Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

25, 25 m."Euro Combi“ junginiai Vokietijoje

Po sėkmingų 25,25 m ilgio „švediškų junginių“ bandymų Olandijoje ir kai kuriuose Vokietijos regionuose, EMS (European Modular System) projektas jau pradėtas įgyvendinti Šiaurės Reino - Vestfalijos žemėje.

Skandinavų daugiau kaip dešimties metų patirtis jau įrodė, kad 25,25 m ilgio autotraukiniai padeda ne tik mažinti išmetamųjų dujų emisiją, spūstis automagistralėse, bet ir sudaro galimybę taupyti nuolat brangstančius degalus, krovinių gabenimo išlaidas bei turi daugelį kitų ekonominių privalumų. Pagal Europos Komisijos ekspertų krovinių gabenimo apimčių prognozes iki 2010 metų, automobilių kelių transporto priemonių teikiamų paslaugų apimtis padidės iki 38 proc. Taigi remiantis ekspertų prognozėmis ir ilgamete Švedijos bei Suomijos transportininkų patirtimi, priimtiniausias sprendimas, siekiant sumažinti transporto srautus, užtikrinant saugias ir optimalias krovinių gabenimo bei eismo organizavimo sąlygas, - taikyti Europos modulinių vežimų sistemą EMS. Pagal šios sistemos koncepciją gabenant krovinius tolimais maršrutais sudaroma galimybė dviem padidinto ilgio (25,25 m) ir svorio (60 tonų) autotraukiniais gabenti tiek pat krovinių, kiek trimis standartiniais transporto priemonių junginiais. Beje, „švediškus junginius“ savo keliuose praėjusį rudenį jau matavosi ir netolimi mūsų kaimynai – Estijos vežėjai.

Atsižvelgdama į svarius ekspertų argumentus ir teigiamą kitų šalių patirtį, Vokietijos susisiekimo ministerija šių metų pradžioje leido pradėti Šiaurės Reino - Vestfalijos žemėje vienerių metų eksperimentą 25,25 m ilgio autotraukiniams, kurie čia pavadinti „Euro Combi“. Kaip pažymi Vokietijos transportininkams ir ekspeditoriams skirtas žurnalas „Lastauto und Omnibus“, maksimalus eksperimente dalyvaujančių junginių svoris apribotas iki 44 tonų.

Pirmieji 25,25 m ilgio EMS junginių eksperimentą pradėjo „Meyer & Meyer“ firmos vežėjai, pristatantys tekstilės gaminius į logistikos centrą. Vėliau Šiaurės Reino - Vestfalijos žemėje prasidėjusiame „Euro Combi“ 25,25 m ilgio junginių eksperimente dalyvaus 20 šio regiono transporto kompanijų.

Reikalavimai transporteriams su priekabomis

Beveik iki praėjusio amžiaus pabaigos visiems autotransporto junginiams Vokietijos keliuose buvo nustatytas maksimalus 80 km/ h greitis. Nuo 1998 metų išimties tvarka kai kuriems iš jų leista važiuoti maksimaliu 100 km/h greičiu. 2005 m. pabaigoje koreguoti reikalavimai, suteikiantys teisę 100 km/h greičiu važiuoti su priekabomis lengviesiems komerciniams automobiliams arba populiariai vadinamiems transporteriams.

Pagal paskutinius KET reikalavimus dabar nustatyta, jog Vokietijos automagistralėmis ir joms prilygstančiais greitkeliais maksimaliu 100 km/h greičiu gali važiuoti transporto junginiai, atitinkantys šiuos reikalavimus:

-Leidžiama bendroji velkančios transporto priemonės (transporterio) masė turi būti ne didesnė kaip 3,5 tonos;

-Vilkikas (transporteris) turi būti aprūpintas ABS;

-Leidžiama bendroji priekabos masė negali viršyti leidžiamos bendrosios vilkiko masės;

-Priekabos padangos negali būti senesnės kaip 6 metų ir turi atitikti greičio indeksą „L“ (iki 120 km/h);

Santykis tarp priekabos leidžiamos bendrosios masės ir vilkiko masės turi būti:

a)0,3 – priekabai be stabdžių arba su stabdžiais be hidraulinių amortizatorių;

b)0,8 – gabenant namelius – priekabas su standžiu kėbulu ir hidrauliniais amortizatoriais;

c)1,0 – junginiams, turintiems stabilizavimo įrangą, atitinkančią ISO 11555 -1 arba jam prilygstantį standartą.

Maksimalus 100 km/h greitis galioja visoms transporto priemonių kombinacijoms, kurios atitinka išvardintas sąlygas. Eismo priežiūros pareigūnai turi teisę patikrinti, ar jos turi galiojančius atitinkamus reikalavimus įrodančius lipdukus ir kitus transporto priemonių junginio registracijos dokumentus su nurodymais, kad jos atitinka išimties tvarka taikomus KET reikalavimus.

Parengė Tomas LABŽENTIS

"Transporto pasaulis"
Kovas Nr. 3 (75)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Kelių transporto verslas: potencialas, priežiūra, kontrolė

Atgarsiai

Žiuri buvo sužavėta

Ekologija

BIODYZELIS - KELIŲ TRANSPORTO ATEITIS?

Klaipėdoje – ekologiškesni autobusai

Idėjos

Į ATEITĮ – PRAEITIES PĖDSAKAIS

Jubiliejus

Vežėjų klubui – 10 metų!

Logistika

„Rhenus Svoris“: paslaugos vidaus ir tarptautinei rinkai

Mobilus ryšys

Paskambinti į „Skype“ – bet kurio telefonu

Padangos

Mokslo ir technologijų laimėjimas

Pagaminta Lietuvoje

“Ad Blue”: paprasta, tačiau...

Patirtis

PADANGŲ ANGLIŠKA EKSPLOATACIJA

Portretai

Gyvenimas be monotonijos

Servisas

Skaitmeniniai tachografai ir jų ekslpoatacijos aktualijos

Specialioji technika

PATOGUS VAIRUOTOJUI „MACK TERRAPRO“

Lietuvoje ir pasaulyje

Žiemai baigiantis – dvi premjeros

DAF XF105 FTM

Lietuvai – Austrijos patirtis

Naujienos

„Autoverslas“ taps „Severstal metiz“ logistikos partneriu?

Žinotina

Akustinės sistemos automobilyje

Keleivinis transportas

Keleivinis transportas: 2006-ųjų statistika

Technika

MAN HYDRODRIVE – PAGALBA PAJUDANT

„Volvo“: naujoji informacinė transporto sistema „Dynafleet“

Teisė

Žala ir nuostoliai

Muziejus

Transporteriai ir „Transporter Meyer“