Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

”Volvo“: Euro 4 su EGR sistema

"Volvo Trucks“ pristato D13 variklį su išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistema EGR. Naujajam varikliui nereikia kietųjų dalelių filtro: „Volvo“ pirmasis tokią EGR sistemą pristatantis sunkvežimių gamintojas pasaulyje. Ši jėgainė yra keturių galios lygių ir atitinka dabar galiojantį Euro 4 emisijos standartą.

„D13B su EGR sistema papildo D13A variklių su SCR (atrankinė katalitinė redukcija) šeimyną. “Ir toliau pagrindinį dėmesį skirsime SCR technologijai, bet ir dabar klientams galime pasiūlyti aplinką tausojančių variklių didesnį pasirinkimą. Mūsų patirtis ir žinios kuriant dyzelinius variklius leis mūsų klientams gauti dar didesnės naudos,“ – sako variklių projektų vadovas Mats’as Franzén’as iš „Volvo Trucks“ produktų strategijos ir planavimo padalinio.

Keturi galios lygiai

Naujų D13B variklių šeimyną sudaro 360, 400, 440 ir 500 AG jėgainės. D13B variklį bus galima montuoti „Volvo“ FM ir FH sunkvežimiuose, o 500 AG versija skirta tik FH modeliui. Šiuos variklius numatoma pradėti gaminti 2007 m. rugsėjį. Tai vienaeiliai šešių cilindrų 12,8 l darbo tūrio turbokompresoriniai dyzeliai su vientisa cilindrų galvute, viršutinio išdėstymo skirstomuoju velenu, kiekviename cilindre įrengtais 4 vožtuvais ir centrinio išdėstymo purkštukais. Skirstomasis mechanizmas įtaisytas variklio galinėje dalyje. Kadangi galios paėmimo įtaisas, skirtas įvairios papildomos įrangos prijungimui, įrengtas greta smagračio, jo galia gali siekti iki 1000 Nm.

Recirkuliacijos sistema – be kietųjų dalelių filtro

EGR recirkuliacijos sistemoje dalis išmetamųjų dujų ataušinamos EGR radiatoriuje ir kartu su įsiurbiamu oru grąžinamos į variklį. Sugrąžintos išmetamosios dujos sumažina degimo temperatūrą, todėl jose lieka mažiau azoto oksido. Svarbiausias sistemos komponentas – turbokompresorius su kintamos geometrijos turbina (VGT), kartu su EGR vožtuvu reguliuojantis dujų srautą. Dėl šių sprendimų „Volvo“ sunkvežimiai atitinka Euro 4 emisijos standartą ir be papildomo išmetamųjų dujų apdorojimo, ir be kietųjų dalelių filtro. „Volvo“ yra vienintelė tokį sprendimą siūlanti kompanija pasaulyje. Pagrindinis EGR privalumas – paprasta konstrukcija ir tai, kad ši technologija nereikalauja jokių papildomų priedų.

Pritaikymas

D13B dinaminės savybės yra tokios pat geros, kaip ir 2005 m. rudenį pristatyto D13A. Abu varikliai puikiai įrodė esą verti savo pirmtako – D12. Variklio D13 cilindrų skersmuo toks, kaip ir ankstesniojo modelio – darbo tūris padidėjo dėl ilgesnės stūmoklių eigos. Dėl to pasiekiama didesnė galia net ir esant mažiems sūkiams, o maksimalus sukimo momentas užtikrinamas plačiame sūkių diapazone. Tai reiškia puikią trauką pajudant iš vietos. Dėl šios priežasties variklis labai parankus darbams statybos aikštelėje, kur itin svarbios variklio dinaminės savybės ir sunkvežimio gebėjimas įveikti įkalnes.

“Volvo” EGR sistema neturi įtakos komponentų išdėstymui ant sunkvežimio rėmo. Be to, nereikės „AdBlue“ bako bei išmetamųjų dujų apdorojimo sistemos. Vadinasi, kartu su naujuoju D13B varikliu galima pasirinkti vertikalų duslintuvą.„EGR puikiai tinka statybų aikštelėse, kur naudojamos transporto priemonės su įvairiomis važiuoklių komplektacijomis ir antstatais. Pavyzdžiui, sunkvežimiai su kranais arba tokie modeliai, kuriuose reikia montuoti vertikalius duslintuvus, – sako Mats’as Franzén’as. – Tačiau tolimiesiems gabenimams ar kitoms užduotims, kai sunkvežimis sunaudoja daugiau degalų, rekomenduojame SCR sprendimą, kadangi šiuo metu jis yra labiausiai degalus taupanti alternatyva.“

Naujajame D13B gali būti integruotas ir efektyvus VEB+ variklinis stabdys. Jo galia siekia net 340 kW – taigi sunkvežimis ne tik lengvai kils į šlaitą, bet ir saugiai leisis nuokalne.

Devynios D13 variklio versijos

Variklis Tipas Emisijos standartas Galia, kW/AG Sukimo

momentas

D13A 360 SCR Euro 4 264/360 1800

D13A 400 SCR Euro 4/Euro 5 294/400 2000

D13A 440 SCR Euro 4/Euro 5 324/440 2200

D13A 480 SCR Euro 4/Euro 5 353/480 2400

D13A 520 SCR Euro 4/Euro 5 382/520 2500

D13B 360 EGR Euro 4 264/360 1800

D13B 400 EGR Euro 4 294/400 2000

D13B 440 EGR Euro 4 324/440 2200

D13B 500 EGR Euro 4 368/500 2400

"Transporto pasaulis"
Gegužė Nr.5 (77)

"Linava" informuoja

NUO KONKRESO – IKI KONGRESO

VKTI klientai jau galima atsiskaityti banko kortelėmis

Aktualijos

Asociacijos „Linava“ XVII kongresas: vežėjų verslo pasiekimai ir plėtros galimybės

Ekspedicija

Asociacija “Lineka”: darbo ataskaita, žvilgsnis į ateitį, rinkimai

Įkurtuvės

„Skubos“ pagalba sunkvežimiams – ir Šiauliuose

Jubiliejus

DAF pagamino 750 000- ąjį sunkvežimį

Keliai Keleliai

Mūsų tiltai: nuo istorinio paveldo iki pažangiausių technologijų

Modeliai ir modifikacijos

“Stralis”: atėjo brandos metas

Naujienos

“AdBlue”: žaidimai baigėsi

Patirtis

„Hoptransa“: nuo durų iki durų

VKTI vaidrodyje

Lietuvos vežėjų potencialas ir verslo aplinka

Transporto politika

25,25 m „Euro Combi“ junginiai:ilgas kelias nuo bandymų iki realybės

Žinotina

Naujienos Europos keliuose

Keleivinis transportas

Užsakomiesiems reisams – patogiausi autobusai

Vairuotojų meistriškumas – lenktynių trasose

Technika

Erdvu, šviesu, patogu...

”Volvo“: Euro 4 su EGR sistema

Teisė

Ekspeditorių veiklos klausimai teismų praktikoje

Muziejus

ŠVEDIJOS „GYVYBĖS KELIAS“