Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Dviaukščiai buna ne tik autobusai

Kartais atrodo keista, kaip Vakarų Europoje gali dešimtmečius gyvuoti ir gana sėkmingai veikti transporto priemones gaminančios įmonės, kuriose dirba vos keliasdešimt darbininkų. Bet, matyt, tai yra išplėtotа rinkos ekonomikа turinčių šalių ypatumas: kai yra nestandartinių paslaugų poreikis, visada atsiranda niša smulkiems gamintojams. Tokiems, kaip firmos „Zanner“ ir „Kotschenreuther“ iš Himmelkrono miesto Vokietijoje, bendrai gaminančioms originalios konstrukcijos dviaukštes priekabas.

šių firmų specializacija gana skirtinga. „Kotschenreuther“ gamina priekabų važiuokles - tiek įprasto tipo, tiek su viena arba dviem centre įrengtomis ašimis. „Zanner“ produkcija - nukeliami kėbulai konteineriai, hidrauliniai kranai ir pakeliami galiniai kėbulų bortai. Abi firmas bendrai dirbti paskatino trečios vietinės firmos „Bestandig“ užsakymas kompaktiškai ir talpiai dviaukštei priekabai furgonui. Ji pagaminta ant „Kotschenreuther“ sukonstruotos dviašės važiuoklės su centrinėmis ašimis, turinčiomis nepriklausomа ratų pakabа ir todėl žemas ant jos montuojamo kėbulo grindis. šis furgonas tapo prototipu dabar gaminamoms 7,8 metro ilgio specialioms dviaukštėms priekaboms.

Jų ypatumas - itin žemos grindys ir vienodo tūrio apatinis bei viršutinis aukštai. Apatinio skyriaus vidaus aukštis - 1,83 metro, viršutinio - 1,85 metro, tad vidutinio ūgio krovėjui ir pasilenkti nereikia. į 8,4 tonos sveriantį furgonа galima pakrauti net 9,6 tonos krovinio. Važiuoklei panaudota Olandijos firmos „Trimec“ sukonstruota pakaba bei Vokietijos firmos BPW ratų stebulės. Tiek modelyje su centrinėmis ašimis, tiek naujajame variante, kur ratai išdėstyti važiuoklės kampuose, ašių, jungiančių, kaip įprasta priekabose, ratų stebules, nėra. Pakaba su stebulėmis ir ratais tvirtinama tiesiog priekabos rėmo kampuose. Apatiniame aukšte ratams ir jų pakabai skirtos nišos susiaurina praėjimа iki 1,6 metro. žemo svorio centro bei nepriklausomos ratų pakabos dėka ir pilna prikrauta priekaba labai stabili kelyje.

Furgono kėbulas gaminamas iš 25 milimetrų storio „sandwich“ tipo plokščių su putplasčio užpildu, grindys - iš rifliuoto aliuminio lakšto. Sudėtingiausias mechanizmas - hidraulikos valdomos durys, kurios kartu atstoja ir 2 tonas krovinio pakelti galinčiа rampа. Jai padedant pakrauti antrаjį priekabos aukštа - vieni juokai.

įgijusios patyrimo gaminti nestandartines priekabes, firmos iš Himmelkrono metų gale žada pristatyti gerokai didesnės talpos dviaukštę žemagrindę puspriekabę furgonа.

Gamintojo nuotraukos

Liucijus Suslavičius

"Transporto pasaulis"
Gegužė Nr. 5 (29)

"Linava" informuoja

Austrija

Derybos su Danija

Kova su skolininkais

Latvija

Lenkija

Linava

Prancūzija

Prancūzija - Jungtinė Karalystė

Sustabdoma narystė

TOKS SėKMINGAS PRIVATIZAVIMAS

Aktualijos

Kalvarijos punkte - pasienio procedūrų tyrimas

Idėjos

Vilniaus „krovinių kaimelis“ atviras visiems...

Kongresui pasibaigus

XIII-asis asociacijos „Linava“ kongresas

Psichologija

KAIP ATSIKRATYTI VAIZDINIų NAšTOS

Specialusis transportas

„Miško broliai“, vardu MAZ

Lietuvoje ir pasaulyje

Bendradarbiavimas

NAUJA BILIETų SISTEMA

Sindromo grėsmė

Sulaikyti pareigūnai

Transporto politika

ETMK: geresnio bendradarbiavimo siekiant

KALNų LAVINA - AUTOMAGISTRALIų MOKESTIS

Žinotina

VALSTYBINEI KELIų TRANSPORTO INSPEKCIJAI - 10

Perspektyvos

EUROSPEKTRAS: dar daugiau krovininių automobilių detalių

Keleivinis transportas

Tarėsi keleivinio transporto biuro nariai

Technika

Dviaukščiai buna ne tik autobusai

MTIS: kad padangos tarnautų ilgai

Palfinger jau Lietuvoje

„Pamaitinti“ dyzeli tačiau - kaip?

Teisė

Visiškos materialinės atsakomybės sutartys pagal naujаjį Darbo kodeksа

Verslo etika

APIE DIKCIJА IR TARSENА

Automobilių sportas

Krazo kometa

„SKRAJOJANčIO OLANDO“ EPOPėJA