Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Vairuotojų meistriškumas – lenktynių trasose

Balandžio 2-4 dienomis Vokietijoje, Niurburgringo trasoje vyko septintosios „Setra Grand prix 2007“ varžybos. Dalyvauti jose buvo pakviesti ir Šiaulių įmonės „Busturas“ atstovai.

Kaip tvirtina varžybų rengėjai, „Setra Grand prix“ – tai tarsi važiavimo turistiniais „Setra“ treniruočių kursai, skirti tobulinti vairavimo įgūdžius, supažindinti vairuotojus bei įmonių vadovus su naujausia autobusų gamintojų siūloma technika bei įranga. Jose dalyvauja autobusų vairuotojai, tačiau, pasibaigus oficialioms rungtynėms, jėgas gali išbandyti ir bendrovių vadovai, žinoma, tie, kurie turi teisę vairuoti autobusą.

Šiemet Niurburgringo trasoje varžėsi 120 dalyvių iš 25 Europos šalių, taip pat iš JAV ir Kanados. „Pakvietimas į prestižiškiausias autobusų lenktynes mums buvo didelė garbė. Iš Lietuvos šįkart startavome vieninteliai, „Setra“ gamintojai paprastai kviečia keleivinio transporto bendroves, kurios įsigyja naujų šios markės autobusų. Kad pakvietimais į šį renginį nesišvaistoma rodo ir tai, kad Rusijai šiųmetėse „Setra Grand prix“ tebuvo skirtos keturios vietos“, - kalbėjo UAB „Busturas“ generalinis direktorius Vilius Laužikas. Drauge su juo varžybose dalyvavo vienas iš geriausių bendrovės vairuotojų. Raimondas Žymantas. Prieš porą metų Niurburgringo trasoje startavo ir Kauno UAB „Kautra“ atstovai.

„Setra Grand prix“ vykdomos keliais etapais, nugalėtojas nustatomas susumavus galutinius rezultatus.

Varžybos, pasak V. Laužiko, visiems dalyviams prasidėjo vizitu pas gydytojus: pamatuotas pulsas, cukraus kiekis kraujyje, cholesterolis, regėjimo aštrumas. Šįkart „išbrokuotų“ nebuvo – leista dalyvauti visiems vairuotojams. Jie čia pat galėjo prisiminti ir elementarias pirmosios pagalbos teikimo žinias.

Pirmajame etape demonstruojamas sugebėjimas valdyti autobusą ekstremaliose situacijose. Važiuota triašiu „Setra S HDH“ su „Mercedes-Benz“ OM 502 LA 476 AG galingumo varikliu bei automatine 12 laipsnių pavarų dėže „ZF AS-Tronic“. Trasoje patys įvariausi išbandymai: imituojamas vairavimas plikledžiu, vandeniu užpilta trasa, fiksuotas gebėjimas manevruoti posūkiuose esant šlapiai kelio dangai. Trasos pradžioje sumontuoti davikliai, pro kuriuos dalyviai turėjo pravažiuoti ne mažesniu nei 30 km per valandą greičiu. Ypač įsiminė rungtis su trimis eilėmis išdėstytais fontanais, kuriuos reikėjo aplenkti neįvažiuojant į vandens sroves. Specialios kameros fiksavo, ar vairuotojas susidorojo su užduotimi ir skaičiavo padarytas klaidas.

Manevravimo varžyboms pateiktas „Setra S415 HD“ su „Mercedes-Benz“ OM 457 LA 428 AG varikliu ir rankine šešialaipsne GO 190 pavarų dėže. Vairuotojams skirtos septynios užduotys: pasistatyti autobusą šonu, užvažiuoti ant rampos, pravažiuoti pro improvizuotus vartus ir pan. Šioje rungtyje stebėta, kaip jie valdo transporto priemonę, kaip sugeba manevruoti, klaidas vėlgi fiksavo speciali autobuse sumontuota įranga ir teisėjai.

