Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Žiemai baigiantis – dvi premjeros

Vasario mėnesį lengvųjų automobilių pardavėjai pristatė du naujus savitus modelius, kurie įvairiais aspektais gali būti įdomūs tiek asmeniniam naudojimui, tiek kaip tarnybiniai įmonių vadybininkų automobiliai.

“KIA cee’d”– vieno iš didžiausių Pietų Korėjos gamintojų KIA MOTORS naujausias C klasės, labiau žinomos “Golf” vardu, chečbekas, kurio pavadinime rytietiškai gudriai užšifruotos dvi sąvokos – Europos Sąjunga ir europinis dizainas.

Europos akcentavimas – ne atsitiktinis: “cee’d” – pirmasis Europoje pagamintas KIA automobilis, be to, jis pagamintas pirmoje KIA MOTORS gamykloje, pastatytoje Europoje, Žilinos mieste, Slovakijoje. Ne kartą nudegę nagus su paskubom “iškeptais”, pigiais ir techniniu požiūriu vakarykščiais bei vienadieniais automobiliukais, korėjiečiai, atrodo, pagaliau perprato vakariečių mentalitetą ir nutarė iš pagrindų keisti savo strategiją. Nauja gamykla su naujausiomis šiuolaikinės gamybos technologijomis, naujas pagal europiečių skonį sukurtas modelis, kurio kūrimui vadovavo buvęs pagrindinis “Audi” bei “Volkswagen” dizaineris P.Schreyer’is (VW “Beetle” ir “Audi TT” autorius). Ir naujausia iki šiol negirdėta naujovė – 7 metų arba ridos iki 150 tūkst. km garantija, – turėjo priversti europiečius suklusti ir atidžiau pažvelgti į “cee’d”. Juolab kad visai netrukus (liepą) pasirodys modeliai su 2 l dyzeliais, rugpjūtį – kur kas praktiškesnė šio automobilio versija – universalas, o gruodį – trejų durų sportiškieji chečbekai. Taigi paraiška rimtam automobiliui rimta. Tai patvirtina ir pirmieji įspūdžiai. Dizaino požiūriu nelabai berasi prie ko prikibti: medžiagos – gana aukštos kokybės, interjeras europietiškai solidus ir atrodo netgi prabangus, salonas, dėl ilgesnės negu daugelio C klasės konkurentų ratų bazės, ilgesnis, tad gale sėdintys neturėtų labai skųstis vietos stoka. Modernūs 1,4, 1,6 ir 2 litrų benzininiai varikliai su kintama vožtuvų atidarymo fazių sistema CVVT, 1,6 bei 2,0 l dyzeliai su kintamos geometrijos turbinomis – bet kokiam skoniui ir bet kokiems poreikiams. O ypač pamačius, kas siūloma bazinės komplektacijos modeliuose - vien išvardijimas užimtų tiek vietos, kaip visa ši informacija. Taigi akivaizdu, jog šiuo modeliu KIA meta Europos automobilių gamintojams rimtą iššūkį. Kiek jis bus rimtas, parodys artimiausių 3–5 metų eksploatacijos patirtis.

“Dacia Logan MCV”.

Tiesą pasakius, “Dacia” – automobilių markė, kuriai po sovietmečio prakutę lietuvaičiai nejaučia didesnių simpatijų. Nieko nuostabaus: rumuniškai modernizuotas seniai Europoje pamirštas ne itin vykęs “Renault 12” modelis, kurį daugybę metų štampavo Pitešti gamykla, net moskvičiais bei žiguliais važinėjusiems kėlė šypseną. Tačiau laikas eina greit, o su juo – tokios žaibiškos permainos, kad daugelio žmonių prisiminimai niekaip nespėja sykiu. O čia dar žinia, kad prancūzai užsimojo sukurti pigiausią Europoje lengvąjį automobilį: kaip atrodo pigiausieji ir kas jie yra iš tikrųjų, europiečius jau mokė iš pradžių japonai, paskui – korėjiečiai, o dabar štai “Renault” padedami rumunų...

Tačiau kai “Logan” pasirodė miestų gatvėse, skeptikai pritilo. Žinoma, nei dizaino, nei techniniu požiūriu naujosios dačijos nebuvo pasaulio stebuklas, tačiau pirkėjas už 5–7 metų naudoto automobilio kainą galėjo gauti naujutėlaitį šiuolaikinį ir su visomis garantijomis. Žinoma, iš pradžių abejonių kėlė, kaip pigiausias automobilis atrodys eksploatuojamas, tačiau kol kas negirdėti nei vairuotojų aimanų, nei masinių atšaukimų.

