja dangą lazeriniu skaneriu, o savo buvimo vietą patikslina palydovinės pozicionavimo sistemos (GPS) pagalba.

Lazerio spindulys, slystantis kelio dangos paviršiumi, aptinka ir užfiksuoja visus nelygumus, duobes ir plyšius, atsiradusius joje. Ir kiekvieno trūkumo tikslią vietą padeda nustatyti jau minėta amerikiečių sistema GPS, tokia pati, kokią naudoja ginkluotosios pajėgos. Kompiuteryje užfiksuotus duomenis apdoros šalies Geografinė informacinė sistema. Po to atspausdintos kelių schemos su visais pažymėtais dangos defektais bus perduotos atitinkamų regionų tarnyboms, prižiūrinčioms kelius. Britai tikisi tokios modernios technologijos pagalba pagerinti ir pagreitinti kelių remonto darbus visoje Didžiojoje Britanijoje.

Lina JAKUBAUSKIENĖ /Vladimiras Čechuta

"Transporto pasaulis"
Vasaris Nr. 2 (74)

"Linava" informuoja

Kronika

Prezidiumo posėdyje

Aktualijos

Iš vežėjų – į politikus

Dilerių naujienos

ATSIPALAIDUOTI NEGALIME NĖ MINUTEI

Eismas

Naujienos

įvairenybės

Kada atsirado autobusas

Keliai Keleliai

Keliai, kuriais riedame

Naujienos

"DAF Trucks N.V." įdiegė naują standartą

Patirtis

“RVS technologija”: ekonomija + ekologija

Pažintys

Patirtis Lietuvoje padeda verslo plėtojimui Lenkijoje

Portretai

Dešimtmečiai prie vairo

Sportas

“Dakaras 2007” – trumpiausias istorijoje

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Naujienos

Transporto politika

Rusija: pragmatizmo keliu

Žinotina

„Goodyear“ – padangos nugalėtojams

Technika

Euro 5 – be “AdBlue”!

Rekordiniai „Volvo Trucks“ metai

Teisė

Preliminariosios sutartys

Muziejus

LENKIJOS SUNKVEŽIMIAI TARPUKARYJE