Antrasis varžybų etapas – ekonominis vairavimas. Pagrindinis reikalavimas – nustatytoje trasoje sunaudoti kuo mažiau degalų važiuojant vidutinu greičiu. Šiai užduočiai atlikti skirta „Setra S415GT-HD“ su „Mercedes-Benz“ OM 457 LA 428 AG varikliu ir rankine pavarų dėže GO 210. Ši rungtis buvo lemianti – pasak varžybų organizatorių, vairavimo ekonomiškumas keleivinio transporto bendrovėms reiškia itin daug. 5,2 kilometro ilgio trasą reikėjo įveikti ne ilgiau kaip per šešias minutes. Vidutiniškai važiuota 4 min 40 sek. Neišsitekusieji laike – diskvalifikuoti.

Trečiojoje rungtyje vairuotojai demonstravo sugebėjimą uždėti ant ratų sniego grandines, kurios privalomos žiemą važiuojant kalnų keliais. Ši rungtis, pasak V. Laužiko, neatrodė sudėtinga, lengvai su ja susitvarkė ir mūsų vyrai.

„Dalyviams pateikti naujausi ir geriausi „Setra“ autobusai. Penki iš jų buvo specialiai parengti – su kuro sąnaudų matavimo įranga, specialiais davikliais, rodančiais manevravimo tikslumą. Pirmą kartą pristatyta ir nauja automatinė traukos kontrolės (ASR) sistema, neleidžianti apvirsti. Dalyviai galėjo įsitikinti, koks stabilus kelyje autobusas su šia elektronine sistema: kiekvieną sykį jam pavojingai pasvirus įsižiebdavo raudona lemputė, fiksavusi vairavimo klaidą ir išsijungdavo „grečio pedalas“. Vairuotojui baigus važiavimą, komisijai belikdavo suskaičiuoti, kiek kartų jis suklydo“, - pasakojo V. Laužikas.

Pasak jo, „Setra“ gamintojų rengiamų varžybė esmė – ne demonstruoti autobusų greičio savybes, bet pratinti teisingai ir saugiai manevruoti, pasirinkti optimalų greitį, užtikrinantį ne tik važiavimo saugumą, bet ir ekonomiškumą.

Susumavus visų užduočių rezultatus, pirmąją vietą laimėjo Olandijos atstovas Frank‘as Schroen’as. Antrojoje ir trečiojoje vietoje liko vokiečiai Martin‘as Ullman‘as ir Michaeli‘is Harold‘as. Lietuviai tarp 120 dalyvių liko pirmajame šešiasdešimtuke.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Gegužė Nr.5 (77)

"Linava" informuoja

NUO KONKRESO – IKI KONGRESO

VKTI klientai jau galima atsiskaityti banko kortelėmis

Aktualijos

Asociacijos „Linava“ XVII kongresas: vežėjų verslo pasiekimai ir plėtros galimybės

Ekspedicija

Asociacija “Lineka”: darbo ataskaita, žvilgsnis į ateitį, rinkimai

Įkurtuvės

„Skubos“ pagalba sunkvežimiams – ir Šiauliuose

Jubiliejus

DAF pagamino 750 000- ąjį sunkvežimį

Keliai Keleliai

Mūsų tiltai: nuo istorinio paveldo iki pažangiausių technologijų

Modeliai ir modifikacijos

“Stralis”: atėjo brandos metas

Naujienos

“AdBlue”: žaidimai baigėsi

Patirtis

„Hoptransa“: nuo durų iki durų

VKTI vaidrodyje

Lietuvos vežėjų potencialas ir verslo aplinka

Transporto politika

25,25 m „Euro Combi“ junginiai:ilgas kelias nuo bandymų iki realybės

Žinotina

Naujienos Europos keliuose

Keleivinis transportas

Užsakomiesiems reisams – patogiausi autobusai

Vairuotojų meistriškumas – lenktynių trasose

Technika

Erdvu, šviesu, patogu...

”Volvo“: Euro 4 su EGR sistema

Teisė

Ekspeditorių veiklos klausimai teismų praktikoje

Muziejus

ŠVEDIJOS „GYVYBĖS KELIAS“