Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Mūsų tiltai: nuo istorinio paveldo iki pažangiausių technologijų

Minimi Livonijos kronikoje

Kalbėdami apie tiltus, jų istoriją, statybą, projektus ir tyrimus, pasidžiaugti tikrai turime kuo. Kad ir bendru šių statinių ilgiu valstybinės reikšmės Lietuvos keliuose, kuris jau viršija 51 kilometrą.

Nuo žilos senovės – nuo pat XIII amžiaus, kuomet Livonijos kronikoje paminėtas pirmasis lietuviškas tiltas per Talsių upelį, iki dabar, šie statiniai yra neatsiejamas mūsų krašto ekonomikos, kelių plėtros atributas.

Seniausi tiltai buvo mediniai. Lietuvoje dar išlikęs vienas senosios statybos medinis tiltas, pastatytas 1934 m., – 76,4 m ilgio per Asvejos ežerą Dubingiuose.

Ilgiausias tiltas – prie Jurbarko

Bėgant metams, plentuose senus medinius tiltus pakeitė gelžbetoniniai ir plieniniai, vėliau įsivyravo gelžbetoninė statyba. Valstybinės reikšmės keliuose šios konstrukcijos tiltų ir viadukų – 1440, o iš viso – 1522.

Pats ilgiausias gelžbetoninis tiltas pastatytas 1978 metais prie Jurbarko per Nemuną (494 m).

Nepaisant besikeičiančių santvarkų, karų, suiručių, per kurias tiltai nukentėdavo itin smarkiai, jie buvo nuolat atstatomi, o ilgainiui tapdavo dar modernesni.

Šiandien Lietuvoje mes ne tik rūpestingai prižiūrime ir saugome savąjį tiltų paveldą: prieš trejus metus atsidūrę ES, sėkmingai perimame pažangiausias technologijas ir vertingą patirtį.

Darbai darbus veja

Vienas iš pavyzdžių – nemažo susidomėjimo sulaukusi Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos ir asociacijos „Lietuvos keliai“ surengta konferencija „Lietuvos tiltai 2007“. Tiltų projektuotojai, mokslininkai, statybos ir priežiūros specialistai bei administruojančių institucijų atstovai aptarė svarbiausias dabarties tiltų problemas, pasidalijo patirtimi, perspektyvomis. Konferencijoje įvairiomis temomis perskaityta per 10 pranešimų.

Kaip pabrėžė Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos tiltų skyriaus vedėjas Gediminas Viršilas, šiandien vienas pagrindinių tiltų specialistų darbų – tiltų ir viadukų remontas ir rekonstravimas. Nuo 1991 metų iki šių dienų suremontuota apie 900 tiltų. Kasmet tiltų statytojai rekonstruoja ir remontuoja 120–140 viadukų.

Anot G. Viršilo, daug darbų tiltų statybos specialistų laukia šiemet ir artimiausiais metais. Vien šįmet ketinama pakeisti 8 tiltų bei viadukų paklotus: dangas, deformacines siūles, šalitilčius, turėklus, atitvarus, hidroizoliaciją. Pradedamas tilto per Nerį Nemenčinėje rekonstravimas, tilto per Šventąją Anykščiuose kapitalinis remontas. Rengiami tiltų per Dubysą (kelias Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda), per Žeimeną (kelias Vilnius–Švenčionys–Zarasai) techniniai projektai. Netolimoje ateityje numatoma statyti tiltą per Nevėžį ties Raudondvariu, tiltus per Nemuną Alytuje ir Druskininkuose.

Gintaras Gutauskas

"Transporto pasaulis"
Gegužė Nr.5 (77)

"Linava" informuoja

NUO KONKRESO – IKI KONGRESO

VKTI klientai jau galima atsiskaityti banko kortelėmis

Aktualijos

Asociacijos „Linava“ XVII kongresas: vežėjų verslo pasiekimai ir plėtros galimybės

Ekspedicija

Asociacija “Lineka”: darbo ataskaita, žvilgsnis į ateitį, rinkimai

Įkurtuvės

„Skubos“ pagalba sunkvežimiams – ir Šiauliuose

Jubiliejus

DAF pagamino 750 000- ąjį sunkvežimį

Keliai Keleliai

Mūsų tiltai: nuo istorinio paveldo iki pažangiausių technologijų

Modeliai ir modifikacijos

“Stralis”: atėjo brandos metas

Naujienos

“AdBlue”: žaidimai baigėsi

Patirtis

„Hoptransa“: nuo durų iki durų

VKTI vaidrodyje

Lietuvos vežėjų potencialas ir verslo aplinka

Transporto politika

25,25 m „Euro Combi“ junginiai:ilgas kelias nuo bandymų iki realybės

Žinotina

Naujienos Europos keliuose

Keleivinis transportas

Užsakomiesiems reisams – patogiausi autobusai

Vairuotojų meistriškumas – lenktynių trasose

Technika

Erdvu, šviesu, patogu...

”Volvo“: Euro 4 su EGR sistema

Teisė

Ekspeditorių veiklos klausimai teismų praktikoje

Muziejus

ŠVEDIJOS „GYVYBĖS KELIAS“