Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Lietuvai – Austrijos patirtis

Vasario 14-15 dienomis Austrijoje lankėsi Susisiekimo ministerijos sekretorius Rimvydas GRADAUSKAS ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinis direktorius Virgaudas PUODŽIUKAS. Susipažinta su Austrijos patirtimi diegiant greičio matuoklius užmiesčio keliuose, domėtasi mokėjimo už naudojimąsi šalies keliais sistema.

Susisiekimo ministerijos duomenimis, Lietuvos keliuose dėl nepasirinkto saugaus greičio kasmet žūsta apie 300 eismo dalyvių. Problemai spręsti Susisiekimo ministerijoje sudaryta darbo grupė, kuri turės parengti stacionarių greičio matavimo prietaisų sistemos diegimo koncepcijos projektą. Pasak Rimvydo Gradausko, tam, kad ši sistema veiktų sklandžiai, būtina keisti šiuo metu galiojančius teisės aktus, sukurti efektyvią gautos informacijos bei valdymo mechanizmą. Daugelyje Europos šalių panaši sistema sėkmingai veikia jau ne vieną dešimtį metų. Jų patirtis rodo, kad, įdiegus greičio matuoklius užmiesčio keliuose, avarijų sumažėjo ketvirtadaliu. Šie prietaisai drausmina vairuotojus, verčia juos pasirinkti saugų greitį. Be to, įdiegus greičio matavimo prietaisus, keliuose nebereikia policininkų: užfiksuoti duomenys iš karto pakliūva į centrinę būstinę, kur belieka surašyti protokolus vairuotojams.

Pasak R. Gradausko, Austrijos greičio matavimo sistema patogi tuo, kad matuokliai fiksuoja ir nuvažiuojančių, ir atvažiuojančių automobilių numerius. Vairuotojas nefotografuojamas, už padarytus pažeidimus baudžiamas automobilio savininkas, jei jis nenurodo, kas vairavo automobilį. Greičio matavimo prietaisai įrengti specialiuose stenduose virš kelio dangos – tai neblaško vairuotojų dėmesio. Numatoma, kad panašiu principu jie veiks ir Lietuvoje.

Planuojama jau netrukus šalies valstybinės reikšmės bei rajoniniuose keliuose įrengti kelis šimtus greičio matuoklių.

Viešėjo Lenkijos transporto ministras

Kovo 9-ąją šalyje lankėsi Lenkijos transporto ministras Jerzy Polaczek‘as. Ministrų susitikime priimta abiem šalims naudingų susitarimų.

Pasak Lietuvos susisiekimo ministro Algirdo Butkevičiaus, susitikime aptarta daug svarbių klausimų: „Via Baltica“ projekto įgyvendinimas, susisiekimo per Budzisko–Kalvarijos pasienio kontrolės punktą aktualijos, kombinuoto transporto plėtra, susisiekimo geležinkeliais tarp Varšuvos ir Vilniaus atgaivinimas ir kt.

Vienas iš svarbiausių klausimų – „Via Baltica“ projektas. Šio kelio atkarpą Lenkijos teritorijoje ketinama tiesti toliau. „Laikome šiuos darbus prioritetiniais 2007-2013 metų laikotarpiu. Numatytas finansavimas ne tik iš ES fondų, bet ir iš šalies biudžeto lėšų. „Via Baltica“ projektui įgyvendinti skirta daugiau nei milijardas eurų“,– kalbėjo J. Polaczek‘as. Tiesdami magistralę, lenkai ketina laikytis visų Europos Sąjungoje galiojančių aplinkosaugos reikalavimų. Lenkijos Vyriausybė priėmė precedento neturintį sprendimą: skirti 4 proc. viso projekto vertės investicijoms į aplinkos apsaugą. „Pavyzdžiui, vietoj 24 tūkst. medžių, kurios teks iškirsti tiesiant Augustavo aplinkkelį, bus pasodinta per milijoną naujų. Įsipareigota įrengti naujus vandens telkinius, perkelti perėjimo vietas migruojantiems paukščiams“ – sakė J. Polaczek‘as. A. Butkevičius savo ruožtu pareiškė, kad Lietuva pritaria Lenkijos Vyriausybės veiksmams tiesti Augustavo aplinkkelį ir pažadėjo paremti Lenkijos poziciją diskusijose su Europos Komisija.