Ir štai “Renault” siūlo naują dačijos variantą – universalą. Naują ne tik ir ne tiek dėl skardų, plastmasių ir t.t., kiek dėl naujo požiūrio į tokios paskirties automobilį. Jo idėja: dieną universalas tarnauja kaip furgonas, vakare – kelionės automobilis 2–7 žmonių šeimai. Ir vėl matau skeptiškas šypsenėles kolegų veiduose – septyniems žmonėms ir dideliuose visureigiuose ankšta, o čia – C klasės mažylis. Tai kas, kad jo bazė 27 cm ilgesnė negu sedano, gale vis viena užteks vietos nebent dviem vaikams. Norėdami šitai įrodyti su kolega, pripažįstančiu tik visureigius, ropščiamės į logano trečiąją sėdynių eilę, įsitaisom ir nustebę žvelgiam vienas į kitą – erdvu, minkšta, patogu ir keliai nesiremia į smakrą, tolimesnėje kelionėje nepavargsi. Žinoma iš bagažinės tokiame variante nelieka beveik nieko (apie 200 l), užtat tarsi mikroautobuse važiuoja septyni. Tuo tarpu po minutę trunkančios operacijos (išimama trečioji sėdynių eilė, o antroji sulankstoma) ką tik mikroautobusu buvęs loganas virsta furgonu, galinčiu vežti iki 2350 l krovinį.

Teoriškai įdomūs turėtų būti ir “Logan MCV” varikliai, ypač 16 vožtuvų 1,6 l motoriukas, 100 km/val. greitį leidžiantis pasiekti per 11,8 sek., o maksimalus greitis – 178 km/val. Kitas įdomus objektas – 1,5 l antros kartos common rail sistemos dyzeliukas, 100 km sunaudojantis vos 5,3 l kuro ir su pilnu baku leidžiantis nuvažiuoti apie 1000 km. Prisipažinsiu: akį džiugino gera surinkimo kokybė, visai neprastas ir gana praktiškas eksterjeras. Interjeras, žinoma, primityvokas, tačiau akivaizdu, kad vienos dalies centrinė konsolė, nereikalaujanti surinkimo, bus kur kas patvaresnė, prastesniame kelyje negirgždės ir nebarškės, tad praktiškame automobilyje ji kur kas parankesnė negu prašmatni, tačiau girgždanti visais sąnariais. Atskiras klausimas – pigaus automobilio patikimumas, tačiau prie jo grįšime kitą kartą, nes “Renault” atstovai Lietuvoje pažadėjo galimybę su šiuo automobiliu susipažinti iš arčiau.

Kęstutis Bruzgelevičius

"Transporto pasaulis"
Kovas Nr. 3 (75)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Kelių transporto verslas: potencialas, priežiūra, kontrolė

Atgarsiai

Žiuri buvo sužavėta

Ekologija

BIODYZELIS - KELIŲ TRANSPORTO ATEITIS?

Klaipėdoje – ekologiškesni autobusai

Idėjos

Į ATEITĮ – PRAEITIES PĖDSAKAIS

Jubiliejus

Vežėjų klubui – 10 metų!

Logistika

„Rhenus Svoris“: paslaugos vidaus ir tarptautinei rinkai

Mobilus ryšys

Paskambinti į „Skype“ – bet kurio telefonu

Padangos

Mokslo ir technologijų laimėjimas

Pagaminta Lietuvoje

“Ad Blue”: paprasta, tačiau...

Patirtis

PADANGŲ ANGLIŠKA EKSPLOATACIJA

Portretai

Gyvenimas be monotonijos

Servisas

Skaitmeniniai tachografai ir jų ekslpoatacijos aktualijos

Specialioji technika

PATOGUS VAIRUOTOJUI „MACK TERRAPRO“

Lietuvoje ir pasaulyje

Žiemai baigiantis – dvi premjeros

DAF XF105 FTM

Lietuvai – Austrijos patirtis

Naujienos

„Autoverslas“ taps „Severstal metiz“ logistikos partneriu?

Žinotina

Akustinės sistemos automobilyje

Keleivinis transportas

Keleivinis transportas: 2006-ųjų statistika

Technika

MAN HYDRODRIVE – PAGALBA PAJUDANT

„Volvo“: naujoji informacinė transporto sistema „Dynafleet“

Teisė

Žala ir nuostoliai

Muziejus

Transporteriai ir „Transporter Meyer“