Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Klaipėdoje – ekologiškesni autobusai

Vasario 12-ąją į Klaipėdos gatves išvažiavo pirmieji miesto autobusai, naudojantys suslėgtas gamtines dujas. Penki žaliai nudažyti „Volvo“ – uostamiestyje vykdomo projekto „Švarus kuras – švarus oras“ dalis. Jo iniciatorius – UAB „SG dujos“.

Klaipėda tapo pirmuoju šalies miestu, kuriame visuomeninis transportas važiuoja suslėgtomis gamtinėmis dujomis. Tiesa, šis kuras nėra naujovė Lietuvoje – transporto priemonės juo pradėjo važinėti dar 1987-aisiais, tačiau nuo 1996-ųjų, kai sustabdytos kompresorinės stotys ir išmontuoti morališkai pasenę įrengimai, Lietuva buvo vienintele Europos šalimi, kurioje suslėgtos gamtinės dujos nenaudotos.

Švediškus autobusus uostamiečio autobusų parkui nupirko bendrovė „SG dujos“. Jiems užpildyti UAB Klaipėdos autobusų parko teritorijoje įrengta nedidelio galingumo suslėgtų gamtinių dujų kompresorinė stotis. Klaipėdiškiai įsipareigojo iš „SG dujos“ pirkti suslėgtas gamtines dujas už ekonomiškai naudingą kainą.

Šiuo metu naujai įrengtoje kompresorinėje per parą bus galima pripildyti balionus tik trims autobusus. „Kol kas tai – tik eksperimentas. Iš pradžių išbandysim neįprastu kuru veikiančias transporto priemones, vėliau suslėgtomis gamtinėmis dujomis važiuojančių autobusų turėtų padaugėti iki penkiolikos. Su bendrovės „SG dujos“ vadovais pasirašėme sutartį dėl didelio galingumo kompresorinės stoties statybos. Ją pastačius, vieno autobuso balionus bus galima pripildyti per 15–20 minučių“, – kalbėjo UAB Klaipėdos autobusų parko generalinė direktorė Jelizaveta Daugininkienė.

Pasak parko vadovės, šis projektas klaipėdiškiams turėtų būti naudingas keletu aspektų. Visų pirma, jis prisidės prie ekologinės situacijos gerinimo mieste. „Penki autobusai, žinoma, nepavers miesto švaresniu, tačiau kai jų atsiras daugiau, tarša turėtų gerokai sumažėti. Be to, mūsų parko teritorijoje atsirasianti nauja, galinga gamtinių dujų užpylimo kompresorinė turėtų paskatinti ir kitų bendrovių transporto priemones važinėti ekologiškesniu kuru“, - kalbėjo J. Daugininkienė.

Klaipėdiečiai tikisi, kad sutartis su „SG dujos“ parkui bus naudinga ir ekonomiškai. Bendrovės „SG dujos“ vadovai teigia, kad suslėgtos gamtinės dujos beveik perpus pigesnės už dyzeliną. „Apskaičiavome, kad UAB Klaipėdos autobusų parkas, važinėdamas dujas naudojančiais autobusais, per investicinį laikotarpį sutaupys apie 240 tūkst. eurų (apie 828 tūkst. Lt). Vėliau per metus bus sutaupoma maždaug po 190 tūkst. eurų (apie 656 tūkst. Lt). Klaipėdiškius turėtų tenkinti ir tai, kad pagal sutartį įsipareigojome pateikti parkui tegul ne naujus, bet dar gerus žemagrindžius autobusus“, – teigė UAB „SG dujos“ generalinis direktorius Virginijus Karsokas.

„Volvo“ vieną kartą pripildytais dujų balionais gali nuvažiuoti apie 500 kilometrų, tiek kuro užtenka važinėti po miestą 2–3 dienas. Ant autobuso stogo pritvirtinta po penkis iš specialios kompozicinės medžiagos pagamintus balionus, kurių vieno talpa – 209 litrai. „Mūsų parke vyrauja vokiški MAN bei „Mercedes-Benz“. Tačiau ir švediški autobusai šilti, patogūs keleiviams, be to, „SG dujos“ darbuotojai juos šiek tiek atnaujino: pakeitė sėdynių apmušalus, sudėjo naujus dvigubus langus, taigi dabar jų kokybė pakankamai gera. Pastaruoju metu galvojame įsigyti visai naujų miesto transporto priemonių – tam ketiname pasitelkti ES fondų lėšas. “, – kalbėjo J. Daugininkienė.

Gamtines dujas naudojantys autobusai netrukus turėtų pasirodyti ir sostinės gatvėse. Jau paskelbtas konkursas gamtinėms dujoms pirkti ir geriausias sąlygas pasiūlysiančiam investuotuojui išaiškinti. Alternatyviu kuru domisi ir kitų šalies autobusų parkų vadovai.

Daug dėmesio ekologiško kuro naudojimui skiria ES institucijos. Šiuo metu plėtojamas įvairių Europos Sąjungos organizacijų remiamas projektas, pavadintas „Žydruoju koridoriumi“. Jo tikslas – sujungti atskirų šalių suslėgtų gamtinių dujų infrastruktūrą į bendrą visos Europos sistemą, kad automobilių būtų galima važiuoti per visą Europą. Lietuva turėtų tapti šios bendrosios Europos sistemos dalis.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Kovas Nr. 3 (75)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Kelių transporto verslas: potencialas, priežiūra, kontrolė

Atgarsiai

Žiuri buvo sužavėta

Ekologija

BIODYZELIS - KELIŲ TRANSPORTO ATEITIS?

Klaipėdoje – ekologiškesni autobusai

Idėjos

Į ATEITĮ – PRAEITIES PĖDSAKAIS

Jubiliejus

Vežėjų klubui – 10 metų!

Logistika

„Rhenus Svoris“: paslaugos vidaus ir tarptautinei rinkai

Mobilus ryšys

Paskambinti į „Skype“ – bet kurio telefonu

Padangos

Mokslo ir technologijų laimėjimas

Pagaminta Lietuvoje

“Ad Blue”: paprasta, tačiau...

Patirtis

PADANGŲ ANGLIŠKA EKSPLOATACIJA

Portretai

Gyvenimas be monotonijos

Servisas

Skaitmeniniai tachografai ir jų ekslpoatacijos aktualijos

Specialioji technika

PATOGUS VAIRUOTOJUI „MACK TERRAPRO“

Lietuvoje ir pasaulyje

Žiemai baigiantis – dvi premjeros

DAF XF105 FTM

Lietuvai – Austrijos patirtis

Naujienos

„Autoverslas“ taps „Severstal metiz“ logistikos partneriu?

Žinotina

Akustinės sistemos automobilyje

Keleivinis transportas

Keleivinis transportas: 2006-ųjų statistika

Technika

MAN HYDRODRIVE – PAGALBA PAJUDANT

„Volvo“: naujoji informacinė transporto sistema „Dynafleet“

Teisė

Žala ir nuostoliai

Muziejus

Transporteriai ir „Transporter Meyer“