Pasak Lenkijos transporto ministro, sausumos tranzitas per Lenkiją kasmet didėja keliasdešimčia procentų, todėl keliams gerinti būtina skirti kuo daugiau lėšų. „Kelių modernizavimui iš ES fondų 2007–2013 m. ketiname investuoti 5 mlrd. 75 mln. eurų, kuriuos tikimės gauti iš ES fondų. Prie šių sumų dar reikėtų pridėti 30 proc. Lenkijos skiriamų lėšų. Kaip matote, lėšos milžiniškos, artimiausiu metu įgyvendinsime labai daug rimtų ir brangių investicinių projektų“, – kalbėjo J. Polaczek‘as. Pasak Lenkijos transporto ministro, nutiesus naujus kelius, pagerės ir eismo saugumas Lenkijoje.

Itin didelis dėmesys bus skiriamas S19 greitkeliui, kuris sujungs Baltstogę su Čekijos pasieniu. Kaip teigė Lenkijos transporto ministras, tai bus didžiausias projektas, kuriam įgyvendinti nebus naudojamos ES lėšos. Lenkija sieks, kad minėtas kelio maršrutas būtų įtrauktas į Transeuropinį transporto tinklą. Lietuvai šis maršrutas itin svarbus, kadangi jis leis pratęsti prioritetinį „Via Baltica“ kelią iki Budapešto. Greitkelis ateityje sujungs Europos Šiaurę ir Pietus, sudarys trumpiausią maršrutą, jungiantį Baltijos jūros regiono šalis su centrinės Europos kaimynėmis.

Lenkija, atsižvelgdama į nepakankamą šalyje automobilių kelių tinklą, suinteresuota plėtoti intermodalinį transportą, leidžiantį sumažinti transporto grūstis keliuose, pagerinti ekologinę situaciją. Lenkijos Vyriausybė ketina suteikti nuolaidas bendrovėms, kurios naudoja kombinuotą krovinių vežimą.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius ir Lenkijos Respublikos transporto ministras pasirašė Supratimo memorandumą dėl „Rail Baltica“ sienos kirtimo taško.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Kovas Nr. 3 (75)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Kelių transporto verslas: potencialas, priežiūra, kontrolė

Atgarsiai

Žiuri buvo sužavėta

Ekologija

BIODYZELIS - KELIŲ TRANSPORTO ATEITIS?

Klaipėdoje – ekologiškesni autobusai

Idėjos

Į ATEITĮ – PRAEITIES PĖDSAKAIS

Jubiliejus

Vežėjų klubui – 10 metų!

Logistika

„Rhenus Svoris“: paslaugos vidaus ir tarptautinei rinkai

Mobilus ryšys

Paskambinti į „Skype“ – bet kurio telefonu

Padangos

Mokslo ir technologijų laimėjimas

Pagaminta Lietuvoje

“Ad Blue”: paprasta, tačiau...

Patirtis

PADANGŲ ANGLIŠKA EKSPLOATACIJA

Portretai

Gyvenimas be monotonijos

Servisas

Skaitmeniniai tachografai ir jų ekslpoatacijos aktualijos

Specialioji technika

PATOGUS VAIRUOTOJUI „MACK TERRAPRO“

Lietuvoje ir pasaulyje

Žiemai baigiantis – dvi premjeros

DAF XF105 FTM

Lietuvai – Austrijos patirtis

Naujienos

„Autoverslas“ taps „Severstal metiz“ logistikos partneriu?

Žinotina

Akustinės sistemos automobilyje

Keleivinis transportas

Keleivinis transportas: 2006-ųjų statistika

Technika

MAN HYDRODRIVE – PAGALBA PAJUDANT

„Volvo“: naujoji informacinė transporto sistema „Dynafleet“

Teisė

Žala ir nuostoliai

Muziejus

Transporteriai ir „Transporter Meyer“