Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Mokslo ir technologijų laimėjimas

Tikrai ne pasaka

Įsivaizduokite: plytų prikrautas sunkvežimis statybų teritorijoje užvažiuoja ant armatūros liekanų, ir atsikišęs strypas praduria automobilio padangą. Tokių nepavydėtinų situacijų statybų teritorijose, šiukšlynuose, karjeruose, kur mėtosi įvairūs gelžgaliai, metalo strypai, vinys, aštrūs akmenys, ypač gausu. Pradūrus padangą, ją žūt būt reikia keisti, remontuoti, tad prarandama daug brangaus laiko...

Pasitelkę naujausias technologijas gamintojai vežėjams ateina į pagalbą ir tokiomis situacijomis – siūlo padangas, kurios pačios „užlopo“ skyles. Tai ne pasaka, ne burtažodžiai „lydekai paliepus, man panorėjus“ ar „abra kadabra“. Tai tikriausias mokslo raidos ir technologijų tobulinimo laimėjimas.

Naujovė pristatyta pernai rudenį

2006 metų rugsėjo 20 d. Hanoverio (Vokietija) kelių transporto parodoje IAA pristatytas naujas „Renault“ statybinių sunkvežimių modelis „Kerax“, apautas mišrios paskirties padangomis „Goodyear Omnitrac“ , gamintomis pagal „Duraseal“ technologiją. Galima drąsiai sakyti: „Renault“ yra pirmasis Europos sunkvežimių gamintojas, pasiūlęs kompanijos „Goodyear“ revoliucinę naujovę – padangą, kuri pati susiremontuoja, tai yra užklijuoja iki 6 mm skersmens skyles.

Pagal „Duraseal“ technologiją jau gaminamos 13R22.5 dydžio „Omnitrac“ mišrios paskirties priekinės MSS ir galinės MSD padangos. Jos specialiai sukonstruotos statyboms, karjerams ir šiukšlių vežiojimui – tokioms situacijoms, kur yra daug galimybių pradurti (ne paslaptis, kad kiekvienas toks pradūrimas atsieina nepigiai).

„Duraseal“ technologija

Kompanijos „Goodyear“ unikalios patentuotos technologijos „Duraseal“ dėka oro nutekėjimą iš padangos (jei protektorių praduria aštrus iki 6 mm skersmens objektas) sustabdo į vidų įdėtas hermetikas. Taip išvengiama brangių prastovų, nėra rizikos dėl nuostolių, patiriamų važinėjant sumažinto slėgio padangomis.

Visas susiremontavimo procesas gana paprastas: padanga pagaminta su papildomu protektoriaus sluoksniu, sudarytu iš specialaus geltono gelio konsistencijos gumos mišinio, kuris pats aptinka skylę ir suformuoja orui nepralaidų kamštį. Šis hermetikas gali užklijuoti ne vieną, o daugybę iki 6 mm skersmens skylių. Beje, šitaip padanga užsiklijuoja net pradūrus toje pačioje vietoje. „Duraseal“ technologija leidžia ir pradūrus padangą važiuoti toliau bei eksploatuoti ją iki restauracijos. Technologija nesumažina padangos restauravimo galimybių. Hermetikas neturi tirpiklių, yra nedegus, žodžiu, nėra grėsmės, kad restauravimo metu gali užsidegti karkasas. Taigi prieš restauravimą hermetiko šalinti nebūtina.

Demonstruojant naujovės galimybes, „Omnitrac Duraseal“ padanga buvo pradurta net 51 kartą, tačiau oro slėgis joje nė trupučio nesumažėjo. Pasiteisino jos ir eksploatacijoje. Štai ką pasakojo vienas komunalinių paslaugų bendrovės vadovas. „Po to, kai prieš keturis mėnesius išbandymui sumontavome „Goodyear Duraseal“ padangas vienai savo šiukšliavežiai, jos nė karto nebuvo pradurtos. Įdomiausia, kad per šį laiką iš jų pašalinome 21 vinį. Tuo tarpu kitos mūsų mašinos vidutiniškai aštuonis kartus kiekviena sustojo dėl sugadintos padangos.“

Šiuo metu kompanija „Goodyear“ tiria rinką, siekdama nustatyti, kokių tipų ir dydžių padangų, kuriose galima naudoti „Duraseal“ technologiją, rinkai labiausiai reikia.

Audrys ŠATAS,UAB „Autoservisas Vaišvydava“ prekybos direktorius

"Transporto pasaulis"
Kovas Nr. 3 (75)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Kelių transporto verslas: potencialas, priežiūra, kontrolė

Atgarsiai

Žiuri buvo sužavėta

Ekologija

BIODYZELIS - KELIŲ TRANSPORTO ATEITIS?

Klaipėdoje – ekologiškesni autobusai

Idėjos

Į ATEITĮ – PRAEITIES PĖDSAKAIS

Jubiliejus

Vežėjų klubui – 10 metų!

Logistika

„Rhenus Svoris“: paslaugos vidaus ir tarptautinei rinkai

Mobilus ryšys

Paskambinti į „Skype“ – bet kurio telefonu

Padangos

Mokslo ir technologijų laimėjimas

Pagaminta Lietuvoje

“Ad Blue”: paprasta, tačiau...

Patirtis

PADANGŲ ANGLIŠKA EKSPLOATACIJA

Portretai

Gyvenimas be monotonijos

Servisas

Skaitmeniniai tachografai ir jų ekslpoatacijos aktualijos

Specialioji technika

PATOGUS VAIRUOTOJUI „MACK TERRAPRO“

Lietuvoje ir pasaulyje

Žiemai baigiantis – dvi premjeros

DAF XF105 FTM

Lietuvai – Austrijos patirtis

Naujienos

„Autoverslas“ taps „Severstal metiz“ logistikos partneriu?

Žinotina

Akustinės sistemos automobilyje

Keleivinis transportas

Keleivinis transportas: 2006-ųjų statistika

Technika

MAN HYDRODRIVE – PAGALBA PAJUDANT

„Volvo“: naujoji informacinė transporto sistema „Dynafleet“

Teisė

Žala ir nuostoliai

Muziejus

Transporteriai ir „Transporter Meyer“